کد خبر 1465645
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
‌

شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا با انتشار بیانیه ای جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

به گزارش مشرق، سومین نشست کارگروه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در پایان نشست اخیر خود بیانیه ای کاملا ضد ایرانی منتشر کرد و از جمله مدعی شد که "ایران سیاست های بی ثبات کننده نظیر حمایت از تروریسم دارد. "

این اتهام زنی درحالی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که حقایق و روند تحولات منطقه ای بویژه در سال های اخیر و کنش و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در کمک به کشورهای منطقه برای رهایی از تروریسم برخلاف آن را اثبات می کند و نه تنها ایران را از چنین اتهامی مبرا بلکه بالاتر از آن، در جایگاه بازخواست کننده از حامیان تروریست ها در منطقه و جهان قرار می دهد.

مردم منطقه به خصوص سوریه هنوز به خوبی به خاطر دارند که چگونه آمریکا و رژیم صهیونیستی - به خاطر حمایت ملت و دولت سوریه از مسائل مهم جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین و مقاومت در برابر توسعه طلبی رژیم اسرائیل- راه ناامن سازی و بی ثبات سازی این کشور را در پیش گرفتند تا ملت سوریه را مجازات و دولت آنها را سرنگون و دولتی دست نشانده و طرفدار خود روی کار بیاوردند.

واشنگتن و تل آویو به همراه برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای رسیدن به این اهداف شوم خود گروه های تروریست و مسلحی را در داخل سوریه نظیر گروه "ارتش آزاد" تشکیل داده و از آنها حمایت مالی و نظامی کرده و چتر حمایت سیاسی و رسانه ای را بر سر آنها برافراشتند تا به جنگ ملت و دولت سوریه بروند.

بر اساس برخی آمارها رقم این گروه ها در اوج بحران سوریه حتی به بیش از یکصد گروه از ۱۲۵ کشور جهان هم رسید و در آخر با دلاورمردی های مدافعان حرم به خصوص سردار سرلشکر شهید قاسم سلیمانی و همرزمان وی از همه آنان اکنون فقط نامی در خبرها مانده است.

در آن سال ها وضعیت به گونه ای شد که با تشکیل انواع گروه های مسلح و تروریست در ادامه جنگ تحمیلی علیه سوریه با اسامی مختلف و گسترش سریع دامنه تروریسم از سوریه به عراق و سپس تشکیل گروه تروریستی داعش می رفت که تمام منطقه را دستخوش بی ثباتی و ناامنی گسترده کرد و در آتش تروریسم بسوزاند.

در طول فعالیت های گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در کنار سایر گروه های تروریستی نظیر جبهه تروریستی النصره (احرار الشام کنونی) گزارش های متعددی نیز از جذب و اعزام تروریست ها و حمایت مالی و نیز جمع آوری پول برای آنها در قالب کمک های بشردوستانه برای سوریه از کشورهای مختلف عربی از جمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند عربستان و بحرین منتشر شد و برخی از این عناصر تروریست در قالب بمبگذاران انتحاری شمار زیادی از مردم سوریه و عراق را به خاک و خون کشیدند.

سیاستمداران و مسئولان عراقی پیش از این اعلام کردند که فقط از عربستان سعودی بیش از ۱۵ هزار تروریست در عراق حضور داشتند که شماری از آنها خود را منفجر کردند و هنوز هم تعداد دیگری از این تروریست ها در زندان های عراق به سرمی برند.

در چنین وضعیتی بود که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به درخواست رسمی دولت سوریه و عراق مسئولیت سنگین مقابله با ناامنی و تروریسم در منطقه را بدون هیچ چشم داشتی با بسیج تمام امکانات مالی، نظامی و نیروی انسانی برعهده گرفت و با فرماندهی شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار برادران عراقی و سوری خود قرار گرفت تا با تروریسم تکفیری مقابله کنند؛ تروریسمی که خود مقامات آمریکایی از جمله کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا بعدها اذعان کردند که تشکیل دهنده آن در منطقه بودند.

مجاهدت های شهید سلیمانی و نیروهای مدافع حرم دوشادوش برادران عراقی و سوری برای پاکسازی خاک این دو کشور از لوث گروه تروریستی داعش - با وجود همه تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان عرب منطقه ای آنها از جمله عربستان - در نهایت پیروزی بزرگ و آزادسازی خاک عراق از وجود تروریست ها و گسترده بزرگی از خاک سوریه را به همراه داشت و باعث شد که توطئه علیه ملت و دولت سوریه و تلاش برای سرنگونی این دولت و جایگزین کردن یک دولت دست نشانده و مزدور غرب و رژیم صهیونیستی شکست بخورد تا همچنان ملت و دولت سوریه به عنوان یکی از ارکان مقاومت در برابر توسعه طلبی رژیم صهیونیستی و دفاع از مسائل برحق ملت های مسلمان و در صدر آن مسئله فلسطین باقی بمانند.

در عراق نیز آمریکایی ها و حامیان منطقه ای آنها به خاطر همیاری ایران و ایستادن همه جانبه در کنار ملت عراق در سایه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر شیعه این کشور در توطئه خود برای ناامن سازی و بی ثبات سازی منطقه و گسترش دادن دامنه آن به کشورهای دیگر مسلمان در راستای حمایت و تامین امنیت رژیم صهیونیستی شکست خوردند و تمامیت ارضی و نظام سیاسی این کشور همچنان حفظ و تقویت شد.

در سایه این حقایق میدانی و تحولات منطقه ای حال باید این پرسش را مطرح کرد که واقعا چه کسی حامی تروریسم است و چه کسی با آن مبارزه کرده و همچنان می کند؟

آیا ایرانی در کنار مردم سوریه و عراق ایستاد و با هرچه در توان داشت بدون هرگونه منتی قدم در راه مبارزه با گروه های تروریستی بویژه گروه تروریستی داعش گذاشت و توانست با کمک برادران عراقی و سوری این گروه را شکست بدهد، حامی تروریسم است یا آمریکا و برخی کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس که در شکل دهی، آموزش، حمایت مالی و تسلیحاتی و سیاسی و رسانه ای از این گروه ها هرچه توانستند انجام دادند؟

سخن آخر این که در شرایط کنونی پر واضح است که حامیان دیروز تروریسم در منطقه که با وجود هزینه های میلیاردی متحمل شکست های سنگین شدند، اکنون برای فرار به جلو در برابر پاسخ و خواسته های افکار عمومی که به خوبی فرق بین حامی تروریسم و مبارزه با تروریسم را می داند، راهی به جز طرح برخی ادعاهای پوچ و بیهوده ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خ IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    8 0
    داعش در قفقاز و اکراین برای منافع آمریکا می‌جنگد!! زخمی های داعش برای درمان به تل آویو منتقل می‌شوند!! بعد از 20 سال دعوای زرگری آمریکا افغانستان را به طالبان تسلیم می‌کند و اشرف غنی با دریافت 110 میلیون دلار از قطر از افغانستان فرار می‌کند!! هیلاری کلینتون علنا القاعده را ساخت آمریکا برای مبارزه با شوروی اعلام میکند!! بر جنایات سعودی ها و صهیونیست ها در یمن و فلسطین سرپوش می‌گذارند!! و حالا ماشده ایم حامی تروریسم؟؟ بر چه اساس؟؟ چونکه مخالف تفکرات امپریالیسم غربی هستیم؟؟ ما سلطه پذیر نیستیم!! سلطه گر هم نیستیم!! ما با ابرقدرت های شرق روابط مسالمت آمیز داریم زیرا آنها ایران را به عنوان یک کشور مستقل قبول دارند!! روسیه از ما سلاح می‌خرد و چین در صف دریافت 15 هزار سلاح از ایران است!! غربی ها هم می‌توانند از این تسلیحات بهره مند شوند به شرطی که دست از استکبار و استعمار بردارند!!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    6 0
    تروریستهای اصلی جهان : یانکی‌های گاوچرون همجنس باز و اروپایی‌های نوکر و کلأ کشورهای غربی و شرکت بلک واتر، آدمکشهای تروریست آمریکایی!!!!
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      4 0
      بن اره را از قلم انداختی
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      بزخشید، حق با شماست، بعلاوهٔ بن ارّه!!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    7 0
    بااین عکس رسانه ای شده ی داعشی ها دراتاق نظامی کیف زلنسکی ولیست سلاحهای صهیونیستابه اوکراین رسما بنظرم دیگه شمشیرروازروبستن حمله دفعه قبل به وزارت دفاع اصفهان قدری نبود که واجب انتقام باشدولی بایدبرای هراحتمالی اماده بوداین تصویرمیتوانست رسانه ای نشه که نشان ازنابودخواهی جهان توسط رژیم نوکرصهیونیستی زلنسکی داره شک نکنید
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    6 0
    حامی تروریسم آمریکاست که برای بدنام کردن دین داعش و طالبان بنیانگذاری کرد و مسلح اشون کرد ا به شکل دیگه ای غارت رو ادامه بدهحامی تروریسم اسرائیل که زندگی هاشون و روی ویرونه ی زندگی های فلسطین ساختند
  • علی افصحی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    7 0
    «برخی کشورهای عربی منطقه فرق بین صندوق میوه و صندوق رای را نمی دانند»چند کشور قبیله ای و مادون قرون معاصر که در زمانه تجاوز صدام دور هم جمع شده و شورایی به نام همکاری!تشکیل دادند تا صدام را یاری کنند صدامی که خود تروریست و دولتی ترور محور را هدایت و گروهک مادر داعش ،منافقین را با خود همراه کرده بود، باز حول محور دولت تروریست امریکا جمع شده و ننها کشور ضد تروریست عالم ایران اسلامی را به تروریسم متهم کرده و نگرانی خود از توان هسته ای ، موشکی و پهپادی و..ایران سرافراز را اعلام کردند این کشورهای ذلیل یادشان رفته که آمریکا با صدام جلاد چه معامله ای کرد!صدامی که با اشاره آمریکا بزرگترین جنگ قرن را بر ایران اسلامی تحمیل کرد اما در نهایت به دست خود آمریکای جنایت کار نابود شد آمریکا برای سرکیسه کردن اعراب بادیه نشین حاکم بر کشورک! های چند مثقالی از طریق فروش سلاح های بی کیفیت تاریخ مصرف گذشته ، ایران هراسی را دامی برای غارت دلارهای نفتی آن ها ساخته است و آن بادیه نشینان غیر متمدن و جاهل، از فهم چنین مهمی عاجزند . این بادیه نشینان به روی خود نمی آورند که خشن ترین گروهک ترکیبی تروریستی از بیش از صد کشور را خود آمریکای تروریست راه انداخت و اتفاقا بیشترین کشتار را در کشورهای عربی انجام داد! آمریکا سردسته این تروریست های خونخوار نیز قهرمان و فرمانده بلامنازع ضد تروریست جهان حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد.هدیه به روح ملکوتی حاج قاسم عزیز و سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • سلام فرمانده IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    7 0
    رژیم اشغالگرقدس وکاخ سفیدوناتو برای نابودی روسیه برنامه های جدی وکاملاتمرکزی باهمه توان دارندرسماازداعش صهیونیستاگردانهای ازوف هیتلری ومبارزان خصوصی ازتک تیراندازتاجنگجواستخدام کده اند ومدام پمپاژسلاح ومهمان وپول میکنندفقط حیف ازکشوراوکراین که ویرانه شد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    صبح تاشب برای قاسم سلیمانی درودوصلوات بفرستیم بخدابازکمه
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    انسانیت از جهان کمرنگ وانگهی داره رخت بر میبندد امام زمان روحی فدا بیا آقا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس