4815 نفر قربانی تعرض جنسی در کلیساهای کاتولیک پرتغال

مقامات پرتغال از ده‌ها تجاوز جنسی کشیش‌ها در کلیساهای کاتولیک این کشور پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، کمیسیون مستقلی در پرتغال روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات کاتولیک در پرتغال از سال ۱۹۵۰ تاکنون نزدیک به ۵۰۰۰ کودک را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

به گزارش روزنامه «چاینا مورنینگ پست» هزاران گزارش از تعرض جنسی علیه کودکان و نوجوانان در کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان منتشر شده و «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان برای مقابله با این رسوایی تحت فشار است. به دنبال تحقیقات در پرتغال مشخص شده شمار قابل توجهی تعرض جنسی در کلیساهای این کشور صورت گرفته است.

«پدرو استرچت» روانپزشک کودک در یک نشست خبری گفت که دستکم ۴۸۱۵ مورد تعرض جنسی در کلیساها شناسایی شده است. در این گزارش‌ اعلام شده که این رسوایی برای دهه‌ها ادامه داشته است.

در کلیساهای کاتولیک در پرتغال حتی به زنان راهبه جوان نیز تجاوز شده است. «آلکساندرا» راهبه سابق که اینک یک مادر است، گفت:«در پرتغال، کشوری که ۸۰ درصد مردم آن کاتولیک هستند صحبت کردن در مورد این موارد بسیار سخت است.»

او در مصاحبه تلفنی گفت: «من سال‌ها آن را مخفی نگه داشتم، اما کنار آمدن با آن به تنهایی دشوارتر شد.»

او سرانجام این مورد را به مقامات کلیسا گزارش کرد، اما اسقف مسئول کاری جز ارسال شکایت خود به واتیکان انجام نداد . آلکساندرا گفت از کلیسا و نحوه رسیدگی به آزارهای جنسی آن احساس «بیزاری» می‌کند

اسقف لیسبون اخیرا گفت که پاپ فرانسیس که قرار است ماه اوت به «لیسبون» سفر کند، ممکن است با برخی از قربانیان این حوادث دیدار کند. پاپ برای مقابله با این رسوایی تحت فشار است و تحقیقات در چند کشور از جمله استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند و هلند آغاز شده است.

چندی قبل ، یکی از مقامات ارشد کلیسای فرانسه گفت که ۱۱ اسقف سابق فرانسوی، از جمله اسقف سابق شهر «بوردو» متهم به آزار جنسی در طول دوره کاری خود شده‌اند. اسقف سابق بوردو اعتراف کرد که ۳۵ سال پیش به یک نوجوان تجاوز کرده است. «ژان پیر ریکارد» اسقف سابق بوردو که سال ۲۰۱۶ توسط «پاپ فرانسیس» رهبر کالتولیک‌های جهان به عنوان «کاردینال» انتخاب شد، اعتراف کرده است که یک نوجوان ۱۴ ساله را سال‌ها قبل مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس