حج

هزینه حج تمتع ۱۴۰۲ برای مشمولانی که امسال اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، بین ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان است که قسط نخست این هزینه برای قطعی شدن ثبت‌نام از ۱۲۰ میلیون‌تومان، به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش مشرق، هزینه سفر حج تمتع آینده برای زائرانی که سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده و هزینه آن را پرداخت کرده بودند، بین ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان و برای سایر مشمولان از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان اعلام شده است.

کاهش دوباره قسط نخست هزینه حج ۱۴۰۲

بر اساس تصمیم سازمان حج و زیارت مشمولانی که امسال اقدام به ثبت‌نام برای حج ۱۴۰۲ می‌کنند، باید هزینه اصلی این سفر را در قسط اول بپردازند؛ به طوری که ابتدا قرار بود قسط نخست ۱۳۰ میلیون تومان باشد که پس از آن سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای این مبلغ را به ۱۲۰ میلیون تومان کاهش داد. به این وجود، اکنون قسط نخست هزینه حج تمتع به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

قسط دوم هزینه حج آینده ۹ تا ۳۹ میلیون تومان شد

این اقدام به منظور کاهش بار مالی بر زائران اتخاذ شده است. بر همین اساس، زائران در مرحله نخست باید ۱۰۰ میلیون تومان بپردازند و باقی هزینه آن به عنوان قسط دوم بسته به نوع کاروان انتخابی بین ۹ تا ۳۹ میلیون تومان است که پس از اعلام سازمان حج و زیارت، از زائران اخذ خواهد شد.

این امر در حالی است که پیش از این با پیش‌بینی واریز حداقل ۱۲۰ میلیون تومان به عنوان قسط نخست، افرادی که کاروان ۱۰۹ تا ۱۲۰ میلیون تومانی را انتخاب می‌کردند، باید هزینه آن را به طور کامل می‌پرداختند و افرادی هم کاروان بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ میلیون تومانی را برمی‌گزیدند، مابه‌التفاوت آن را که مبلغ محدودی هم بود، باید در قسط دوم پرداخت می‌کردند.

البته مشمولان اولویت نخست حج تمتع یعنی زائرانی که سال ۱۳۹۹ هزینه حج را پرداخت کرده بودند، باید هزینه نهایی این سفر را در یک قسط بپردازند.

با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بسیاری از کاروان‌های حج تمتع و اعلام فرصت اضافه برای اولویت‌های اول و دوم، دارندگان فیش حج ۱۳۸۶ به عنوان اولویت سوم تا چهارم درحال حاضر امکان ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ را ندارند.

حج تمتع در پنج اولویت اعلام شده است که اولویت نخست جاماندگان حج تمتع ۱۳۹۹، اولویت دوم‌ ودیعه‌گذاران تا پایان سال ۱۳۸۵، اولویت سوم ودیعه‌گذاران تا پایان فروردین ۱۳۸۶، اولویت چهارم ودیعه‌گذاران تا پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ و اولویت پنجم ودیعه‌گذاران تا اول خرداد ۱۳۸۶ هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس