میراحمدی: امکانات لازم برای حضور زائران در مسجد جمکران فراهم می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری مناسب مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران گفت: تقسیم‌بندی خوبی میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زائران انجام شده است.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه یکصدمین و هفتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نشست امروز ترکیبی از اعضای ستاد مرکزی اربعین، مسئولان استان قم و تولیت آستان مقدس جمکران درباره برگزاری جشن های نیمه شعبان بود.

وی افزود: پیش‌بینی بر این است که در مراسم امسال بیش از ۲ میلیون زائر در شهر قم حضور خواهند یافت و برای همین باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی بتوانیم خدمات رسانی قوی به عزیزان ارائه دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تکالیف و مسئولیت همه دستگاه ها برای ارائه خدمات شایسته به زائران در طول برگزاری مراسم مشخص شده است؛ اظهار کرد: ان‌شاءالله شرایط خوبی برای زائران فراهم خواهد شد تا با سهولت مناسبی این مراسم برگزار شود.

میراحمدی در ارتباط با اسکان زائران هم گفت: در خصوص استقرار زائران هم بحث و مقرر شد که نیازمندی این عرصه با کمک هلال احمر، سپاه، شهرداری و موکب داران عزیز کشور تامین شود. برای تامین آب آشامیدنی، سوخت، تغذیه و مسائل بهداشتی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی، آمادگی کامل میان دستگاه های متولی وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین در خصوص تامین سرویس حمل و نقل زائران نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران هم گفت: در این خصوص ۱۰۰ دستگاه ون از سوی شهرداری‌های استان همجوار قم تامین و ارائه خدمات خواهند داد.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، در نشست امروز همچنین نیازمندی های پتو، چادر گروهی و تلویزیون شهری مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

ثبت نام بیش از ۳۰۰ موکب برای خدمات رسانی به زائران، از دیگر موضوعات مورد اشاره در نشست امروز بود و تاکید شد که امکانات لازم برای استقرار آنها فراهم شود.

تقویت ظرفیت های پارکینگی شهر قم موضوع دیگر نشست بود و مقرر شد که شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

استفاده از ظرفیت مدارس، مساجد و باشگاه ها در برگزاری مراسم نیمه شعبان در حوزه اسکان زائران دیگر محور مورد اشاره در نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس