کد خبر 1467975
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش بی‌سابقه ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به رشد و صعودی قرار گرفت و شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش بی‌سابقه ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد به رقم یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۸۲ واحد رسید، یعنی در یک روز شاخص کل بورس به طور میانگین ۴.۹۶ درصد رشد کرد.

همچنین شاخص هم وزن امروز با افزایش ۲۲ هزار و ۴۶۰ واحد به رقم ۵۲۵ هزار و ۶۶۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۵۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی ۴.۹ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۴.۴ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۴.۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۵.۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۴ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری امید به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

رکورد رشد شاخص بورس شکست +جدول

در فرابورس ایران هم امروز شاهد افزایش ۸۶۲ واحدی شاخص فرابورس بودیم و شاخص کل به ۲۲ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس ۳۹۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۶.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۸۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۲۰.۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و جهان‌فولاد سیرجان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

رکورد رشد شاخص بورس شکست +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 1
    قشنگ معلومه دلار تو بازار ازاد کم اومده مردم حجوم اوردن به فرابورس...دیگه باید با دلال های کوچه بازار خداحافظی کنیم و یه سلام گرم کنیم به حکومت بانک مرکزی بر دلار.انشالله شاهد کنترل قیمت هم خواهیم بود...
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 0
    از این 82 هزار واحد رشد شاخص 40 هزار تاش فقط با 10 تا سهم اتفاق افتاده 40 هزار تای بعدی با حدود 600 سهم با این شاخص سازی ها زیان سهامداران جبران نخواهد شد با این شاخص دارایکم و پالایش الان باید 20 هزار تومن باشن
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 0
    سکه ۷ تومن بوده پالایش و دارایکم ده تومن حالا سکه ۳۲ ملیون پالایش ۱۴ تومن سکه 500 درصد رشد کرده و صندوق های دولتی بورس حدود 30-40 درصد سهامدار هیچ سودی نکرده تو ضرر سنگینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس