کد خبر 1470724
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
آمادگی آمریکا برای ارائه جنگنده به کی‌یف؛ دو خلبان اوکراینی به آمریکا رفتند

علی‌رغم آن‌که آمریکا گفته برنامه‌ای برای ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین ندارد، دو مقام کنگره از سفر دو خلبان اوکراینی به آمریکا برای آشنایی با این جنگنده‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه کمک‌های نظامی ایالات متحده آمریکا به اوکراین برای نبرد با روسیه، دو مقام کنگره و یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند که دو خلبان اوکراینی برای آموزش در زمینه استفاده از جنگنده‌های آمریکایی از جمله «اف-۱۶» وارد ایالات متحده آمریکا شدند.

شبکه «ان بی سی نیوز» آمریکا در این خصوص گزارش کرد که ورود دو خلبان اوکراینی نمایانگر اولین سفر خلبانان اوکراینی به ایالات متحده برای ارزیابی مهارت‌هایشان توسط مربیان نظامی آمریکای محسوب می‌شود.

به گفته دو مقام کنگره و یک مقام ارشد آمریکایی، این دو خلبان اوکراینی در حال حاضر در ایالات متحده به سر می‌برند تا ارزیابی شود، چه مدت زمان برای آموزش آن‌ها برای پرواز با جنگنده‌هایی همچون اف-‌۱۶ زمان نیاز است.

طبق گفته مقام‌های آمریکایی، مهارت‌های خلبان‌های اوکراینی در شبیه‌سازها در یک پایگاه نظامی آمریکای در «توسان» ایالت آریزونا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و احتمالاً به زودی خلبان‌های بیشتری از اوکراین برای آموزش به ایالات متحده سفر خواهند کرد.

به گفته این مقام‌ها، دولت ایالات متحده با انتقال ۱۰ خلبان دیگر اوکراینی در ماه جاری میلادی به این کشور برای ارزیابی‌های بیشتر موافقت کرده‌اند.

دو مقام دولت آمریکا تأکید کرده‌اند که این یک برنامه آموزشی نیست و خلبان‌های اوکراینی قرار نیست در این مأموریت و در زمان حضور در آمریکا، با هواپیمایی پرواز کنند و آن‌طور که گزارش شده است، این خلبان‌ها از یک شبیه‌ساز استفاده خواهند کرد که می‌تواند پرواز انواع مختلف هواپیما را تقلید کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این «کالین کال» از کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که واشنگتن تصمیمی برای ارائه جنگنده اف-۱۶ نگرفته است و متحدان و شرکای آمریکایی نیز برنامه‌ای در حال حاضر برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارند.

وی همچنین گفته است که آمریکا «آموزش پرواز با جنگنده اف-۱۶» را نیز آغاز نکرده است و جدول زمانی تحویل اف-۱۶ اساساً مشابه جدول زمانی آموزش و ۱۸ ماه است.

سایر مقامات دفاعی ایالات متحده گفته اند بسته به آموزش قبلی خلبانان و دانش آن‌ها از هواپیماهای جنگنده، این دوره آموزشی می تواند به ۶ تا ۹ ماه کاهش یابد.

به گفته مقامات آمریکایی و غربی، مقامات اوکراینی به ایالات متحده و سایر متحدانش گفته‌اند که کمتر از ۲۰ خلبان آماده سفر به ایالات متحده برای آموزش اف-۱۶ دارند و ۳۰ نفر دیگر هستند که می‌توانند در آینده نزدیک آموزش ببینند.

یک مقام دفاعی آمریکایی درباره نوع سفر دو خلبان اوکراینی به آمریکا گفت که آن‌ها در مراسم آشنایی با جنگنده اف-۱۶ حاضر می‌شوند.

طبق گزارش ان بی سی نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بارها از ایالات متحده درخواست جنگنده F-۱۶ کرده است «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ظاهراً‌ تاکنون با درخواست وی موافقت نکرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    5 1
    کار درست همینه
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      بمب اتم بزنن به هم دیگه خاورمینه اسوده بشه گور پدر اسکل های کاسه توالت لیس زنسکلی خخخخخخ توهمی ها فکر میکنن روسیه ببره یا ببازه به اینا جایزه میدن خخخخ
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    6 2
    اوکراین متحد اصلی آمریکا در شرق اروپا خواهد شد . امریکا از ناتو بی نیاز خواهد شد . بعدها این ناتو هست که برای تامین امنیتش میدوه دنبال آمریکا و اوکراین . روسبه هم نخودو ‌ خخخخ
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      آمریکای کافر و روسیه ی کافر به دست هم نابود خواهند شد
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    9 2
    پ دیگ کار روسیه تمومه
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      تا الان هرچی تسلیحات پیشرفته داشتن فرستادن ولی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده. اما اوکراین ویران و نابود گشته
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    6 1
    کلا آمریکا در مورد هر چی میگه برنامه ای نداره معلوم میشه اتفاقا برنامه اش رو داره!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    10 0
    قدم به قدم به جنگ جهانی سوم خوش آمدید
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    7 1
    اگه يانكى ها به اوكراين فانتوم بدن كار پوتين تمومه ! الفاتحه مع الصلوات !
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    11 1
    درود بر آمریکا و شیر بچه های اوکراین،بزنید روسیه رو بترکونید
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    بالاخره روسیه باید تاوان ویتنام و افغانستان و ایران را به آمریکا بدهد
  • ساس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 1
    هواپیماهی قدیمی اف ١٦ جناح شرقی ناتو به اوکراین داده خواهد شدو مدل های بروز تر جایگزین میشوند. زیرا روسیه توان مقابله با اف ٢٢ ها ندارد و کدخدا ها هوای همدیگر را دارند. واشنگتن خاطر مسکو را خیلی میخواهد. منتها زندگی خرج دارد. نان قرضی یعنی همین
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    درود برامریکا و لعنت برکمونیست
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    درود برامریکا و لعنت برکمونیست
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    دم بایدن گرم که هوای اکراین رو داره...بزار جنگنده های آف ۱۶ بیان اونوقت خلبانای میگ و سوخوی روسی جرات اومدن تو آسمان اکراین رو ندارن.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    روسیه 2 میلیون نیرو در اول جنگ داشت 200 هزار وارد اوکراین کرده اوکراین 200 هزار نیرو داشت الان با بسیج عمومی به 1 میلیون نفر رسانده چرا روسیه واقعا با 30 درصد یا 50 درصد توانش حمله نمی کند آیا پریگوژین راست می گوید
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    روسیه باید بسیج نسبی دیگری را اعلام نماید چون برای فتح سه استان شمالی رود دونیپر روسیه بهتر می باشد حمله ای از شمال کیف آغاز کند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    باید پوتین میدان جنگ اوکراین را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم نماید و اینطور نباشد که ارتش و بسیج مردمی روسیه در یک خط و نزدیک به هم نبرد کنند و بعدش به همدیگر بپرند و مرتب دعوا کنند هر کدام کم کاری کردند پوتین آنها را برکنار نماید بدون رودربایستی
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    امریکا تایوان و کره و ژاپن را تسلیح می کند چین نیز باید روسیه را تسلیح نماید
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    بازگشت تدریجی اوکراینی ها به کشور اوکراین نشان دهنده قطع نشدن 80 درصدی برق و آب و هتل شدن کشور اوکراین است باید سریع روسیه زیرساخت ها را هدف قرار دهد هم پلها و هم مخابرات و برق اوکراین را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس