کد خبر 1467339
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
قاضی‌زاده هاشمی: پاداش پایان خدمت جانبازان از این ماه پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از ساخت ۱۴۰ هزار مسکن برای ایثارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش اعظمی از مطالبات و معوقات ایثارگران و جانبازان پرداخت شده است، اظهار کرد: در یک دهه گذشته درخصوص برخی مشکلات از جمله مطالبات ایثارگران و جانبازان با مشکل مواجه بودیم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه در تلاش هستیم تا بخش عمده‌ای از مطالبات را تا سال آتی پرداخت کنیم.

وی با اشاره به پایش وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌های ایثارگران در کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم برنامه ارتقای خانواده‌های ایثارگران را انجام داده و در تلاشیم تا عدالت اجتماعی را در این بخش برقرار کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه خدمات پایه به ۱۰ هزار نفر ایثارگر در سه دهک اول ارائه می‌شود، افزود: با توجه به برنامه زمان‌سنجی صورت گرفته ارائه خدمات پایه برای ۲۰ هزار نفر دیگر در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش مستمری جانبازان در سال آینده بیان کرد: افزایش مستمری برای جانبازان بالای ۲۵ درصد ۶ میلیون و زیر ۲۰ درصد و سایر گروه‌های ایثارگری ۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی از تبدیل وضعیت بیش از ۲ هزار ایثارگر در استان گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار در گیلان یک‌هزار و ۱۶۷ نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و ۷۸۶ نفر دیگر در نوبت قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سهمیه ایثارگری در کشور افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان سهمیه ایثارگری گیلان بوده که از این میزان تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فعالیت یک‌ هزار استارت‌آپ ایثارگری در کشور بیان کرد: ساماندهی، انسجام‌بخشی و حمایت از استارت‌آپ‌های ایثارگری با برپایی نمایشگاه‌های مختلف مورد یکی از اهداف بنیاد شهید در کشور است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تبدیل املاک بنیاد شهید به شهرک‌های مسکونی ایثارگران خبر داد و گفت: در برخی استان‌ مانند تهران، البرز، خراسان رضوی، مرکزی و اصفهان ساماندهی املاک بنیاد شهید برای ساخت مسکن ایثارگری آغاز شده و در تلاشیم در تمامی استان‌ها این مهم انجام شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ساخت ۱۴۰ هزار مسکن برای ایثارگران افزود: ۷۰ هزار مسکن از محل املاک بنیاد شهید ساخته می‌شود و ۷۰ هزار مسکن دیگر بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن و راه شهرسازی کارسازی خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه ۳۰۷ ایثارگر گیلانی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند، بیان کرد: سه هزار و ۷۴۵ نفر در اولویت بعدی واگذاری مسکن در استان گیلان قرار دارند که مجموعاً چهارهزار و ۴۰۰ نفر از ایثارگران گیلانی صاحب خانه می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس