کد خبر 1468629
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
تعزیرات

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز گشت های ویژه نظارت بر بازار از امروز خبرداد و گفت:این گشت ها تا دو ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: مسئولیت اصلی نظارت بر بازار و حسن اجرای قیمت گذاری و نظارت بر آن و مقررات توزیع کالا و خدمات بر عهده وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت جهاد و اتاق اصناف است و سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفاتی است که این مراجع گزارش می‌کنند.

وی ادامه داد: نظارت بر بازار را چهار حلقه بدانیم، حلقه پایانی آن بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است، ما نسبت به این موضوع انتقاد داریم چرا که اکنون شاهد تشدد نظارت بر بازار هستیم. ساختار فعلی نظارت بر بازار ناکارآمد است. از همین رو پیشنهاد دادیم که یا به ما محول شود و یا تعیین تکلیف شود.

اصانلو بیان کرد: از همین رو دولت لایحه راه اندازی سازمان بازرگانی را به مجلس ارائه کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: این سازمان باید به رسیدگی دقیق، عادلانه و توام با سرعت به تخلفات متمرکز شود، ۹۵ درصد پرونده های مربوط کالا و ارز در این سازمان رسیدگی می‌شود. اما به لحاظ شرایط خاص بازار و اکنون در یک جنگی اقتصادی هستیم که دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به معیشت مردم است، سازمان تعزیرات نمی‌تواند صرفا به پرونده‌ها رسیدگی کند از همین رو برگزاری گشت‌های مشترک در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی همچنین ازبرکناری دو مدیر وزارت صمت و جهاد کشاورزی به‌علت کم کاری در نظارت بر بازار خبرداد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    بخنديم يکم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس