کد خبر 1468950
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
حوادث

مرد بیکار که برای پرداخت بدهی ۳۰ میلیون تومانی و تأمین هزینه درمان فرزند بیمارش تصمیم به سرقت مسلحانه از طلافروشی گرفته بود با کمک مردم دستگیر شد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل همزمان با به صدا درآمدن آژیر یک طلافروشی در خیابان شهید مدنی تهران ناگهان مرد نقابدار مسلحی با عجله به سمت موتورسیکلتش دوید و سوار بر آن شد تا فرار کند اما ناگهان تعادلش را از دست داد و به زمین خورد.

در همین موقع صدای فریادهای مرد طلافروش که می‌گفت: «دزد را بگیرید،» باعث شد تا شاهدان و کسبه محل وارد عمل شده و مرد موتورسوار را دستگیر کنند.

همزمان مأموران کلانتری نیز از راه رسیدند و مرد نقابدار را به کلانتری منتقل کردند.

صاحب طلافروشی به مأموران گفت: به همراه شاگردم داخل مغازه بودم و آخرین مشتری‌ام زن و مرد جوانی بودند.

برای آنها طلاهایی که می‌خواستند را آوردم اما ناگهان در طلافروشی باز شد و مرد جوانی در حالی که کلاه و نقاب به سر داشت وارد طلافروشی شد.

او اسلحه را به سمتم گرفت و از من خواست تا طلاهای مغازه را داخل ساکی که همراه داشت بریزم.

او ادامه داد: من که تصور می‌کردم اسلحه قلابی باشد، تهدیدش را جدی نگرفتم و گفتم اسلحه‌ات پلاستیکی است.

اما مرد جوان ناگهان یک تیر هوایی شلیک کرد بعد هم دستش را داخل ویترین برد و یک مشت طلا که همه النگو بود برداشت و فرار کرد. من با عجله آژیر خطر را به صدا در آوردم و از مردم کمک خواستم که بعد از دستگیری مشخص شد ۳۰ حلقه النگو برداشته بود.

وقتی متهم جوان برای تحقیقات به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و مقابل بازپرس علیرضا بهشتی قرار گرفت، گفت: من هیچ سابقه و خلافی در پرونده‌ام ندارم. اگر الان دست به این کار زدم از روی ناچاری بود.

۴ سال قبل ازدواج کردم و با باربری هزینه زندگی‌ام را می‌گذراندم. اما کمرم آسیب دید و دیگر نتوانستم باربری کنم. بیکاری از یک طرف و خرج و مخارج سرسام آور زندگی و بیماری فرزندم از طرف دیگر مرا به شدت درمانده کرده بود. تا اینکه مدتی قبل یکی از دوستانم را دیدم که او هم مثل من باربری می‌کرد اما وضع مالی‌اش خوب شده بود وقتی پرسیدم چطور آنقدر پولدار شده گفت که باربری را کنار گذاشته و کار خلاف می‌کند. حتی به من پیشنهاد داد که من هم وارد کار خلاف شوم. متهم ادامه داد: دوستم یک اسلحه به من داد و گفت برای سرقت به دردت می‌خورد می‌گفت قیمتش ۱۰ میلیون تومان است اما از من ۳ میلیون تومان گرفت.

بعد از خرید اسلحه به ذهنم رسید از طلافروشی سرقت کنم چون هر روز قیمت طلا بیشتر می‌شود، می‌توانستم با فروش آنها مشکلات زندگی‌ام را حل و ۳۰ میلیون تومان بدهی‌ام را پرداخت کنم. یک مغازه طلافروشی در مسیر هر روزه‌ام بود که راه فرار هم داشت تصمیم گرفتم از آنجا سرقت کنم.

وقتی که وارد طلافروشی شدم به صاحبش گفتم من طلای زیادی نمی‌خواهم. قصدم این بود به اندازه نیاز مالی‌ام سرقت کنم که در نهایت هم ۳۰ تا النگو سرقت کردم. اما الان خیلی پشیمانم چون فقط مشکلاتم را بیشتر کردم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    6 0
    آخی از بی پولی و بدهی و بیماری
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      ازش حمایت نمیکنم، ولی مسخره هم نمیکنم درد مردم رو، انشالله که نصیبت بشه درد بیماری و بی پولی تا یاد بگیری مسخره نکنی.
  • پادشاه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    جواب این بنده خدارو ۱۵۲ نماینده ای باید بدن که تو مجلس به نفع کاخ نشین ها رای دادن.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    حق داره ولی کاش زورش،میرسید،از مسئولان میزد نه حق مردم عادی
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    ما رکورد زدیم .
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    به نظرم گروه های خیریه الان باید به کمک این فرد بشتابند تا از بدبخت تر شدنش جلوگیری بشه !!! و کودوکش هم برای درمانش کمک بشه
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    کارش بسیار ناپسند بوده ولی از روی ناچاری بوده امیدوارم دیگه از این کارها نکنه و بتونه بدهی هاشو بده تو جشن گلریزان حمایت بشه و کاری خوب هم گیرش بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس