روند درمان وزیر ورزش از زبان رییس بیمارستان؛ «هوشیاری سجادی کامل است»

رئیس بیمارستان محل بستری وزیر ورزش و جوانان با تشریح روند درمان وزیر ورزش و جوانان از هوشیاری کامل وی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین صمدی‌نیا در گفت‌وگویی با بیان اینکه پزشکان استان کرمان در همان ساعات اولیه کارهای درمانی را به خوبی انجام دادند، اظهار داشت: حادثه سختی بود و ضربات متعددی به سر، ریه چپ و ستون فقرات حمید سجادی(وزیر ورزش) خورده بود. پزشکان کرمان به خوبی کارهای درمانی را انجام دادند. با توجه به تنگی نفسی که داشت، لوله‌گذاری هوایی انجام شد تا تنفس ریه به صورت مصنوعی از طریق هوا صورت پذیرد به این ترتیب سطح هوشیاری وزیر ورزش و جوانان کنترل شد.

وی ادامه داد: جهت روند بهتر درمانی با دستور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سجادی از کرمان به تهران منتقل شد و در هواپیما تیم پزشکی، تمامی علایم حیاتی او را در طول راه کنترل می‌کرد.

عضو کادر درمان سجادی خاطرنشان کرد: به محض انتقال وزیر ورزش و جوانان به بیمارستان، از همان ابتدا کار درمانی با حضور گروه های متخصص آغاز شد. جلسه‌ای با حضور پزشکان متخصص تشکیل شد تا بهترین تصمیمات جهت کار درمانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا سیر مطلوبی را در امر درمان شاهد بودیم به طوری که شرایط هوشیاری ارتقا پیدا کرد و با توجه به شرایط بهبودی، لوله های تنفسی از سجادی جدا شد و لوله‌هایی که در داخل ریه برای جمع‌آوری ترشحات وجود داشت، یکی پس از دیگری درآمد و در حال حاضر فقط سرم جهت تغذیه و ویتامین او وصل است. جمع‌آوری این لوله‌ها خود به پیشرفت روند درمان کمک می‌کند.

صمدی‌نیا با اشاره به سیر بهبودی قابل توجه سجادی گفت: هوشیاری او هم اکنون کامل است و می‌تواند با غذای نرم و مایعات تغذیه کند. از تخت پایین آمده و حرکت می‌کند و با کمک همکاران دوش گرفته است. فیزیوتراپی تنفسی و بازتوانی نیز برقرار شده است.

وی افزود: عکس‌های که گرفته شده نشان می‌دهد مغز او روند درمانی را طی می کند و در دیگر اندام‌هایش مشکل جدی دیده نمی‌شود. مشکل شکستگی دنده او نیز روند درمانی را طی می‌کند. ضمن اینکه آزمایش‌های پزشکی موید این نکته است که سجادی شرایط بهبودی را پشت سر می‌گذارد.

رییس بیمارستان محل معالجه وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزشکار بودن سجادی تاثیر زیادی در روند بهبود او داشته، اظهار داشت: کانون‌های خونریزی به ویژه قسمت‌هایی که براثر ضربه خونریزی بیشتری داشتند، در حال جمع شدن است و می‌توان گفت شرایط او هم اکنون خوب است.

صمدی‌نیا با بیان اینکه نگرانی دوست‌داران سجادی قابل درک است، اضافه کرد: برای آگاهی مردم عزیز کشورمان از روند بهبودی او در تلاش هستیم تا آخرین اخبار را از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان در اختیار عموم قرار دهیم. حضور وزیر ورزش و جوانان در بخش مراقبت‌های ویژه به منظور رعایت آخرین استانداردهای جهانی ایزولاسیون است و با توجه به آسیب‌پذیر بودن او این محدودیت‌ها در راستای تسریع روند بهبودی است.

صمدی‌نیا با اعلام اینکه انتقال سجادی به بخش عمومی در چند روز آینده صورت خواهد پذیرفت، افزود: خوشبختانه با توجه به ورزشکار بودن سجادی هیچ خطر دیگری او را تهدید نمی‌کند. او به آرامی در بخش راه می‌رود و این اتفاق روند بهبودی را تسهیل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 1
    خدا را شکر
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    عالیه. خدا رو شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس