کد خبر 1466431
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
سندرز: نتانیاهو نژادپرست است/ در آمریکا یک سیستم سیاسی فاسد داریم

برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، سیستم سیاسی ایالات متحده را «فاسد» خواند و بنیامین نتانیاهو و برخی از اعضای کابینه او را نژادپرست توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سناتور نام آشنای سوسیال دموکرات ایالت «ورمانت» در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا مواضع بنیامین نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

«مارگارت برنان» مجری شناخته شده آمریکایی در مصاحبه با برنی سندرز از این قانونگذار با سابقه کنگره آمریکا سوال کرد: «من می‌خواهم از شما در مورد برخی از مسائل مربوط به سیاست خارجی بپرسم. ویلیام برنز رئیس سیا اخیراً گفت که افزایش خشونت در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی او را به یاد آخرین انتفاضه می‌اندازد که ممکن است انفجاری از خشونت رخ دهد. اسرائیل اکنون راست‌گراترین دولت خود را طی سال‌های اخیر دارد. آیا فکر می‌کنید که در حال حاضر دموکراسی در اسرائیل در خطر است؟»

سندر در جواب گفت: «بله این طور فکر می‌کنم (دموکراسی در فلسطین اشغالی در خطر است). من بسیار نگران آنچه نتانیاهو و برخی از متحدانش در دولت انجام می‌دهد و آنچه ممکن است برای مردم فلسطین بیفتد، هستم. اجازه بدهید چیزی به شما بگویم، من شاید این را علنی نگفته باشم اما من فکر می‌کنم که ایالات متحده میلیاردها دلار به اسرائیل کمک می‌کند و من فکر می‌کنم که ما باید به این موضوع توجه کنیم و بگوییم که شما نمی‌توانید یک دولت نژادپرست را اداره کنید، شما نمی‌توانید به راه حل دودولتی پشت کنید. شما نمی‌توانید مردم فلسطین را در آنجا تحقیر کنید، شما نمی‌توانید این کارها را انجام دهید و بعد از آن به آمریکا بیایید و درخواست پول کنید».

مارگارت برنان از این سناتور یهودی آمریکایی سوال کرد: «آیا دولت (جو بایدن)، آیا شما با دولت (جو بایدن) درباره این موضوع حرف زدید؟». سندرز در جواب گفت: «نه (با دولت بایدن در این باره حرفی نزده‌ام).

مجری برنامه در پیشگاه ملت سپس به برنی سندرز گفت: «آنها (دولت جو بایدن) خیلی در موضوع انتقاد کردن از دولت نتانیاهو، بسیار محتاط بوده‌اند».

سناتور آمریکایی در جواب گفت: «خوب من درباره این موضوع محتاط نیستم. من از این خجالت می‌کشم که در اسرائیل، در حال حاضر دولتی با این ماهیت و ذات وجود دارد».

سندرز: نتانیاهو نژادپرست است
«مارگارت برنان» و برنی سندرز

در ادامه این مصاحبه، مجری و خبرنگار آمریکایی از سندرز سوال کرد که آیا شما ممکن است طرح یا طرح‌هایی برای محدود یا قطع کردن کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی به کنگره معرفی کنید؟

برنی سندرز که سابقه مخالفت شدید با کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به عربستان سعودی و خالت واشنگتن در جنگ یمن را دارد، در پاسخ به سوال مجری شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد که آمریکا نباید به حاکمان خودکامه و نژادپرست میلیاردها دلار کمک کند.

این قانونگذار ارشد آمریکایی گفت: «اگر شما یک کشور خواه عربستان سعودی داشته باشید یا سایر کشورهای مستبد، اگر دولتی به شیوه‌ای نژادپرستانه عمل می‌کند و خواهان میلیاردها دلار از مالیات دهندگان ایالات متحده است، به نظر من شما باید بگویید "ببخشید اما (مواضع شما) قابل قبول نیست. آیا شما پول ما را می‌خواهید؟ بسیار خوب این کاری است که باید انجام دهید تا آن را دریافت کنید"».

در ادامه این مصاحبه درباره نقش لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا و تاثیر آن بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ سوال شد و مجری برنامه از سندر درباره نقش آفرینی لابی «آیپک» سوال کرد.

مارگارت برنان گفت: «لابی حامی اسرائیل آیپک قبلا یک لابی فراحزبی بود اما این روزها یک کمیته اقدام سیاسی دارد که به شدت در کارزار مقدماتی حزب دموکرات هزینه کرده است. شما قبلا گفته بودید که هر کاری از دستشان بر می‌آید برای نابودی جنبش ترقی ‌خواهانه (موجود در درون حزب دموکرات) در این کشور انجام می‌دهند. آیا فکر می‌کنید سیاست‌های مرتبط با این موضوع کاخ سفید را برای ورود به سال ۲۰۲۴ محدود می‌کند؟»

نماینده مردم ایالت ورمانت در مجلس سنای آمریکا گفت: «نگاهی که من اکنون به آیپک از نظر فعالیت‌های سیاسی آن‌ها دارم این است که فقط یک گروه طرفدار اسرائیل نیست. این یک شرکت گروه اقدام سیاسی است که گاهی از جمهوری‌خواهان پول می‌گیرد، گاهی اوقات از جمهوری‌خواهان راست افراطی حمایت می‌کند. بنابراین چیزی که واقعا من را به شدت ناراحت کرد این است که در بسیاری از این مبارزات انتخاباتی (درون حزبی) مقدماتی، ما نامزدهای بسیار خوب شامل جوانان اغلب رنگین پوستان داشتیم و با این حال آیپک و دیگر گروه‌های اقدام سیاسی میلیون ها دلار برای شکست آنها هزینه کردند و شاید ممکن است شما بدانید، من تلاش کردم تا حزب دموکرات قطعنامه‌ای را تصویب کند که در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها اجازه استفاده از پول گروه‌های اقدام سیاسی داده شود».

مارگارت برنان دوباره از میهمان خود سوال کرد: «آیا فکر می‌کنید که این همان چیزی است که در حال حاضر دارد کاخ سفید بایدن را در موضوع ورود به (انتخابات ریاست جمهوری) ۲۰۲۴ محدود می‌کند؟»

این سیاستمدار ۸۱ ساله و با سابقه آمریکایی گفت: «نکته اصلی چیزی است که هر رئیس‌جمهوری را محدود می‌کند و آن این است که ما یک سیستم سیاسی فاسد داریم که در آن پول‌های بزرگ نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند و در حال حاضر می‌دانید، اگر من برای انتخاب مجدد نامزد شوم، یک میلیاردر می‌خواهد میلیون‌ها دلار علیه من خرج کند، که این کار کاملاً قانونی است. این (مساله) همه سیاست در آمریکا را محدود می‌کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    ما این ها را خیلی وقته میدانیم.اینا رو به یه سری اصلاح طلبان خائن و صادق زیبا کلام بگید که حرف حق تو گوششون فرو نمیره. خدا هدایتشون کنه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    دموکراسی در اسرائیل!!!! اشغال وتخریب خانه به خانه ترور دز سرزمینهای اشغالی ترور در سراسر خاورمیانه بمباران شهرها با اندک بهانه محاصره غزه کودک کشی تجاوز به کشور های همجوار تهدیددائمی کشورهای همسایه توطئه ودخالت در کشورها جاسوسی به انواع وانحاء مختلف اسراییل مهد دمکراسی غرب است اینها همه باعنایات والطاف ومماشات وملاحظات سازمان به اصطلاخ ملل متحد روغنکاری وانجام می شود.
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    3 0
    کل صهیونیست فاشیسته عروعورایناهم بخاطرمطمئن شدن درنابود شدن رژیم صهیونیستیه وفساد اخلاقی وعقیدتی که شالوده صهیونیست رابنا نهاده وبیحیثیت شدن وضرروضربه حیثیتی خوردن ازاین رژیم نجس جنایتکاربیناموس که ناموسشون روبرای جاسوس وجیره ازفراعنه رذل کاخ سفید میفروشندوظهورجهان چندقطبی بشدت ضدصهیونیستی ورشد مقاومت ازپاناما تا افریقا بطورعلنی ودرهمه ی قلوب اسیب دیده ازفساد وجنایت صهیونیست است
  • محمدصالح چگینی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    کل صهیونیست فاشیسته
  • محمدصالح چگینی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    کل صهیونیست فاشیسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس