گروسی

یک خبرنگار آمریکایی در رشته توییتی نوشت که احتمال دارد مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده به تهران سفر کند.

به گزارش مشرق، خبرنگار وال‌استریت ژورنال شامگاه شنبه در پیامی توئیتری نوشت: «ارزیابی من این است که هم اکنون شانس زیادی برای سفر رافائل گروسی به تهران طی هفته آینده وجود دارد».

وی در ادامه این پیام توییتری نوشت: «من همچنین معتقدم که گزارش پادمانی که معمولا با گزارش فصلی می‌آید، تا پایان هفته آینده شاهد نتیجه سفر خواهد بود».

این خبرنگار آمریکایی اضافه کرد: «تاکید می‌کنم که این شامل توافق گسترده درباره تحقیقات پادمانی درباره ذرات هسته‌ای اعلام شده نخواهد بود بلکه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره سطح غنی‌سازی بسیار بالای ایرانف به احتمال زیاد شاهد تلاش گروسی برای افزایش دفعات بازرسی در فردو، نطنز و غیره خواهیم بود».

وی در ادامه تاکید کرد که هیچ کدام از موضوعاتی که مطرح کرده هنوز نهایی نشده است که بدان معناست که سفر گروسی هنوز نهایی نشده و نتیجه این سفر، توافق درباره تعداد دفعات بازرسی و توافق پادمانی گسترده‌تر هنوز تعیین نشده است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته در نشستی در اندیشکده چتم‌هاوس تصریح کرد بدون وجود کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران اوضاع بدتر خواهد شد.

گروسی گفت: «در مقطع کنونی، کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران در بهترین وضعیت نیست. امیدوارم بتوانم این گفت‌وگوی گریزناپذیر را احیا، بازتنظیم و تقویت کنم. بدون این کار، اوضاع بدتر خواهد شد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چند ماه پیش تصریح کرد تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسلمان IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    انشاءالله با مذاکرات مستقیم و بدون واسطه با طرف های غربی و به ویزه آمریکا بتوانید سوء تفاهم ها را حل کنید و این التهاب را از کشور دور کنید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 0
    بهتره این عامل آمریکا و اسقاطیل را تو مملکت راه ندهند. میاد گزارشات خلاف واقع میده تا بابت دروغهایش از آمریکایی ها حمایت بشه
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    این جاسوس صهیونیست‌ها را به حرم جمهوری اسلامی ایران راه ندهید.
  • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    این مردک جاسوس رو به کشور راه ندین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس