بغداد: چراغ سبز ادامه خرید گاز و برق از ایران را گرفته‌ایم

وزیر امور خارجه عراق خبر داد که این کشور [از آمریکا] چراغ سبز دریافت کرده است تا همچنان به خرید برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

به گزارش مشرق، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که عراق به سرمایه‌گذاری در زمینه گاز ادامه خواهد کرد.

شبکه خبری العهد به نقل از وزیر خارجه عراق گزارش داد که این کشور [از آمریکا] چراغ سبز دریافت کرده است تا همچنان به خرید برق و گاز از جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

وی تأکید کرد که در آینده عراق در زمینه تولید گاز، به قدرت بزرگی تبدیل خواهد شد؛ زیرا این کشور، «سرزمین نفت و گاز است».

حسین درباره روسیه نیز گفت: در پرداخت [بدهیهای خود] به شرکتهای روسی که در میادین نفتی عراق فعال هستند، مشکل دارند. ما از سیستم پولی خود در قبال تحریمها مواظبت می‌کنیم.

در همین ارتباط، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق شانزدهم بهمن ماه جاری خبر داد که فؤاد حسین با «مهدی صفری» معاون وزیر امور خارجه ایران در امور اقتصادی در بغداد دیدار کرد.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار تاکید کرد که روابط بغداد با کشورهای همجوار بر اساس منافع مشترک است. در دیدار فؤاد حسین و مهدی صفری، پرونده‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه عراق و معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار درباره چالش‌هایی که منطقه با آن مواجه بوده نیز به رایزنی پرداختند. در این دیدار همچنین پرونده‌های موجود میان دو کشور به خصوص موضوع انرژی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عراق برای نیروگاه‌های برقی خود از ایران به واردات گاز می‌پردازد.

وزیر خارجه عراق همچنین تاکید کرد که عراق در روابط خود با کشورهای همجوار به خصوص جمهوری اسلامی ایران، بر اساس منافع مشترک عمل می‌کند که همین موضوع به تقویت منافع ملی عراق می‌انجامد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق چند روز پیش خبر داده بود که پنج نشست در سطح امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برگزار شده است.

حسین به شبکه خبری «رووداو» گفت: [محمد بن سلمان] ولی‌عهد سعودی از ما خواست میزبان دیدار وزیر خارجه سعودی با همتای ایرانی وی در بغداد باشیم. در حال حاضر مشغول هستیم و زمان دیدار علنی بین وزاری خارجه دو کشور را تعیین خواهیم کرد».

وی با بیان اینکه نشستهای قبلی بین مسئولان ایران و عربستان، محرمانه و در سطح امنیتی بوده است، تصریح کرد: نشستهایی که محرمانه بود، با وساطت عراق، علنی خواهد بود. وزرای خارجه ایران و سعودی در بغداد دیدار خواهند کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    خاک بر سر سیاستمداری که برای خرید کشور خود از دیگر کشورها اجازه بگیرد . پس استقلالتون کجاست؟ منظورم ژاپن و کره و المان و فرانسه و....و عراق است
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    افتخار کنند که برای خرید مایحتاج خود باید از امریکا اجازه بگیرند .یعنی؟
  • ح IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    جون به جونتون کنن مستعمره هستید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس