کد خبر 1470240
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه قطر و آمریکا 

وزیران امور خارجه قطر و آمریکا درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تماسی تلفنی از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دریافت کرد.

براساس این بیانیه، دو طرف در این تماس تلفنی همکاری های دوجانبه و شماری از مسائل منطقه ای مورد علاقه را بررسی کردند.

سایت "الخلیج آنلاین" در این ارتباط نوشت: هرچند بیانیه وزارت خارجه قطر جزئیات این گفت وگو را توضیح نداد اما دو وزیر در طول ماههای گذشته پرونده های منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات مربوط به موضوع هسته ای ایران و بحران افغانستان را در کنار جنگ اوکراین مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

برپایه این گزارش، روابط قطر و آمریکا در دوره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا توسعه یافته و بایدن در ماه مارس سال ۲۰۲۲ میلادی قطر را در جرگه همپیمان اصلی خارج از ناتو قرار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس