کد خبر 1467163
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
چرا بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران اجرا نمی شود؟

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی درباره موانع اجرای "بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران" بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور داد.

به گزارش مشرق، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات و پیگیری‌های معاونت مطبوعاتی برای رفع موانع اجرای بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار کرد: یکی از موانع اجرای این قانون این است که کارفرما در لیست خود برای تأمین اجتماعی عناوینی که جز مشاغل خبرنگاری است را انتخاب نمی‌کند مثلاً در لیست بیمه‌ای عنوان مدیرکل سیاسی روزنامه رد می‌شود که این عنوان در تأمین اجتماعی جز مشاغل مربوط به خبرنگاری نیست در صورتی که اگر در لیست بیمه، عنوان "دبیر سرویس" ذکر شود، شامل بازنشستگی زودتر از موعد است!

وی ادامه داد: اگر چنین موردی باعث اختلال در روند بازنشستگی شود، می‌توان با ارائه مدارک، به اداره کار شکایت کرد البته که این شکایت کردن نیز فرآیند سختی دارد.

وی عدم پرداخت حق کارفرما را ایراد دیگری در مسیر محقق نشدن بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران دانست و تصریح کرد: مورد دیگر مربوط به این است که کارفرمان در حوزه رسانه برای برخورداری خبرنگاران خود از بازنشستگی ۲۰ ساله باید حق بیمه اضافه‌تری را پرداخت کند اما از این کار سرباز می‌زند و این ایراد مستقیماً به کارفرما وارد است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه در صورت عدم پرداخت حق کارفرما، وزارت ارشاد توانایی برخورد با آن را دارد، گفت: متأسفانه قانون این اجازه را به ما نداده است؛ قانون مطبوعات ضعف‌هایی دارد که این مورد نیز جز آن‌هاست البته این مورد که ما بتوانیم در صورت رخ دادن چنین مواردی اعمال قدرت کنیم، در "لایحه جدید روزنامه‌نگاری" دیده شده است.

شمسایی خاطرنشان کرد: این لایحه در حال حاضر در هیئت دولت در دست بررسی است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    همه جا همینجور شده.بتده خدا تو سالن تولید کار میکرده.زدن حسابدار که فردا روزی،۴ درصدحق مستمری.و۴ درصد بیمه مشاغل سخت را نپردازه.مدیر عامل و خبرنگار را هم همینجور.از حقش میزنن دزدها
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    چون تافته جدا بافته نیستن که دنبال متمایز کردن خودشون از عامه مردم باشن اونا هم مثل مردم پشت میز و کامیوتر و کاغذ و خودکار....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس