بر اساس طرح کاشت ۱ میلیارد درخت، هر ایرانی باید سه نهال بکارد

رئیس جمهور طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور را از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در زمینه حفظ منابع طبیعی دانست و گفت بر اساس این طرح هر ایرانی باید ۳ درخت بکارد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم روز درختکاری در سخنان کوتاهی حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی را سه اقدام مهم در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور خواند و گفت: طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور، از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در این زمینه است. بر اساس این طرح هر ایرانی باید سه درخت بکارد.

رئیس جمهور همچنین اقدامات انجام شده در باغ ملی گیاه‌شناسی و اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی را از جمله اقدامات ماندگار و تأثیرگذار در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشور در زمینه بذر دانست و از پژوهشگران، محققان و متخصصین کشاورزی در این مرکز قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام لطفا درختان رو عمیق نکارید، طوقه، ابتدای ریشه‌های اصلی و کلفت نهال، حتما باید بالای سطح خاک باشه تا اون درخت عمر طولانی داشته باشه. از درختان بومی ایران هم بیشتر استفاده کنید با تشکر.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    طرح خیلی خوبیه، من رفتم 20 تا نهال پارسال کاشتم تو خونه روستاییمون، ولی خب آب از کجا بیارم براشون، آب شرب هم که تابستون برای خوردن خودمونم جواب نمیده.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    رئیس جمهور وعده داده ما باید بکاریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس