کد خبر 1469479
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
واکنش کاربران عراقی به اقدامات آنکارا: کالاهای ترکیه تحریم شود

کاربران عراقی فضای مجازی در واکنش به اقدامات دولت ترکیه در حمله هوایی به «سنجار» و پروژه «سد الجزره»، هشتگی برای تحریم کالاهای ساخت این کشور را ترند کردند.

به گزارش مشرق، کاربران عراقی فضای مجازی در واکنش به اقدامات دولت ترکیه علیه کشورشان، هشتگ «کالاهای ساخت ترکیه را تحریم کنید» را در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیس‌بوک ترند کرد.

طرفداران محور مقاومت در عراق، این پویش مجازی را روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۸فوریه) با نام شهید «پیر جکو» و تحت عنوان «#قاطعوا_البضائع_الترکیة/ کالاهای ترکیه را تحریم کنید» آغاز کردند. جکو، فرمانده‌ای از ایزدی‌های عراقی است که طی حمله هوایی ترکیه به «سنجار»، همراه دو تن از همراهانش به شهادت رسید.

کاربران عراقی ضمن اشاره به تشییع باشکوه پیکر این فرمانده توسط سازمان حشدالشعبی و مردم عراق، نوشتند: شهید قهرمان ایزدی که سال‌ها با گروهک‌های تروریستی داعش برای دفاع از خاک عراق جنگید، سرانجام با خیانت ترکیه آسمانی شد.

واکنش کاربران عراقی به اقدامات آنکارا

طبق مطالب منتشرشده در فضای مجازی، مردم عراق این کمپین بزرگ را با هدف تحریم محصولات ترکیه به دلیل جنایت ترکیه علیه کشورشان آغاز کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که ترکیه تنها به بحران آب اکتفا نکرده و عراق را وارد بحرانی نظامی کرده است؛ کاربران عراقی این سیاست‌های آنکارا را «استکبار اردوغان» توصیف می‌کنند.

عراقی‌ها علاوه بر این، هشتگ «الحشد الشعبی» را نیز ترند کرده و با اشاره به حمایت‌ها و رشادت‌های این نیروها، بسیج مردمی کشورشان را حامی سرزمین خود در برابر تجاوزات همسایگان معرفی کردند. آن‌ها با اشاره به روابط آنکارا با تل‌آویو و منطقه کردستان عراق، ترکیه را به عنوان یکی از وجوه استکبار آمریکایی در منطقه معرفی کردند.

واکنش کاربران عراقی به اقدامات آنکارا

کاربران عراقی اعلام کردند که دولت عراق موظف است در جنایت ترکیه، حافظ خون شهروندان و حاکمیت کشور باشد و موضع قاطعانه‌ای را اتخاذ کند؛ اولین اقدام موثر نیز تحریم کالاها و محصولات ساخت ترکیه است.

شرکت‌کنندگان در این کمپین مجازی، هشتگ دیگری را با نام «السدود الترکیه/سدهای ترکیه» ترند و در آن به جنگ آبی آنکارا علیه بغداد اعتراض کردند. برخی کاربران عراقی نوشتند: «ترکیه می خواهد با روش های کثیف استعماری، کنترلش بر آب و کشتار مردم بی‌گناه‌مان را به ما تحمیل کند».

واکنش کاربران عراقی به اقدامات آنکارا

عراقی‌ها در فراخوان گسترش این کمپین نوشتند: همه جوامعی که نسبت به موضوع خاصی مخالفت خود را به کشور دیگر ابراز می‌کنند، تمام کالاهای ساخت این کشور و واردات از آن را تحریم می‌کنند. هرگاه جامعه ما کالاهای ترکیه را تحریم کند، به معنای آن خواهد بود که با اقتصادش جنگیده است.

برخی کاربران دیگر هم اشاره‌ای به روابط سیاسی بغداد-آنکارا داشتند و خواستار لغو یا توقف پایبندی عراق به توافقنامه‌های بین دو کشور شدند. آن‌ها این گام را در جهت «ادب‌کردن ترکیه» توصیف کرده و خشم خود از تداوم اقدامات سوء آنکارا را نشان دادند.

واکنش کاربران عراقی به اقدامات آنکارا

عراقی‌ها در توئیت‌ها و مطالب منتشرشده خود در فضای مجازی گریزی هم به درآمدهای ترکیه از مسافران و گردشگران عراقی به آن کشور زدند و نوشتند: به احترام شهدای حشد الشعبی که در سنجار به خاک افتادند، باید ترکیه، محصولاتش و سفرهای گردشگری به آن را تحریم کنیم. آن‌ها در ادامه اعلام کردند: «به نمایندگی از شهدا، از تمامی بازرگانان و صاحبان شرکت‌های گردشگری می‌خواهیم تا سفر به این کشور و خرید کالاهایش را تحریم کنند».

کاربران عراقی با اشاره به این که پروژه «سد الجزره» ترکیه، خطرناک‌ترین پروژه‌ای است که منافع و امنیت آبی عراق را تهدید می‌کند، نوشتند که این طرح با همکاری راهبردی آنکارا و رژیم صهیونیستی در حال پیگیری است. عراقی‌های معترض به این روند معتقدند که «هدف از سدهای ترکیه این است که عراق را تابع طرح نفت در برابر آب خود کنند!»

واکنش کاربران عراقی به اقدامات آنکارا

کاربران عراقی در بخش دیگری از اعتراضات خود در فضای مجازی به سیاست‌های دولت آنکارا نوشتند: ترکیه، امتداد خط صهیونیستی-آمریکایی است. ما خطاب به رهبران مقاومت در عراق می‌گوییم که اگر دولت موضعی اتخاذ نکند، این امانتی بر گردن شماست که حاکمیت این سرزمین را با پاسخ هر متجاوزی بازگردانید.

پیش از این نیز طی ماه‌های گذشته، ، کاربران عراقی هشتگ «ترکیه باید ادب شود» را در فضای مجازی و شبکه توئیتر ترند کرده بودند. این اتفاق بعد از آن‌افتاد که «جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد عاملان حملات مداوم به شرکت اماراتی در شمال این کشور عناصر وابسته به سرویس اطلاعات ترکیه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    سدکه ترک برداشته وغیراستفاده شده سنجارراهم بخاطرتروریستهای پ ک ک زده
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    عراق خودش از همه بدتره، جنگ تحمیلی یادمون نرفته. اگر جرعت داره خاک شمالشو از دست تروریست‌ها آزاد کنه.
  • ... IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 1
    چه خوب میشد کاربران عراقی هشتک نه به گروهای تروریست در خاکشان درست میکردن نه به کومله نه به بارزانی خائن
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 1
    ترکیه با سردمداری اردوغان یکی از ارکان فتنه انگیزی در غرب آسیاست ؛ رد پای فتنه ها و جنایت های اردوغان در سوریه ، عراق ، جمهوری آذربایجان و ...... به وضوح مشهود است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس