کد خبر 1467317
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
پدرو سانچز

بر اساس گزارش یک نشریه اسپانیایی، نخست وزیر این کشور در ادامه سلسله سفرهای رهبران غربی به اوکراین در آستانه سالگرد شروع عملیات ارتش روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند)، امروز چهارشنبه به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، نشریه اسپانیایی «لا رازون» نوشت، «پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه سوم اسفند پیش از اولین سالگرد عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین به شهر کی‌یف پایتخت این کشور رفته است.

به نوشته این نشریه، بنا به دلایل امنیتی، این سفر تحت شدیدترین حالت محرمانگی انجام شده و به صورت رسمی اعلام نمی‌شود.

طی دو روز گذشته «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا نیز به اوکراین سفر کرده و در شهر کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

نخست وزیر اوکراین پیش از این در ۲۱ آوریل سال گذشته میلادی (اول اردیبهشت ۱۴۰۱) به کی‌یف سفر کرده بود و در آن سفر به اعلام بزرگترین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی کشورش برای اوکراین پرداخت.

منابع مورد استناد نشریه «لا رازون» گفتند، سفر امروز نخست وزیر اسپانیا به صورت کوتاه و ناگهانی و تحت محرمانگی شدید اجرا شده و در دستور کار رسمی او درج نشده است. سانچز طبق دستور کار رسمی‌اش صبح امروز در نشست کنگره کشورش شرکت کرده و سپس پذیرای رئیس جمهور هندوراس بود.

این منابع مدعی شدند، این سفر سانچز به کی‌یف طبق «وظایف اسپانیا به متحدانش» انجام می‌شود.

امروز همچنین «مارگاریتا روبلس»، وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد، کشورش در همراهی با کمک‌های تسلیحاتی متحدان غربی، شش دستگاه تانک «لئوپارد-۲» به اوکراین منتقل خواهد کرد و آماده است تا در صورت لزوم تعداد آنها را افزایش دهد. به گفته وی،‌ هم اکنون این تانکها در دست تعمیرات هستند.

طبق گزارش‌ها، اسپانیا ۲۴ دستگاه نفربر زرهی ام۱۱۳ هم به اوکراین می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا که صبح روز دوشنبه (۲۰ فوریه) در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد، پس از حدود پنج ساعت حضور در این شهر و دیدار با همتای اوکراینی، پایتخت اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد.

پیش‌تر، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد سفر بایدن به کی‌یف نیز مخفیانه انجام شد که بازتابی از نگرانی‌های امنیتی شدید هنگام سفر به یک منطقه جنگی فعال است.

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا هم یک روز بعد از پایان سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف، روز سه شنبه با قطار به پایتخت اوکراین رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    همه اینها که امروز از این اولاد صهیون یعنی زلنسکی حمایت می کنن قبلا هم از اون اولاد صهیون یعنی داعش حمایت می کردن.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    پوتین روی زمستون حساب میکرد ، این که گذشت ،خود اروپاییها بیشتر اعتماد به نفس گرفتن وتینوکارش تمومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس