کد خبر 1468678
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
پس از 12 سال؛ وزیر خارجه مصر وارد سوریه شد

وزیر خارجه مصر، صبح امروز (دوشنبه) پس از ۱۲ سال، برای اعلام همبستگی با دولت و مردم سوریه در پی زلزله مرگبار اخیر، به این کشور سفر کرد.

به گزارش مشرق، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، امروز (دوشنبه، ۲۷ فوریه) به منظور ابراز همبستگی با سوریه برای مقابله با پیامدهای زلزله، وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.

این نخستین سفر وزیر خارجه مصر به سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون است. به اعلام سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر، شکری قرار است پس از سوریه به ترکیه سفر کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز در فرودگاه بین‌المللی دمشق، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه از همتای مصری استقبال کرد.

پس از ۱۲ سال؛ وزیر خارجه مصر وارد سوریه شد

این در حالی است که روز گذشته، رؤسای پارلمان عراق، امارات عربی متحده، اردن، فلسطین، لیبی، مصر و رؤسای هیأت‌های عمان و لبنان با سفر به سوریه، با بشار اسد دیدار کردند.

«حنفی جبالی» رئیس پارلمان مصر روز گذشته، در جمع خبرنگاران در فرودگاه دمشق بر حمایت از سوریه تأکید کرد و گفت که این کشور به جایگاه طبیعی خود در اتحادیه عرب بازخواهد گشت و سفر این هیأت‌های پارلمانی به دمشق نیز در راستای حمایت از رهبری، دولت و ملت سوریه است.

این سفر در حالی انجام شد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، دو روز پیش، از کشورهای عربی خواست که برای بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.

رئیس پارلمان عراق، شنبه، در جریان سی و چهارمین اجلاس اتحادیه پارلمان عربی،گفت «کشورهای عربی در تمامی سطوح پارلمانی و دولتی تصمیم نهایی بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی را اتخاذ نمایند و این کشور نقش خود را در میان کشورهای عربی، منطقه و جهان به طور مؤثر ایفا کند و برای ثبات، بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت عزتمندانه و باکرامت برادران سوری که جنگ آن‌ها را از سرزمین و کشورشان کوچانده، به طور جدی تلاش شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس