هشدار روسیه به شهروندان این کشور برای سفر به کانادا

سفیر روسیه در اتاوا روز دوشنبه هشدار داد که کانادا برای روس‌ها "کشوری بسیار خطرناک" است و از شهروندان روس خواست به کانادا سفر نکنند.

به گزارش مشرق از "گلوبال نیوز"، اولگ استپانوف افزود که کانادا مردم روسیه را تحریم می‌کند و روس‌های ساکن کانادا با نژادپرستی مواجه هستند.

وی ادامه داد: "من کانادا را برای گردشگری، تحصیل یا تجارت توصیه نمی‌کنم. "

استپانوف تاکید کرد که روابط بین اتاوا و مسکو متوقف شده است و روسیه نتوانسته کنسولگری خود را در ونکوور بازگشایی کند.

سفیر روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت اگر کانادا از تکرار سیاست آمریکا دست بردارد، روسیه آماده گفت‌وگو با این کشور است.

کانادا اعلام کرده است که تغییر در روابط این کشور با روسیه تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مسکو به تهاجم خود به اوکراین پایان دهد و خسارات وارده به این کشور را جبران کند.

کانادا در ماه جاری اعلام کرد که ۵۴ فرد و نهاد مرتبط با روسیه به دلیل «تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین» تحریم کرده است.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا این تحریم‌ها را در ارتباط با تهاجم غیرقانونی روسیه و تلاش برای ضمیمه کردن خاک اوکراین به سرزمین خود تایید کرده است.

دمیتری گورنوستایف معاون سردبیر روسیا سگدونیا، سرگئی بریلف خبرنگار و اوگنی پودونبی خبرنگار جنگ از جمله افرادی هستند، که تحریم شده‌اند.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه خود اعلام کرد که طبق گزارش‌ها، «بنیاد مبارزه با سرکوب» و «مرکز بین‌المللی اتحاد جهانی» با یوگنی پریگوژین میلیاردر روس و مالک گروه شبه‌نظامی واگنر ارتباطاتی دارند. از این رو، این نهادها نیز تحریم می‌شوند.

اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا این تحریم‌ها را «مضحک» خواند و گفت: این تحریم‌ها نشان می‌دهد که خانم جولی به اوکراین و آمریکا خوش‌خدمتی می‌کند.

وی افزود: به این تحریم‌ها پاسخ داده خواهد شد. ما به هر اقدام غیردوستانه مقام‌های فعلی کانادا پاسخ می‌دهیم. اگر اقدامات غیردوستانه متوقف شود ما نیز نیازی به پاسخ دادن نمی‌بینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    من موندم چرا این روس ها حاضرند به آمریکا و اروپا برن ولی حاضر نیستن بیان ایران!!!
  • اولاد اسماعیل IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    منهم کانادا را برای گردشگری، تحصیل یا تجارت توصیه نمی‌کنم. در عوض استرالیا هواش گرمتره و بنظر برای زندگی بهتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس