۵ اشتباه مهلک یحیی/ پرسپولیس چگونه زمین خورد؟

پرسپولیسِ گل محمدی که با حاشیه امن از تیم های دیگر فاصله گرفته بود، آن قدر بد نتیجه گرفته که هم صدر را از دست داده و هم صدای هواداران را درآورده است.

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر سومین باخت فصل را مقابل میهمانش هوادار و در مقابل چشمان هواداران خود متحمل شد تا شانس قهرمانی خودش را بیش از پیش در خطر ببیند.

پرسپولیس در این دیدار آنقدر ضعیف و بی برنامه و کم خطر بازی کرد که در پایان بازی صدای هواداران هم درآمد و با شعار و حتی برف بازیکنان تیم محبوبشان را بدرقه کردند.

حالا پرسپولیسی که تا همین چند هفته پیش با قدرت صدرنشین بود و پس از وقفه جام جهانی اوج گرفته بود، در ۴ بازی اخیر خود تنها یک پیروزی را تجربه کرده و در این بین دو شکست را هم متحمل شده است.

سرخپوشان پایتخت که تا پایان نیم فصل با حاشیه امن ۵ امتیازی نسبت به سپاهان و استقلال در صدر بودند، در هفته های اخیر امتیازات زیادی از دست دادند و حالا در پایان هفته بیستم با هر دو تیم هم امتیاز شده اند (البته اگر سپاهان بازی امروز مقابل ذوب آهن را ببرد اختلافش با تیمهای استقلال و پرسپولیس به ۳ امتیاز خواهد رسید).

ناکامی های پرسپولیس دلایل فنی و غیرفنی زیادی دارد اما در این گزارش به یکی از دلایل اصلی و شاید مهمترین عامل نتایج بد پرسپولیس پرداخته ایم؛ یحیی گل محمدی و حواشی خاصش!

ضربه مهلک و مرگبار یحیی به پرسپولیس/ آقای سرمربی میلیاردی انگیزه نداری از تیم برو!

یحیی گل محمدی که معمولا در همه نشست های قبل و بعد از بازی از برنامه ریزی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و کمیته داوران و زمین و زمان شاکی است، در چند بازی اخیر تیمش از لحاظ فنی آن قدر ضعیف عمل کرده که این اعتراضات و گلایه های او برای هواداران بیشتر به بهانه و توجیه تبدیل شده است.

در واقع بهتر است بگوییم در همه لیگ های دنیا نمی توان تیمی را پیدا کرد که به تنهایی از داوری سود ببرد و یا ضرر ببیند. کسی منکر اشتباهات داوری نیست و این اشتباهات در همه جا و برای همه تیم ها هست اما کمتر مربی حرفه ای را می توان دید که اشتباهات را عامل اصلی نتیجه نگرفتن تیم بداند.

تا حالا چندبار یحیی گل محمدی پس از شکست و ناکامی بهانه ای بجز مدیریت و داوری را تحویل هواداران داده و خودش را مقصر دانسته؟ مگر می شود که هر بار پرسپولیس با ناکامی رو به رو شود تقصیر سایرین باشد؟ چرا وقتی تیم می برد عوامل دیگر را دخیل نمی داند؟!

آقای گل محمدی! تیم مدعی قهرمانی برای نتیجه گیری در بازیهایی که به بن بست می خورد چرا پلن B و راه در رو ندارد؟! چرا تیم در برخی بازی ها مثل بازی با هوادار با وجود داشتن بازیکنان درجه یک و هجومی در فوتبال ایران، در طول ۹۰ دقیقه خطر ان چنانی روی دروازه حریف ایجاد نمی کند تا سرمربی حریف در پایان بازی اذعان کند که پرسپولیس همانگونه که ما می خواستیم بازی کرد!

ضربه مهلک و مرگبار یحیی به پرسپولیس/ آقای سرمربی میلیاردی انگیزه نداری از تیم برو!

بدون شک پرسپولیس عملکرد ضعیفش را باید در حواشی اطراف تیم و خصوصا سرمربی تیم جستجو کند؛ تیمی که از نظر داشتن مهره های خوب در همه پست ها کم نداشته و حمایت همه جانبه مدیریت و هواداران را پشت سر خود می بیند. متاسفانه گل محمدی که رقم بسیار بالایی هم در قراردادش نوشته شده در برخی موارد با مصاحبه های جنجالی و احساسی به همین هواداران بی احترامی کرده و اغراض شخصی خود را بر نتیجه گرفتن تیم ارجحیت داده است.

وقتی سرمربی تیم در مقطعی می گوید ما جام واقعی خود را بعد از بازی با تراکتور در هفته هفتم گرفتیم یعنی انگیزه ای برای ادامه فصل ندارند! یا وقتی با تهدید و در اظهارنظری احساسی می گوید از هفته بعد با تیم امید به میدان خواهیم رفت به جز بی احترامی به تیم و هوادارانی که در گرما و سرما همواره حامی تیم بوده اند، چه معنی دیگری دارد؟! اگر واقعا ادامه این لیگ برای یحیی انگیزه ای نداشته و ندارد، با بخشیدن مابقی قرارداد میلیاردی خودش از تیم برود!

کاش گل محمدی که نشان داده در کنترل احساسات خود توانایی کمی دارد، متوجه باشد هر اظهارنظر و یا واکنش وی می تواند در فضای مجازی موجب تنش و حاشیه برای تیم خودش خواهد شد. تا وقتی که یحیی و مدیران پرسپولیس نپذیرند که تیم از لحاظ فنی دچار فقر تاکتیکی شده و نمی تواند از داشته هایش به خوبی استفاده کند مشکل این تیم حاد تر خواهد شد. بسیاری از هواداران می ترسیدند بعد از رفتن ناگهانی لوکادیا تیم از لحاظ هجومی دچار مشکل شود اما در عمل دیدیم که در دو سه بازی اول بعد از جدایی لوکادیا مهره ناشناخته ای به نام محمد عمری آن قدر خوب بازی کرد تا نداشتن مهاجم در ترکیب پرسپولیس احساس نشود.

ضربه مهلک و مرگبار یحیی به پرسپولیس/ آقای سرمربی میلیاردی انگیزه نداری از تیم برو!

حالا که یک بازیکن برزیلی هم به درخواست یحیی به تیم اضافه شده و آل کثیر و شیخ دیاباته هم به ترکیب اصلی بازگشته اند بهانه ای در این بخش نخواهند داشت. البته چند اشتباه مرگبار در دو سه بازی اخیر در بخش دفاعی تیم که منجر به اخراج بیرانوند و یا گل دقایق پایانی هوادار شده هواداران را بیش از پیش نگران ۱۰ بازی آینده لیگ و ادامه جام حذفی می کند که هم باید با تیم های مدعی مثل استقلال و سپاهان و تراکتور بازی کنند هم با تیم هایی مثل هوادار که منتظر ضدحمله و اشتباهات خط دفاع پرسپولیس هستند.

در هر صورت یحیی گل محمدی نه با اظهارات فرافکنانه و فرار رو به جلو و انداختن تقصیر گردن زمین و زمان و دیگران می تواند از مسئولیت ناکامی شانه خالی کند و نه با سکوت و غیبت و عدم پاسخگویی بعد از باخت. البته و صد البته همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم یحیی یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس است و از مدیریت و بازی ضعیف ستارگان میلیاردی تیم هم نمی توان چشم پوشی کرد. این تیم هنوز هم می تواند مدعی قهرمانی باشد به شرطی که به زمین مسابقه برگردد و علل شکست را در خود تیم پیدا کند نه جای دیگر!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    14 16
    بابا این آقا یحیی را اینقدر اذیت نکنید بنده خدا خودش و تیمش با ا دست دادن بابامسعودشون ناراحت هستن شما دیگه نمک به زخمشان نپاشید.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    10 7
    ظاهرا هنوز در ماتم از دست دادن مهسا داره اشک تمساح میریزه. عزیز اگه دخترت هم بود یه ماه، دو ماه، خلاصه فراموش میشه ولی ظاهرا تو خیلی عشق به هموطن داری!!!! میگم یه سر برو خوی با این عشقت دست چند تا زلزله زده رو بگیر.
    • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      4 0
      دستش به چیزهای مثبت نمیچرخه و زبونش هم همینطور.
  • علیرضاهمتی نژاد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 9
    البته کیسه کشا ی عزیز چون شما از هفته اول تا الان زیر پرسپولیس بودین وهنوزم تو بدترین شرایط زیرمون هستین. 😂
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      4 0
      ازخواب بیدارشورفیق.
  • M.s IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 4
    از نظر من یحیی بهترین هست ولی فشار زیادی روشه..وباید تمرکز خودشو روی بازی پیش روش بندازه و همه تیم‌های پیش روش آنالیز کنه و به حواشی کاری نداشته باشه ..بحث داوری توی ایران همیشه بوده و هست واین بحثهایی که آقا یحیی می‌کنه فقط اتلاف وقته و خودشو درگیر می‌کنه با کمیته انضباطی...پرسپولیس همیشه موفق بوده و هست
    • عزیز IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 0
      وقتی پرسپولیس می بازه داوری مقصره باخته پس حتما تیم هایی هم که با پرسپولیس بازی می کنن و شکست می خورن رو هم داور باعث باختشونه. پس میشه نتیجه گرفت هر تیمی شکست می خوره مقصرش داوره . پس وقتی همه کاره داوره این وسط نقش بازیکنای فوتبال تو زمین چیه نمی دونیم .
  • هادی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    9 3
    یحیی پلاستیکی بی مصرف ......
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      زدی یه هدف خوب پرسپولیسو تیغ زد خوب باچرندیاتشم خودشو مسخره عام وخاص کرد مردک علی کریمی حمایت داره
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 1
    از صید بزرگ یحیی دلال در فصل نقل و انتقالات یعنی سعید صادقی چه خبر ؟از قایدی تاریخ مصرف گذشته به قول لنگی ها چه خبر ؟
  • حسین IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    با عرض سلام. جناب گل محمدی در همان فصل قبل و در بازی با استقلال که آن جنجال های بی مورد را درست کرد باید کنار گذاشته میشد. این مربی فقط کارش پرداختن به حاشیه است و دخالت در مسائل دیگر است. بهتر است برای احترام به هوادار محترم از این تیم استعفا دهد و گرنه این تیم همین روند را ادامه می دهد. اگر در بازی با هوادار داور اشتباه کرد چرا دفاع شما جناب فرجی آن اشتباه مرگبار را کرد. متاسفانه تیم شدیدا فقر تاکتیکی دارد. واین آقا فقط کارش این است که باخت تیم گردن زمین و زمان و ....بیندازد. از خودت چی وا به جناب مربی.
  • پرسپولیسی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 1
    آقا نمیتونی جمع کنی بذار بروووو خجالت بکش گند زدی ب تیم رفت حالم ا ت بهم میخوره
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 1
    چوب خدا صدا ندارد او مدتی قبل ایران مظلوم را نواخت و تیم ملی اش را بد خطاب کرد در حالیکه در اوج بود و باید کریمانه و خاشعانه در مقابل وطن اش رفتار میکرد ولی نکرد او خوار خواهد شد خواهیم دید چاره ای جز توبه نمانده اعتبرو یا اولی الابصار
  • رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    همه می فهمند که چطور ماشین تخریبتون داره رو پرسپولیس آتش میریزه خواهشا بس کنید اندک دلخوشی مردم رو نگیرید
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    یحیی پلاستیکی هم خودشو جزو سلبریتی ها می‌دونه. مشخص نیست چرا همه از ملت ایران طلب دارن.
  • سید فروزان CH ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    هنوز حالش خوش نشده ، ناراحت دوران اغتشاشات است و نتوانسته شکست اغتشاشگران را هضم کند , ضمن اینکه به یک بچه هم صدها میلیارد بودجه و بازیکن خوب بدهند ،نتیجه گیری میکند ،این بابا الکی شده مربی والله
  • سید فروزان CH ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    دلش تنگ شده برای علی کریمی ،دنبال بهانه میگردد برود آنجا ، هنوز داغ مهسا بر دلش مانده طفلک خاست برود ،برود فقط مانند آن پفیوز با پول نرود ، از حالا مواظبش باشند ویلا و پولها تبدیل به دلار نکند
  • شهرام IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 1
    وقتی امار سود و ضرر داوری در طی چند بازی گذشته دو تیم سپاهان و پرسپولیس را میبینیم تیم سپاهان نفعش در مقابل زیان از داوری 10 به 1 میباشد و درست همین قضیه بر عکس در مورد پرپولیس ضر به سود داوری برای پرسپولیس 9به 1 است
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    اگر به جای پرداختن به حاشیه های سیاسی و زدن موی سر و... به تیم و مطالعه چند تاکتیک می پرداخت الان وضعیت تیم اینجور نبود. پرسپولیس به مربی حرفه ای مثل برانکو نیاز داره تا حاشیه ها رو از تیم دور کنه.... برانکو برگرد به تیمت.....
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    منم باشم پول مفت بگیرم و هیچ جام در برابر عملکرد بدم نخوام جریمه بشم یا پاسخگو باشم،هر کاری دلم بخواد میکنم،بابا یا بساط این خان و خان بازی رو تو فوتبال جمع کنید یا کلا فوتبال و تعطیل کنید ، پر مدعا ،گند زده به تیمی که متعلق به میلیونها نفر و ژست طلبکارا رو گرفته ،یکی نیست بگه از خودت و جیبت مایه بذار نه از بقیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس