درخشش ستارگان ایرانی برابر تیم‌های ایتالیایی/ طارمی بلای جان ایتالیایی‌ها

مهدی طارمی با گلزنی برابر یوونتوس و لاتزیو تنهایی ایرانی است که موفق شده در دیدارهای اروپایی دوبار دروازه تیم‌های ایتالیایی را باز کند.

سرویس ورزش مشرق _ در ادامه لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال پورتو امشب در دیداری حساس به مصاف اینترمیلان خواهد رفت. این دیدار به دلیل حضور طارمی در تیم پورتو برای هواداران فوتبال در ایران اهمیت زیادی دارد. طارمی یکی از مهمترین مهره‌های پورتو است که بسیاری از کارشناسان ایتالیایی، او را بلای جان تیم‌های ایتالیایی می‌دانند و به مدافعان اینتر توصیه می‌کنند که از این ستاره ایرانی غافل نشوند.

سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر هم به ستایش مهدی طارمی پرداخته و گفته است: پورتو کیفیت بالایی دارد. آن‌ها مهدی طارمی را در اختیار دارند که از بهترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپاست و به همین خاطر باید هوشیار عمل کنیم.

همه گلزنان ایرانی مقابل تیم‌های ایتالیایی/ ترس قهرمان اروپا از طارمی +فیلم

ستاره بوشهری پورتو راه رسیدن به دروازه تیم‌های ایتالیایی را به خوبی بلد است. طارمی پیش از این دو بار دروازه تیم‌های ایتالیایی را گشوده است. دو سال قبل مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا با لباس پورتو برای نخستین بار مقابل تیمی از سری آ قرار گرفت. طارمی به همراه پورتو در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف یوونتوس رفت و موفق شد نخستین گلش برابر یک تیم ایتالیایی به ثمر برساند. پورتو با نتیجه ۲ بر ۱ در آن دیدار پیروز شد.

همچنین فصل گذشته پس از آنکه پورتو نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند، در پلی آف لیگ اروپا به مصاف لاتزیو ایتالیا رفت. طارمی این بار هم ترک عادت نکرد و در دیدار برگشت موفق شد دروازه لاتزیو را از روی نقطه پنالتی باز کند و یک پاس گل دیدنی به نام خود ثبت کرد تا مانع رسیدن لاتزیو به مراحل حذفی لیگ اروپا شود.

طارمی که بهترین گلزن ایرانی در رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود، در میان ایرانی‌ها تنها کسی است که موفق شده دوبار در رقابت‌های اروپایی دروازه تیم‌های ایتالیایی را باز کند.

سایر ایرانی‌های موفق در مقابل ایتالیایی‌ها

البته طارمی تنها بازیکن ایرانی نیست که موفق شده به تیم‌های ایتالیایی گلزنی کند. پیش از مهدی طارمی، علی دایی توانسته بود به آث میلان گل بزند.

همه گلزنان ایرانی مقابل تیم‌های ایتالیایی/ ترس قهرمان اروپا از طارمی +فیلم

همچنین مهدی مهدوی‌کیا هم تجربه مشابه مهدی طارمی داشته و توانست مقابل یوونتوس گلزنی کند.

همه گلزنان ایرانی مقابل تیم‌های ایتالیایی/ ترس قهرمان اروپا از طارمی +فیلم

سردار آزمون هم یک بار در لیگ قهرمانان اروپا با لباس زنیت موفق شد تا دروازه یوونتوس را باز کند تا تعداد ایرانی‌های گلزن به یوونتوس به عدد سه برسد.

علاوه بر این بازیکنان رحمان رضایی از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۸ در تیم‌های پروجا، مسینا و لیوورنو عضویت داشته و موفق شده در مدت حضورش در فوتبال ایتالیا ۸ بار دروازه رقبا را باز کند و موفق‌ترین لژیونر ایرانی در سری آ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    5 3
    لطفا این جماعت ریا کار و دولیبریتی رو بزرگ نکنید ملت دارن میرن اتم می شکافند حالا یه گل زدن به تیم اروپای اینقدر مهمه که این همه مطرحش می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس