کد خبر 146558
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰

این روزها فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و موسسات مختلف خرده فروشی در تلاش هستند با ارائه خدمات پرداخت همراه تعداد بیشتری مشتری جلب کنند.

به گزارش مشرق،  فارس به نقل از رویترز نوشت؛ از جمله فروشگاه های مهم زنجیره ای که درصدد ارائه چنین خدماتی هستند می توان به وال – مارت، تارگت کورپ و 7-Eleven ژاپن اشاره کرد.

این فروشگاه های زنجیره ای درصدد هستند تا یک شبکه جامع پرداخت همراه راه‌اندازی کنند تا کاربران با فشردن چند دکمه بر روی گوشیشان هزینه کالاهایی که خریداری کرده اند را پرداخت کنند.



شبکه یاد شده که The Merchant Customers Exchange یا (MCX)  نام دارد، رقیبی برای خدمات مشابه شرکت گوگل محسوب می شود که سال گذشته راه اندازی شده و بر روی گوشی ها و تبلت های مجهز به سیستم عامل آندروید قابل استفاده است.

هنوز مشخص نیست هر فروشگاه زنجیره ای به چه میزان بر روی ارائه چنین خدماتی سرمایه گذاری کرده است. برای استفاده از سرویس مذکور کاربران باید برنامه خاصی را بارگذاری و بر روی گوشی هایشان نصب کنند.

براساس جدیدترین بررسی های موسسه گارتنر ارزش مالی پرداخت های همراه از 172 میلیارد دلار در سال 2012 به حدود 600 میلیارد دلار در سال 2016 خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس