جشنواره زرشک سال آینده به صورت بین المللی برگزار می‌شود

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: جشنواره زرشک با همکاری اتاق تعاون ایران سال آینده به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی جعفری ظهر پنج شنبه در مراسم تقدیر از اعضای ستاد خبری جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: در جشنواره زرشک همه حول یکی از هویت‌های خراسان‌جنوبی جمع شدند و در این راستا تلاش کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معیشت ۲۵۰ هزار نفر در استان به محصول مزیت دار زرشک مرتبط است، گفت: تلاش ما در جشنواره بر این بود که در نهایت شرایط به نفع بهره برداران بخش کشاورزی و استان رقم بخورد.

جعفری با اشاره به نتایج جشنواره زرشک ادامه‌داد: با توجه به تبلیغات صورت گرفته در ایام جشنواره، بدون قیمت گذاری توسط سازمان، قیمت شاخه زرشک از هفت – هشت هزار تومان به ۱۷ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ارزش زرشک تولید شده در خراسان جنوبی حدود چهار هزار میلیارد تومان است، گفت: حال بررسی شود که با افزایش قیمت زرشک به واسطه تبلیغات در جشنواره، ارزش این محصول در استان به چه میزان خواهد رسید.

اشاره‌ای به نتایج جشنواره زرشک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: بر اثر برگزاری جشنواره زرشک ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد و پروژه‌ای که آن زمان شروع شد حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری با اشاره به اینکه کار دو سردخانه و یک واحد فرآوری زرشک در شهر مورد شروع شده است، گفت: بعد از جشنواره زرشک یک سرمایه گذار اماراتی برای اجرای یک طرح مرتبط با این محصول ورود پیدا کرد و قرارداد با او به زودی منعقد می‌شود.

وی بیان کرد: این سرمایه گذار خارجی طرح ۸۰۰ میلیاردی فرآوری محصول زرشک را پیگیری و اجرایی خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های ما بیماری زنگ زرشک گرفته و در حال پیشرفت بود که در قالب جشنواره زرشک به تفاهم واحدی با وزارتخانه برای هرس و سم‌پاشی این مزارع رسیدیم.

جعفری اظهار کرد: سال آینده با همکاری اتاق تعاون ایران جشنواره زرشک به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کوتاه کردن دست دلالان خرد از دیگر نتایج جشنواره زرشک بود، بیان‌کرد: امروزه شیوه نامه احداث بارگاه‌های زرشک اصلاح شده و زرشک کاران ما با سهولت بیشتری می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تبلیغات انجام شده در جشنواره زرشک موجب شده که حتی یک کیلو از این محصول در سردخانه‌ها باقی نماند و همگی نیز به فروش برسد.

ثبت اختراع سه محصول تولید شده از زرشک

جعفری با اشاره به اینکه ورود بنیاد علوی به عنوان راهبر زرشک با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی از دیگر نتایج جشنواره بود، بیان‌کرد: البته مشکلات و مسائل مرتبط با محصول زرشک یک‌دفعه به پایان نمی‌رسد و کم کم به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه سه محصول تولید شده از زرشک ثبت اختراع شد، یادآور شد: جشنواره زرشک موجب شد که این محصول تبدیل به گفتمان در بین مسئولان رده بالای وزارتخانه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: نمی‌توانیم بگوییم هیچ نقطه ضعفی در برگزاری جشنواره نداشتیم ولی نهایت توان و تلاش خود را برای این اتفاق گذاشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    تو کشور ما همه جشنواره ها زرشک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس