تقویت زبان انگلیسی عمومی پیش از یادگیری آیلتس لازم است؟

یکی از سوالات و ابهامات مهم در بحث آموزش زبان انگلیسی و گرفتن مدرک، رابطه بین زبان عمومی و آیلتس است.

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی است، آزمون آیلتس بر خلاف تصور عامه زبان انگلیسی پیشرفته نیست، یعنی شما با تسلط بر زبان انگلیسی الزاما نمیتوانید به نمرات بالا در آزمون آیلتس دسترسی پیدا کنید.

از طرفی بسیاری از افراد تصور میکنند که موفقیت در آزمون آیلتس نیازی به زبان انگلیسی عمومی ندارد و با یادگیری تکنیک ها میتوانند، نمره مورد نظر را در آیلتس بگیرند، اما قطعا پیش از شروع مطالعه منابع آیلتس و شرکت در دوره های آمادگی آزمون آیلتس باید سطح عمومی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و به سطح مورد نظر برای ورود به دوره های آیلتس برسید.

تقویت زبان انگلیسی عمومی پیش از یادگیری آیلتس لازم است؟

آزمون آیلتس همانند کنکور سراسری است.بدین معنی که شما علاوه بر تسلط بر منابع و کتب انگلیسی باید در کنار آن تکنیک ها و راهکارهای تست زنی، تکنیک های مدیریت زمان، مدیریت چالش ها را نیز بلد باشید و از همه مهم تر باید با ساختار آزمون آیلتس، ساختار سوالات، نحوه نمره دهی و آنچه که در سوالات مورد ارزیابی قرار میگیرند آشنا شوید.

بسیاری بر این باورند که در مدت زمان کوتاه میتوانند با یادگیری تکنیک ها نمره ی بالا آیلتس را بگیرند، همان طور که گفتیم، یادگیری تکنیک ها برای نمره بالای آیلتس لازم است، اما صرفا با یادگیری تکنیک ها نمیتوانید نمره بالا بگیرید، در ابتدا باید تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشید، دایره لغات و گرامر خود را تقویت کنید، سپس تکنیک ها را یاد بگیرید، تا بتوانید به راحتی زمان را مدیریت کنید و نمره بالا بگیرید.

آیا آمادگی برای آزمون آیلتس با سطح زبان عمومی پایین امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال لازم میدانیم تا تفاوت دقیق دوره های زبان عمومی و دوره های آمادگی آزمون آیلتس را بیان کنیم.

زبان عمومی یا به اصطلاح دوره های ترمیک، دامنه وسیعی از مخاطبین را در بر میگیرد؛ به عبارت دیگر در تدوین و تالیف کتاب های آموزشی دوره های ترمیک سعی شده تا هر مخاطبی را با هر هدف بتواند به سطح مطلوبی از زبان دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال از لغات و اصطلاحات روزمره گرفته تا اصطلاحاتی که در موقعیت های خاص در زندگی مورد استفاده قرار میگیرد، را شما در این کتاب ها پیدا می کنید.

این امر باعث می شود دوره های ترمیک عموما دوره های زمان بر و طولانی مدت شوند و البته با تسلط کامل به همه موضوعات کتاب شما قادر خواهید بود در همه زمینه ها و موقعیت های احتمالی در زندگی خود به راحتی ارتباط برقرار نموده و از مهارت زبانی خود استفاده نمایید.

اما در آزمون آیلتس شرایط به کلی متفاوت است. سوالات و موقعیت های موجود در آزمون آیلتس عموما قابل پیش بینی است. به عنوان مثال ما اگر بخواهیم صرفا رایتینگ آزمون آیلتس را مثال بزنیم می توانیم بگوییم که برای داوطلبین آزمون آکادمیک در بخش اول رایتینگ یک نمودار ارائه می گردد و داوطلب باید بتواند یک گزارش کوتاه و مختصر از این نمودار ارائه نماید و یا در بخش دوم رایتینگ یک دسته بندی مختصر و از پیش مشخص شده ای برای سوالات وجود دارد که می توان ساختار های آن را از پیش از آزمون تعریف نمود و در اختیار زبان آموز قرار داد. جدا از این قوانین گرامری و لغت های مورد نیاز در بخش ها مختلف آزمون هم قابل پیش بینی می باشد. به این دلایل دوره های آمادگی آزمون آیلتس هیچ نیازی به پوشش دادن تمام آنچه در کتاب های ترمیک ارائه داده شده را ندارد و شما در زمان کوتاه تر و با تسلط به آنچه در آزمون نیاز دارید می توانید به آمادگی لازم برای نمره مورد نظر خود برسید.

نتیجه گیری

تقویت زبان انگلیسی عمومی پیش از یادگیری آیلتس لازم است؟

آزمون آیلتس علارغم اینکه گستردگی و تنوع زبان عمومی را شامل نمی شود، اما آزمونی برای سنجش و محک زبان انگلیسی شماست، یعنی هرچه زبان عمومی قوی تر و پیشرفته تری داشته باشید، با آشنایی با تکنیک ها و و شرکت در دوره های آمادگی آزمون میتوانید در این آزمون نمره بالاتری بگیرید، اما اینکه برای موفقیت در آزمون آیلتس باید تا سطح پیشرفته زبان بخوانیم، اصلا درست نیست. بسیاری از داوطلبین آیلتس و زبان آموزان به موسسات زبان انگلیسی مراجعه می کنند و میگویند، میخواهیم تا بالاترین سطح زبان ادامه دهیم و بالاترین سطح زبان را آیلتس میدانند در صورتی که این باور رایج باور غلطی است.

آیلتس زبان انگلیسی پیشرفته نیست و اهداف یادگیری زبان انگلیسی با یادگیری آیلتس متفاوت است.

بسیاری از افراد زبان انگلیسی عمومی رابه عنوان یک زبان بین المللی می آموزند، تا بتوانند منابع انگلیسی را برای تحصیل و حرفه خود مطالعه کنند و یا در سفرهای خارجی بتوانند صحبت کنند و یا در حرفه مترجمی و تدریس زبان مورد استفاده قرار دهند.

اما هدف از داشتن مدرک آیلتس در وهله اول ارائه آن جهت مهاجرت به کشورهای دیگر برای تحصیل و یا اقامت می باشد. این نکته هم حائز اهمیت است که آزمون آیلتس نمره ای بین تا 0 تا 9 دارد و بهترین نمره صرفا 9 نیست. باید با توجه به هدف خود، نمره مورد نظر را بگیرید، بر فرض مثال بسیاری از کشورها و دانشگاه ها برای مهاجرت نمره 6.5یا 7مد نظرشان است و گرفتن نمره بالاتر صرفا هزینه و وقت اضافی گذاشتن است.

پس برای آمادگی آزمون آیلتس، تنها شرکت در دوره های ترمیک یا دوره های فشرده زبان انگلیسی کافی نیست، شما باید در دوره های آمادگی آیلتس شرکت کنید و منابع آیلتس را مطالعه کنید. همچنین برای یادگیری درست آیلتس باید در دوره هایی شرکت کنید که اساتید آن متخصص آیلتس هستند.یک مدرس زبان انگلیسی معمولا تخصصی در تدریس آیلتس ندارد.

تقویت زبان انگلیسی عمومی پیش از یادگیری آیلتس لازم است؟

موسسه آیلتس پارسیان، مرکز برگزاری آزمون آیلتس است که علاوه بر برگزاری آزمون آیلتس و آزمون های آزمایشی آیلتس، دوره ها و ورکشاپ های آمادگی آزمون آیلتس را نیز برگزار میکند.

از آنجایی که موسسه پارسیان مرکز برگزاری آزمون آیلتس است، تمامی مدرسین آن متخصص آیلتس هستند و با تجربه چندین ساله خود و بررسی کارنامه ها، نتایج، نقاط قوت و ضعف هزاران هزار داوطلب تجربه بالایی در تدریس آیلتس دارند.

در دوره های آمادگی آیلتس پارسیان هدف شما به طور دقیق در نظر گرفته میشود، به همین سبب در دوره ها خبری از سالها مطالعه انواع منابع و کتاب های آیلتس مشابه با رویکرد دوره های ترمیک نیست و متخصصین با در نظر گرفتن نمرات ورودی در هر مهارت و نمره هدف متقاضی مطالبی را ارائه می نمایند، که با آن میتوانید در سریع ترین زمان ممکن به نمره مطلوب خود برسید.

موسسه پارسیان یک دوره ویژه برگزار میکند، که شما میتوانید، با هر سطح زبانی در این دوره شرکت کنید، نمره شما در این دوره تضمین میشود و چنانچه نمره مورد نظر را نگیرید، بخش عمده ای از هزینه به شما پس داده میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس