پارک های تهران

به طور کلی، تهران بیش از دو هزار پارک را در خود جای داده است که هرکدام به نحوی زیبایی خاصی به پایتخت داده است.

به گزارش مشرق، تهران از قدیم به دلیل داشتن آب‌وهوای مناسب، دارای مناطق سرسبز بسیاری بوده است. این مناطق سرسبز عمدتا باغ‌های قدیمی تهران را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها امروزه به عنوان بهترین پارک های تهران شناخته می‌شوند. همچنین تلاش‌ها برای رسیدن سرانه فضای سبز تهران به استانداردهای جهانی توسط شهرداری ادامه دارد و در این راستا پارک‌ها و بوستان‌های متنوع و مدرنی احداث شده‌اند.

به طور کلی، تهران بیش از دو هزار پارک را در خود جای داده است که هرکدام به نحوی زیبایی و جلوه قشنگی به پایتخت داده است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر


از دهه ۸۰ تاکنون بوستان‌های بسیار زیادی در پایتخت کشورمان بنا شده است. هر کدام از این پارک‌ها امکانات متفاوتی دارند.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

در این سری از مطالب راهنمای سفر نوروزی می‌پردازیم به آشنایی با برخی از بهترین پارک های تهران که درادامه آن را می خوانید.

  

پارک شهر

پارک شهر تهران بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پارک های تهران است که در بخش مرکزی تهران قرار دارد. این پارک اولین پارک شهر تهران است که قدمت بسیار آن، تنوع گونه‌های گیاهی و بهره‌مندی از کتابخانه‌ای غنی سبب شهرت و محبوبیت آن شده است. جالب است بدانید که این پارک یکی از معدود پارک‌های تهران است که برای معلولان بهینه‌سازی شده است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

وجود موزه صلح، باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و آکواریوم در این پارک آن را به یکی از مکان‌های تفریحی برای علاقه‌مندان تبدیل کرده است. درحقیقت محل آکواریوم این پارک که در زیر زمین قرار دارد، پناهگاهی برای شهروندان تهرانی در دوران جنگ بوده است و پس از اتمام جنگ به آکواریم تغییر کاربری داد. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به وسایل بازی کودکان، سایت پرنده‌نگری و مسیر دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

آدرس: در منطقه ۱۲ در مرکز تهران در محدوده خیابان‌های خیابان خیام و شهید فیاض‌بخش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از پارک‌های مفهومی و مدرن تهران به شمار می‌رود که دارای جاذبه‌های دیدنی متنوعی است. این پارک که بدون شک یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می‌شود دارای فواره‌های آب و آتش، فانوس دریایی، آسمان نمای گنبد مینا، آمفی تئاتر، چندین فودکورت و… است. اما مهم‌ترین جاذبه آن، پل طبیعت است که با طراحی خارق‌العاده‌اش این‌روزها به مکانی برای پیاده‌روی و عکاسی تبدیل شده است. جالب است بدانید که پل طبیعت یکی از نمادهای شهر تهران به شمار می‌رود.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌ های تهران محسوب می‌شود. این بوستان در مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع در زمین‌های عباس آباد تهران احداث شده است. این پارک که از چندین بوستان تشکیل شده است، تنوع بالایی در انواع تفریح‌ها و امکانات دارد. همچنین بهترین پیست اسکیت تهران در این پارک قرار دارد که آن را برای دورهمی‌های ورزشی و دوستانه محبوب کرده است.

آدرس: ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

پارک هنرمندان

قدمت پارک هنرمندان یا بوستان ایرانشهر به دوران قاجار می‌رسد. این پارک که بخشی از اراضی یکی از شاهزادگان بوده است در سال ۱۳۷۵ به مالکیت شهرداری تهران درآمد و به شکل کنونی طراحی شد. این پارک در مرکز شهر تهران در خیابان ایرانشهر واقع شده است و یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می‌شود.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر نیز در این پارک قرار دارد که محیطی فرهنگی و هنری را در این پارک رقم زده است و به همین سبب آن را پارک هنر یا هنرمندان می‌نامند. چندین تالار و نگارخانه در خانه هنرمندان قرار دارد و همچنین محل دبیرخانه صنف‌های هنری ایران به شمار می‌رود.

رویدادهای مختلف هنری همچون اجرای تئاتر، موسیقی و… در این پارک برگزار می‌شود که آن را به پاتوق هنرمندان تهرانی تبدیل کرده است. فضاهای سرسبز، وسایل ورزشی، زمین فوتبال، فوتبال دستی، زمین بسکتبال و کافی‌شاپ‌ها در این پارک از دیگر امکانات آن است.

آدرس: خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر

پارک دانشجو

از بهترین پارک های تهران که امروزه کاربردهای فرهنگی دارد، می‌توان به پارک دانشجو اشاره کرد. پارک دانشجو که پیش از انقلاب بوستان پهلوی نام داشت، در نزدیکی مجموعه تئاتر شهر واقع شده است. این پارک از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان رازی محدود است. مساحت این پارک بیش از سه هزار مترمربع است و سالن تئاتر شهر، کتابخانه دانشجو، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و بوفه را شامل می‌شود.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

حضور مجموعه تئاتر شهر، مجتمع فرهنگی مذهبی ولی‌عصر در ضلع جنوب غربی این پارک و همچنین نزدیکی به تالار وحدت و دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیر کبیر این پارک را به پاتوقی برای دانشجویان و هنرمندان تبدیل کرده است. جشنواره خیابانی تئاتر فجر نیز هرساله در این پارک برگزار می‌شود.

آدرس: تقاطع خیابان ولی‌عصر و انقلاب (چهار راه ولی‌عصر)

پارک ملت

بدون شک یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران، بوستان ملت است که جز بهترین پارک های تهران به شمار می‌رود. پارک ملت که در جوار پردیس گالری ملت قرار گرفته، این‌روزها رنگ‌وبوی فرهنگی و هنری به خود گرفته است. همچنین مجسمه‌های مفاخر بزرگ ایرانی نیز در این پارک دیده می‌شود که می‌تواند بر فرهنگی بودن این پارک دلالت کند.
 

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک ملت با ۳۴ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ های تهران به شمار می‌رود که باغ وحشی کوچک، درختانی قدیمی، آب‌نما، دریاچه، سینما چهار بعدی و امکانات متنوع ورزشی همچون میز تنیس، شطرنج، زمین والیبال، زمین بازی بدمینتون و… را در خود جای داده است.

نوستالژی بودن پارک و امکانات ورزشی و فرهنگی آن را در میان خانواده‌ها و جوانان شهر تهران محبوب کرده است. همچنین جالب است بدانید که این پارک اولین پارکی است که شهروندان تهرانی به مهمانان غیرتهرانی خود برای بازدید معرفی می‌کنند.

آدرس: خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش

پارک چیتگر

پارک چیتگر یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می‌شود که برای پیک‌نیک و دوچرخه‌سواری در روزهای تعطیل بسیار محبوب است. جالب است بدانید که هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌ است. این پارک با مساحت بیش ۹۰۰ هکتار چندین گونه متنوع همچون اقاقیا، زبان گنجشک، نارون چتری، ارغوان، داغداغان، افرای زینتی و… را در خود جای داده است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

مهم‌ترین جاذبه این پارک پیست‌های مخصوص دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری است که آن را به پاتوقی برای جوانان شهر تهران تبدیل کرده است. همچنین وجود باشگاه سوارکاری و پینت‌بال و قرار گرفتن آن در نزدیکی دریاچه چیتگر یا همان خلیج‌فارس، حضور رستوران‌ها و آبشار چیتگر در این پارک جنگلی آن را به یکی از مهم‌ترین پارک‌های تفریحی در تهران تبدیل کرده است.

آدرس: از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به شهرک سروآزاد و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه نیز از پارک‌ های جنگلی تهران به شمار می‌رود که از بهترین پارک های تهران هم است. این پارک از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است که در قسمت شمالی شهر قرار دارد. از آنجایی‌که این پارک در بخش شمالی پایتخت قرار دارد، زودتر از سایر پارک‌های رنگ زمستان و پاییز را به خود می‌گیرد و همین امر آن را به یکی از جاذبه‌های جذاب تهران تبدیل کرده است.
 

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

حوض‌های زیبا، آبشار مصنوعی، دریاچه، المان‌های هنری از مجسمه‌های گوناگون و بسیاری دیدنی‌های دیگر در میان درختان سربه‌فلک کشیده این پارک دیده می‌شود. پارک جمشیدیه با وسعت بیش از ۱۰ هکتار دارای مسیری سنگ‌فرش است که آن را به مکانی جذاب برای پیاده‌روی و علاقه‌مندان به کوه‌نوردی تبدیل می‌کند.

جالب است بدانید که این پارک براساس نظرسنجی‌ها بعد از پارک ملت دومین پارک محبوب برای غیرتهرانی‌ها است.

آدرس: در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار واقع است

بوستان لاله

یکی از پارک های زیبای تهران که نامش در لیست ما قرار گرفته، پارک لاله است. این پارک قدیمی در سال ۱۳۴۵ افتتاح شده و دارای وسعت ۳۵ هکتاری است. قبل از این که پارک لاله ساخته شود، زمین آن برای رژه های نظامی و سوارکاری استفاده می شده است. این پارک سر سبز دارای گیاهان مختلفی از جمله انواع درخت های اقاقیا و سرو نقره ای است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

در این پارک بخش های مختلفی وجود دارد. چندین و چند آبنمای بزرگ در این پارک قرار گرفته که همگی بسیار زیبا و معروف هستند. مجسمه های مختلفی مثل تندیس ابوریحان بیرونی یکی از جاذبه های معروف این پارک است. نمازخانه، زمین والیبال و بسکتبال، زمین بازی کودکان، کتابخانه، قسمت ورزشی، مسیر پیاده روی، میزهای شطرنج، سرویس های بهداشتی، بازارچه ی کارآفرینی لاله و بسیاری از دیگر نقاط از جمله ی بخش های مختلف این پارک هستند. موزه ی فرش، کانون پرورش فکری کودکان و موزه ی هنرهای معاصر در اطراف این پارک قرار گرفته اند.

آدرس: خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

پارک شفق

بوستان شفق یکی از زیباترین و بهترین پارک های تهران است که تویط یکی از معروف ترین مهندسان شهرسازی معاصر یعنی کامران دیبا ساخته شد. این پارک در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شد. از جمله ی ویژگی های پارک شفق این است که گذرگاه های غیر هم سطحی دارد که با پله همراه هستند.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

این پارک دارای فرهنگسراف سالن آمفی تئاتر، محوطه ی بازی ،آلاچیق، کتابخانه، کافی شاپ، حوض، مجسمه های مختلف، میزهای شطرنج است. در اطراف این پارک رستوران، کافی شاپ، آب میوه فروشی، بیمارستان و بسیاری از مراکز دیگر قرار گرفته است.

آدرس: خیابان یوسف آباد، خیابان نوزدهم
 

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی همان‌طور که از نامش پیداست بوستانی است به سبک و سیاق طراحی و معماری باغ‌های اصیل ایرانی. پارک باغ ایرانی که یکی از بهترین پارک های تهران شناخته می‌شود، محلی برای کناره‌گیری از فضای مدرنیته شهری پایتخت و پناه‌ بردن به فرهنگ و معماری اصیل ایرانی است. این باغ که درمیان کوچه‌های قدیمی شمال تهران واقع شده است یکی از مکان‌های محبوب برای خانواده‌های ایرانی و پیک‌نیک است.
 

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

این بوستان حوض‌ها، فواره‌ها، انواع گل‌ها به ویژه گل‌های لاله، عمارتی با معماری کهن، کتابخانه، طاق‌ها و… را در خود جای داده است که بر زیبایی این پارک بسیار اثرگذار بوده‌اند. شاید ظاهر ساختمان‌های پارک جدید و نو به نظر می‌رسد اما درختان این پارک سن و سال بسیاری دارند و قدیمی هستند.

آدرس:  محله ده ونک، کوچه صابری

پارک ساعی

از دیگر پارک های تهران که شهرت بسیاری دارد می‌توان به پارک ساعی اشاره کرد. این پارک نیز از پارک‌های خاطره‌انگیز و نوستالژیک تهران است دارای یک برکه زیبا، درختانی قدیمی و باغ‌وحش کوچکی از پرندگان و… است. گربه‌های پارک ساعی نیز همچون پارک لاله شهرت دارند. پیست اسکیت، زمین بازی کودکان، فرهسنگرا و… از دیگر امکانات این پارک زیبا و دوست‌داشتنی است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

اگر به دنبال مکانی برای پیاده‌روی و قدم زدن و تجدید خاطرات‌ می‌گردید، بدون شک پارک ساعی مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

آدرس:  خیابان ولیعصر، خیابان ساعی یکم

پارک گفت‌وگو

پارک گفت‌وگو از دیگر پارک های تهران است که محبوبیت زیادی در میان شهروندان دارد. این پارک که براساس طراحی باغ‌های ایرانی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی و ژاپنی شکل گرفته، محل برگزاری نمایشگاه‌های بسیاری است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

همچنین تندیس مشاهیر و مفاخر بسیاری از ایرانیان بزرگ همچون سعدی، رودکی و مدرس در این پارک دیده می‌شود. وجود فرهنگسرا، کافی‌شاپ و رستوران، برکه و گونه‌های پرندگان این پارک را به یکی از جاهای دیدنی تهران میان خانواده‌ها تبدیل کرده است.

آدرس: کوی نصر (گیشا)، انتهای خیابان پیروزی شرقی


پارک ملی سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار از پارک های شرق تهران است که درگذشته شکارگاه سلطنتی به شمار می‌رفت. این پارک از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده جهان است که گونه‌های حیات‌وحش و گیاهی متنوعی را در خود جای داده است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

آب و هوای این منطقه نیمه خشک و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن بالا است. جالب است بدانید که این پارک از اکوسیستم‌های طبیعی نادر تشکیل شده است و نمونه‌ای کامل از شرایط اقلیمی بوم‌شناختی منطقه تهران است.

آدرس: شمال شرق تهران، بزرگراه یاسینی، اقاقیا، زنبق

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر که از دیگر پارک های شرق تهران محسوب می‌شود، حدود ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد. این پارک قدیمی‌ترین منطقه شکار ممنوع در کشور است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک ملی خجیر در نزدیکی پارک ملی سرخه حصار قرار دارد و به همین دلیل دارای پوشش گیاهی و جانوری مشابهی هستند. اما باتوجه به دورتر بودن خجیر از تهران، این پارک نسبت به پارک سرخه حصار کمتر مورد آسیب قرار گرفته است.

آدرس: ۲۲ کیلومتری شرق تهران و جنوب جاده هراز

بوستان نوروز

بوستان نوروز بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران با کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی است که برای آن کارکردهای بین‌المللی و فرهنگی در حوزه کشورهای عضو اکو نیز تعریف شده است.

در پهنه غربی ۶۵ هکتاری اراضی عباس آباد تهران، بوستان نوروز با بیش از ۹۰ هزار متر مربع مساحت، بزرگترین بوستان مجموعه را تشکیل می‌دهد که کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی برای آن در سطح فرامنطقه‌ای و بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

 کارکردهای بین‌المللی و فرهنگی بوستان نوروز در حوزه کشورهای عضو اکو تعریف شده که در همین راستا بخشی از این بوستان به نام «اکو» در نظر گرفته شده است که محلی برای معرفی آیین‌ها و سنت‌های کشورهای عضو اکو با محوریت آیین و سنت «نوروز» در تمام ایام سال خواهد بود.

در این بوستان  ۱۲ سکو به ۱۲ کشور عضو اکو و دو سکو نیز به کشورهای عراق و بحرین که نوروز را جشن می‌گیرند ولی عضو اکو نیستند اختصاص پیدا کرده است که هر کشور می‌تواند در یکی از این سکوها به معرفی خود در حوزه گردشگری، نمایش آداب و رسوم، صنایع دستی و موسیقی بپردازد.

بوستان نوروز ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۲ همزمان با روز جمهوری اسلامی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

آدرس: غرب بزگراه شهید مدرس، قسمت جنوبی بوستان آب و آتش

پارک جنگلی لتمال

پارک جنگلی لتمال کن منطقه ای باصفا واقع در یکی از نقاط مرتفع شهر تهران می باشد که مساحتی بیش از صد هزار هکتار دارد. این پارک جنگلی پر درخت از وسیع ترین پارک های جنگلی تهران است.

پارک جنگلی لتمال کن در یکی از مناطق مرتفع شهر تهران با ارتفاعی حدود ۱۸۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. به علت محل قرار گیری این پارک در این ارتفاع آب و هوای آن بسیار خنک و دلپذیر است.

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

این پارک جنگلی در سال ۱۳۷۲ به طور رسمی در لیست کمر بند سبز منطقه ۲۲ تهران قرار گرفت.  لتمال کن پوشش گیاهی آن شامل انواع گیاهان زیبا مانند ارغوان ، توت ، بربیس ، کاج و زبان گنجشک است.

آدرس: منطقه ۲۲ شهرداری تهران،  شمال بزرگراه همت

پارک نیاوران

این پارک در سال ۱۳۴۸ به دستور پادشاه وقت "محمدرضا شاه" بنا شد. نقشه این پارک زیبا توسط طراحان انگلیسی کشیده شده است. طبقات گوناگون و همچنین پله‌های بسیار زیاد خصوصیات بارز این پارک قدیمی هستند. پارک نیاوران جزو پارک ‌های شرق تهران است.

آدرس: میدان باهنر (نیاوران)، انتهای شمالی خیابان پاسداران

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک ولایت

بوستان ولایت در زمین‌های پادگان قلعه مرغی شهر تهران، در انتهای بزرگراه نواب، تقاطع اتوبان تندگویان قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۹۰ شمسی ساخته شده است. پارک ولایت نزدیک به ۲۷۰ هکتار مساحت دارد. جالب است بدانید که به طور روزانه ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند در این بوستان بزرگ و زیبا حضور پیدا کنند.

آدرس: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک طالقانی

پارک طالقانی نیز جزو بهترین پارک های تهران برای عکاسی است و در تپه‌های عباس آباد قرار دارد. سال ۱۳۵۷ کار ساخت این پارک زیبا به پایان رسید. جالب است بدانید پارک طالقانی ۷۵ نوع درخت متفاوت دارد که باعث افزایش زیبایی این منطقه شده‌اند. پارک طالقانی جزو بهترنی مکان‌ها برای سپری کردن ایام تابستان می‌باشد.

آدرس: بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک نهج‌البلاغه

این بوستان در منطقه دو تهران و در دره فرحزاد قرار گرفته است. پارک نهج‌البلاغه در سال ۱۳۸۸ ساخته شده و مناسب گذراندن اوقات فراغت می‌باشد.

با توجه به اینکه بوستان نهج‌البلاغه در کنار رودخانه واقع شده ، این رودخانه پارک را به دو بخش تقسیم کرده است. یک پل زیبا و بزرگ از بالای دره رودخانه رد می‌شود. چندین پل کوچک نیز نیز از بر روی این رود ساخته شده است.

آدرس: فاز یک: تهران، پونک، انتهای بلوار همیلا
فاز دو: تهران، اتوبان حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار امام

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک پردیسان

بوستان جنگلی پردیسان جزو پارک های زیبا و بزرگ تهران است. این پارک در سال ۱۳۷۶ شمسی ساخته شده و محل ایده‌آلی برای عکاسی می‌باشد. با توجه به وجود درختان بسیار متعدد و متنوع در این پارک، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای گذراندن تعطیلات خود این بوستان را انتخاب کنید. 

آدرس: بزرگراه همت غرب به سمت شرق- نرسیده به خروجی شیخ فضل الله نوری

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

پارک بعثت

پارک بعثت جزو بهترین پارک‌های بزرگ تهران بوده و در سال ۱۳۵۲ شاخته شده است. این پارک در کنار ترمینال جنوب واقع شده و به همین علت بسیاری از مسافران این پارک را برای استراحت خود انتخاب می‌کنند. این بوستان از سه ورودی شرقی، جنوبی و شمالی تشکیل شده است.

آدرس: از سمت شمال به خیابان شهید احمد سمیعی، از سمت جنوب به بزرگراه بعثت، از سمت غرب به خیابان محمد بخارایی و از سمت شرق به خیابان شهید عباس صابونیان

آشنایی با پارک‌‎های تهران +تصاویر

نکته پایانی

پارک‌های تهران محدود به این بوستان‌ها نیست. پارک‌هایی دیگری هم در شهر بزرگ تهران احداث شده است که هرکدام زیبایی و اهمیت خاصی دارند.



*خبرنگار: امیرحسین موحدیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 3
    این پارکها(یا کوچک شدند یا پولی شدنند یا شلوغند یا کوچکند یا امکانات ندارند حتی یاسرویس بهداشتیشون خرابه یا پول خون باباشونو برای یک توالت رفتن میگیرند یا باید نصف روز صرف صف توالت بهداشتی بکنی یا پارکینگ ماشین ندارند واگر هم داشته باشند فاصله زیاد هست یا پول کل ساخت پارکینگ را یکجا میحواهند ازت بگیرند)
    • AE ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      13 0
      اینجا در دبی اکثر پارکها که گاهی خدماتی به مراتب کمتر از پارکهای تهران دارند و از لحاظ زیبایی هم پایین تر هستند پولی اند و قبل از ورود به تعداد افراد پول میگیرند. پول پارکینگ جدا پول حضور در پارک هم جدا!
  • رحیمی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    3 0
    پارک ها نماد اکسیژن و سرسیزی و نشاط و.... در هر مکانی هستند.به شهرداری محترم و کلیه زحمتکشان شهرداری و عومل اجرایی خسته نباشید باید گفت که باعث طراوت و شادابی شهرمان می شوند.اگر شهروندان محترم همکاری کنند با کارگران و زحمتکشان پارک ها و پارک هارا مثل فضای داخل خانه خودشان یا مکانی که زندگی می کنند بدانند بدون شک همه افراد جامه از کودک تا کسانی که پیر شدند می توانند از پارک ها به نحوه احسن استفاده کنند.شهرداری هم همت کند با انتقاداتی که شهروندان محترم از پارک ها دارند نواقص ر ا بر طرف کند
  • FR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    2 0
    پارک های تهران تکه ای از بهشت روی زمین هستند پارک های کوچک محلی در نقاط مختلف هم زیبایی خاص خودرا دارند و در دسترس میباشند
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    2 2
    پارک دانشجو جای خلافکار ها و معتادها شده
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      0 0
      سد لتیان را نگفتی جای دختر بابا
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    2 2
    پارک ساعی و طالقانی و لاله رفتم، فضاشون خوبه به نظرم. پارک ساعی پر از گربه های ناز و ملوسه. پارک دانشجو همونطور که گفتن متاسفانه محیطش خوب نیست. یه چیزی که متاسفانه خیلی باب شده گردوندن سگ تو پارک هاست. شهرداری نباید مانع اینا بشه؟ چرا نظارتی نیست؟
    • ایرانی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      3 3
      گربه لوس و ملوست چیه؟ شهرداری از ورود سگ و.. جالوگیری کنه چیه؟ کلا ورود حیوان خانگی باید ممنوع باشه. این ادمای بی فرهنگ و تازه بهدوران رسیده همش ی سگ و گربه خانگی دنبال خودشون راه میندازن
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      جناب ۱۴:۳۴ گربه حیوون خونگیه آخههههه؟؟؟؟ درسته که یه عده گربه هم نگه می دارن ولی گربه که کلا همه جا تو ایران تو کوچه و خیابون و پارک و... هست و حیوونی هم نیست که آزار و. دردسر خاصی داشته باشه و به آدما صدمه بزنه. این گردوندن سگه که تو پارک و اماکن عمومی بیشتر باعث مزاحمته. اولا که کل بدنش نجس هست و باعث آلودگی میشه و کسی حق نداره با آوردن حیوون خونگیش مکان عمومی رو نجس و آلوده کنه. دوما اگه کنترلش نکنن ممکنه به افراد حمله کنه و آسیب بزنه همونطور که تو اخبار دیدیم از این اتفاقات. با این حساب متوجه می شیم که گربه و سگ با هم خیلی فرق می کنن
  • GB ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    3 2
    نگوییم پارک. بگوییم شیره کش خانه و محل اجلاس معتاد و موادفروش.
  • مهم نیست IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 0
    نمی دونم پار ک های تهران چطوریه. اما متاسفانه در شیرازحتی یک پارک هم پیدا نمی شه که بتونیم توش ارامش داشته باشیم. چنده ده هکتار پارک ساختن اون وقت طرف قلعه بادی داره صدای ضبط رو تا نهایتش زیاد می کنه و گرومپ گرومپش کل پارک رو می لرزونه. اون هم اکثرا موسیقی های غیر مجاز و خوانندگان زن ... حتی در ایام محرم و تاسوعا و عاشوا هم همین وضعیته و هیچ نهادی رسیدگی نمی کنه. چرا نباید شورای شهر مصوبه ای بگذرونه برای حفظ آرامش و سکوت در پارک ها تا یک متصدی لاابالی قلعه بادی این همه هزینه رو خراب نکنه؟؟؟
  • مهم نیست IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 1
    نمی دونم پار ک های تهران چطوریه. اما متاسفانه در شیرازحتی یک پارک هم پیدا نمی شه که بتونیم توش ارامش داشته باشیم. چنده ده هکتار پارک ساختن اون وقت طرف قلعه بادی داره صدای ضبط رو تا نهایتش زیاد می کنه و گرومپ گرومپش کل پارک رو می لرزونه. اون هم اکثرا موسیقی های غیر مجاز و خوانندگان زن ... حتی در ایام محرم و تاسوعا و عاشوا هم همین وضعیته و هیچ نهادی رسیدگی نمی کنه. چرا نباید شورای شهر مصوبه ای بگذرونه برای حفظ آرامش و سکوت در پارک ها تا یک متصدی لاابالی قلعه بادی این همه هزینه رو خراب نکنه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس