میزان مالیات بر درآمد پزشکان در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

میزان مالیات بر حقوق و درآمد پزشکان در سال ۱۴۰۲ تعیین شد.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، بخش درآمدی بندهای (م)، (ع) و (ف) تبصره (۶) که به درآمدهای مالیاتی و عوارض در سال آینده اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

براساس بند (ع)، مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح‌های واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی با رعایت جزء (۲) ماده (۳۸) و ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب ۲ خردادماه ۱۴۰۰ منظور می‌شود.

مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده واحدهای خدماتی ملی به نسبت سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی‌ربط واریز می‌شود.

همچنین طبف بند (ف) تبصره ۶، کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکتهای دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی که به‌موجب دریافت وجه صورت‌حسابهای ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به‌عنوان علی‌الحساب مالیات کسر و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به‌عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود. حکم ماده (۱۹۹) قانون مالیات‌های مستقیم در اجرای این بند جاری می‌باشد.

واردات آمبولانس فوریت‌های اجتماعی از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد افزوده شدن سازمان بهزیستی کشور به جمع سازمان هایی که برای واردات خودروی آمبولانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف هستند، موافقت کردند و به این ترتیب واردات آمبولانس فوریت های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۲ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

بند م تبصره ۶ لایحه بودجه، در نوبت شب روز گذشته مجلس به تصویب رسیده بود که بر اساس آن، واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاههای علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کشور در سال ۱۴۰۲ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تیمسار IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    فقط ده درصد؟؟ من ماه قبلی هیجده میلیون از حقوق نود هفت تومنی ام مالیات کم شد
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    تازه اکثرشون هم بیسواد و بی لیاقتن دارن مملکت غارت میکنن . مالیات ده درصدش هم نمیدن. فقط بخاطر اینکه پزشک ... هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس