کد خبر 1468489
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
جدیدترین آمار از قربانیان زلزله شدید ترکیه

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) جدیدترین آمار جان‌باختگان زلزله شدید در جنوب ترکیه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که شمار جان‌باختگان زلزله شدید در جنوب این کشور به ۴۴ هزار ۳۷۴ نفر رسیده است.

پیش از این، آفاد اعلام کرده بود که، در هاتای ۶۹ هزار و ۷۶۶، قهرمان ماراش ۶۶ هزار و ۶۸۵، غازی‌ آنتپ ۴۹ هزار و ۶۷۰، آدی‌ یامان ۴۵ هزار و ۸۵۲، مالاتیا ۲۵ هزار و ۳۸۰، آدانا ۱۷ هزار و ۵۱۵، شانلی‌ اورفا ۸۸۳۸، عثمانیه ۷۱۷۰، دیاربکر ۶۳۲۸ و کیلیس ۳۶۰۵ چادر برپا شده است. آفاد علاوه بر ایجاد شهرک‌ های چادری، وسایل مورد نیاز برای چادر را نیز تامین می‌ کند.

همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که حدود ۴۷ هزار ساختمان در زلزله آسیب دیده و حدود ۲۰ هزار ساختمان از آنها تخریب می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در این حادثه خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.

گفتنی است در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد، استان‌ های «آدانا، آدی یامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان ماراش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و شانلی اورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیستانک IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    سلام: اردوغان با این زلزله به احتمال دولتش را تحویل دهد حتی اگر بماند هم این مشگلات دیگر اجازه سیاست ورزی و اداره یک کشور را ناتوان میکند. حداقل ترکیه دو سال در حالت کما رفته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس