سفره هفت سین

خیلی ها ترجیح می دهند زمان تحویل سال را درخونه‌هایشان باشند و خانوادگی کنار سفره هفت‌سین بنشینند و عکس یادگاری بگیرند و خوب خیلی ها هم دوست دارند از خونه بزنند بیرون و تحویل سال متفاوتی را تجربه کنند.

به گزارش مشرق، تجربه ثابت کرده نوروز برای ما ایرانی ها حال و هوای خاص خودش را دارد. قدم گذاشتن در خیابان ها آن هم اواخر اسفند ماه، بوی عید را آنچنان در مشاممان می‌پیچاند که اصلا محاله دوست نداشته باشیم هر روز اسفند رو به یک بهونه‌ای از خونه بزنیم بیرون برای خرید و سال جدید خود را آماده کنیم. لحظه تحویل سال لحظه بخصوص و به یادماندنی است و ایرانی ها سعی دارند در کنار خانواده و یا در مکان مذهبی و دیدنی دور هم جمع شوند و جشن بگیرند.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۲

لحظه تحویل سال ساعت ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد روز سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ هجری شمسی، مطابق ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی است. به عبارتی لحظه تحویل سال نو ۶ دقیقه مانده به ساعت یک بامداد است.

چند روز در سال ۱۴۰۲ تعطیل هستیم؟

در سال جدید ۲۷ روز تعطیل داریم که ۳ روز آن به جمعه افتاده است.

۲۲ روز تعطیل رسمی آن هم بدون پنج‌شنبه جمعه‌ها داریم.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟

خیلی ها ترجیح می دهند زمان تحویل سال را درخونه‌هایشان باشند و خانوادگی کنار سفره هفت‌سین بنشینند و عکس یادگاری بگیرند و خوب خیلی ها هم دوست دارند از خونه بزنند بیرون و تحویل سال متفاوتی را تجربه کنند. این قسمت مختص آنهایی هست که دوست دارند لحظه تحویل عید ۱۴۰۲ برایشان متفاوت باشد. ما در ادامه سعی کردیم گزیده ای از جاهای مختلف مذهبی و دیدنی کشور برای زمان تحویل سال جدید را گردآوری کنیم.

بیشتر بخوانید:
نکاتی که باید در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی بدانید +عکس

با دُر یتیم خلیج فارس بیشتر آشنا شوید +تصاویر

آشنایی با بهشتی در قطب شمالی ایران +تصاویر

با مکان‌های دیدنی مشگین شهر آشنا شوید +تصاویر

آشنایی با زیباترین جاده جنگلی +تصاویر

باغی به اندازه یک جنگل در نزدیکی تهران +تصاویر

مقصد چهار فصل مذهبی ایران +تصاویر

آشنایی با شهر گل و شعر +تصاویر

آشنایی با سرزمین همیشه بهار +تصاویر

گلستانی در پایتخت شلوغ +تصاویر

سال تحویل در حرم امام رضا (ع)

پایتخت معنوی هر سال در لحظه حلول سال نو و روزهای بهاری میزبان گام های مردمانی است که به قصد قربت عاشقانه به سمت و سوی حرم امام هشتم روانه می شوند.

آن هایی که نوروز به مشهد سفر می‌کنند دوست دارند لحظه سال تحویل را هم درحرم باشند و با آنصدایی که از ناقوس‌ها میاد دلشون رو به حضرت بسپارند. درسته که معمولا سال تحویل حسابی این منطقه شلوغه ولی خوب ارزشش را دارد.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر


سال تحویل در حرم شاهچراغ

حرم شاه‌چراغ مجموعه آرامگاهی در مرکز شیراز هست که بنا بر اعتقاد شیعیان، احمد بن موسی، پسر ارشد موسی کاظم و همچنین محمد بن موسی، از برادران علی بن موسی الرضا، در اون به خاک سپرده شده‌ است. این حرم پس از حرم علی بن موسی الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س)، سومین حرم پراهمیت برای شیعیان در ایران هست. ایشان در راه پیوستن به برادر خودش به سوی خراسان سفر می‌کرد ولی در راه توسط افراد مأمون خلیفه عباسی درشهر شیراز به شهادت رسیدند. معمولا سال تحویل در حرم شاهچراغ با کلی برنامه و دعا برگزار می شود.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر


سال تحویل در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

حرم شاه‌ عبدالعظیم حسنی (یا عامیانه آن، شابدلعظیم) که در شهر ری (جنوب تهران) واقع شده است. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی، دوره صفوی، دوره قاجار هست. سال تحویل توی حرم واقعا زیبا برگزار می شود.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر

سال تحویل در حافظیه شیراز

آرامگاه حافظ یا همون حافظیه، در شهر شیراز جا خوش کرده و این شهر مرکز استان فارس و آرامگاه شاعران و عارفان بزرگی هست. آرامگاه حافظ در نواحی شمال‌ شرقی این شهر واقع شده و بسیاری از دیگر جاهای دیدنی شیراز، پیرامون اون واقع شده است. در حدود ۳ کیلومتری غرب حافظیه، آرامگاه سعدی خوش‌سخن از دیگر شاعران نامدار شعر فارسی واقع شده و از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود. مردم شیراز و دیگر شهر ها برای سال تحویل به حافظیه می آیند.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر

سال تحویل با کوروش بزرگ

آرامگاه کوروش کبیر، یکی از جاذبه‌های گردشگری در استان فارس و از زیباترین جاهای دیدنی پاسارگاد هست. این مکان، در فاصله حدود یک کیلومتری جنوب غربی کاخ‌های پاسارگاد قرار داره. پاسارگاد اولین پایتخت حکومت کوروش بوده و اسم خودش رو از ریشه پاکی اقتباس کرده علاوه بر اینکه پاسارگاد محل تولد حکومت هخامنشیان محل پیروزی بر ماد ها هم بوده پس اهمیت فراوانی برای شاهان هخامنشی داشته و شخص کوروش نسبت به سامان دادن به منطقه پاسارگاد تلاش زیادی کرده و یک صدو شصت هکتار زمین رو به واسطه پاسارگاد آباد کرده. رودخانه پلوار یا در گویش محلیِ احتمالا معرب شده کلوار سبب حاصلخیزی پاسارگاد بود است. هر ساله مردمی که به این منطقه سفر کردن ترجیح می دهند سال تحویل را در این مکان دیدنی بگذرانند.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر

تخت‌جمشید مجموعه‌ای از چند کاخ تو در تو در کنار دشت مرودشت و در کوهپایهء کوه رحمت در استان فارس هست. تخت جمشید در شهر باستانی پارسه یکی از شهرهای باستانی ایران قرار داشته که طی سالیان، پیوسته پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. سال تحویل باشکوهی رو توی این منطقه تجربه می‌کنید.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر

سال تحویل در آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی محل خاکسپاری حکیم ابوالقاسم فردوسی در توسه. این بنا به‌دست هوشنگ سیحون برپایه طرح پیشین کریم طاهرزاده بهزاد، با اندکی تغییر در اندازه و تزئینات، طراحی و بازسازی شد. مجموعه فرهنگی باغ آرامگاه فردوسی در توس و در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی شهر مشهد، میان دو روستای طوس سفلی و اسلامیه در مسیری منشعب از بزرگراه مشهد–قوچان، نزدیک به شهر تاریخی تابران و بقعه تاریخی هارونیه قرار داره. بدونید که قراره یه سال تحویل حماسی رو توی این منطقه تجربه کنید پس اصلا معطل نکنید.

لحظه تحویل سال به کجا برویم؟ +تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    15 1
    آفرین آفرین، ملت یعنی مدارا 💕 نوروزت پیروز مهد مهر
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    9 4
    با این تورم و گرانی بهترین جا بهشت زهرا و بهشت رضا است .
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    8 1
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره نزدیک عیده به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنی
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      2 3
      مشرق راستی ازمایی کن و خبر بده
    • وطن IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      1 3
      سلام .لطف کنید شماره کارتش بفرستید .
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      شماره کارتش رو هم میذاشتی تا در حد وسع براش کارت به کارت کنیم
  • منیب IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 3
    شما چقدر احمقین. مردم نصف شب برن تخت جمشید خیلی امکانات داره... فکر کنم حرم حضرت معصومه س بریم از نظر شما اشکال داشته باشه
  • DE ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 1
    هرجا میخواهی برو
  • مجتبی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    باهزار امید دهها کیلومتر رفتیم اما آرامگاه فردوسی بسته بود
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    خونه خودمونیم کروناانتقال نمیدهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس