کد خبر 1471386
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

امروزه به‌وفور از انواع چسب استفاده می‌کنیم؛ کاربرد این ماده آن‌قدر زیاد است که اصلاً تصور زندگی مدرن بدون آن، عملاً غیرممکن است. برای مثال چسب یک دو سه را در اکثر خانه‌ها می‌توان پیدا کرد. چسب‌ها در زمینه‌های مختلف کاربرد دارند، از مصارف خانگی و کاردستی دانش‌آموزان گرفته، تا مصارف صنعتی حساس و چسباندن کاشی و سرامیک و غیره.

در این مطلب می‌خواهیم قبل از هر چیز بررسی کنیم که اصلاً چسب صنعتی چیست؟ بعد از آن به سراغ معرفی انواع چسب‌ها از جمله چسب بتن یا سنگ نیز خواهیم رفت. کاربرد هر یک را برای شما خواهیم گفت و در پایان نیز مرجع معتبری برای اطلاع از قیمت انواع چسب صنعتی معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

لیست قیمت و خرید انواع چسب صنعتی از دکتر تامین

چسب صنعتی چیست؟

اولین سؤالی که در این مطلب باید به آن پاسخ دهیم، این است که اصلاً چسب صنعتی چیست؟ در گذشته، معمولاً از چسب‌های گیاهی یا حیوانی استفاده می‌شد؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری‌های شیمیایی و پلیمری به دنیای روزمره ما، این چسب‌های سنتی جای خود را به چسب‌های صنعتی دادند. از جمله معروف‌ترین چسب‌های صنعتی که امروز بسیار کاربرد دارد، می‌توانیم به چسب 123 اشاره کنیم.

از چسب‌های صنعتی برای موارد بسیاری استفاده می‌شود؛ از اتصال کاغذ و چوب گرفته، تا موارد بزرگ‌تر و مهم‌تری مثل فلز، سنگ و بتن. ازآنجایی‌که قدرت چسبندگی و اتصال چسب‌های صنعتی بسیار زیاد است، جایگزین بسیار مناسبی برای چسب‌های سنتی به‌حساب می‌آیند. در صنعت انواع مختلفی از چسب وجود دارد که هرکدام، کاربرد و مزایای خاص خودشان را دارند.

انواع چسب‌های صنعتی

اگر به دنبال خرید چسب صنعتی هستید، ابتدا باید انواع مختلف آن را بشناسید و سپس باتوجه‌ به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه، به سراغ مهم‌ترین انواع چسب‌های صنعتی خواهیم رفت و هر یک را به شما معرفی خواهیم کرد:

چسب همه‌کاره

همان‌طور که از نام این چسب پیدا است، برای مصارف خانگی یا غیر خانگی کاربرد دارد. این چسب‌ها معمولاً داخل استون یا تینر حل شده‌اند و از آن‌ها می‌توان برای اتصال انواع کاغذ، مقوا، پارچه یا چوب استفاده کرد. قدرت چسبندگی این چسب‌ها متوسط است.

چسب فوم

اگر بخواهید دو قطعه فوم را به یکدیگر بچسبانید، نمی‌توانید از هر نوع چسبی استفاده کنید. برای این کار باید از چسب‌هایی استفاده کنید که در ترکیبات خود حلال فوم نداشته باشند. چسب مخصوص فوم، بهترین انتخاب برای این کار است. لازم به ذکر است که زمان خشک‌شدن این چسب طولانی و قدرت چسبندگی آن اندک است.

چسب چوب

چسب چوب برای اتصال قطعات چوبی به کار می‌رود. این چسب‌ها معمولاً به رنگ سفید هستند و قدرت اتصال و چسبندگی قابل قبولی دارند. برای اتصال دو قطعه‌ی چوبی با این نوع چسب، باید دو قطعه را در حالتی که مورد نظرتان است به صورت محکم به هم متصل کنید.

چسب اپوکسی

این چسب‌ معمولاً برای اتصالات ظریف به کار می‌رود. چسب‌های اپوکسی دارای انواع مختلفی هستند؛ از معروف‌ترین انواع آن می‌توان به چسب‌های اپوکسی شفاف برای شیشه، یا چسب‌های اپوکسی دوقلو اشاره کرد.

لیست قیمت و خرید انواع چسب صنعتی از دکتر تامین

چسب یک دو سه

از انواع دیگر چسب می‌توان به چسب 123 اشاره کرد. این چسب‌ها از جمله قوی‌ترین چسب‌های صنعتی موجود در بازار هستند و قدرت چسبندگی بالایی دارند و بسیار سریع خشک می‌شوند. این چسب را نیز می‌توان از انواع چسب‌های همه‌کاره دانست.

چسب آهن

این چسب برای اتصال قطعات فلزی به کار می‌رود و قدرت چسبندگی آن فوق‌العاده بالا است. جالب اینجاست که از این چسب، برای کاربری‌های دیگری مانند چسباندن موکت نیز استفاده می‌شود.

چسب آکواریوم

برای اتصال‌هایی که در معرض رطوبت و آب‌گرفتگی قرار دارند، از چسب آکواریوم استفاده می‌شود. این چسب خاصیت آب‌بندی دارد و علاوه بر استفاده برای اتصال شیشه آکواریوم، می‌تواند در موارد دیگری مثل آب‌بندی سرویس بهداشتی و حمام نیز به ‌کار رود.

چسب بتن

از جمله جالب‌ترین چسب‌های صنعتی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، چسب بتن است. این چسب بر پایه یک پلیمر پودری درست شده است و می‌تواند برای کاربری‌های که با بتن و سیمان سروکار دارند، بسیار مناسب باشد. این چسب ویژگی‌ها و مزایای بی‌شماری دارد که بر قیمت چسب بتن تاثیر دارد.

چسب سنگ و کاشی

کاربرد این چسب را نیز می‌توان به‌خوبی از نامش پی برد. برای اتصال کاشی و سنگ نیز چسب‌های مخصوصی وجود دارد؛ این چسب‌ها هزینه اجرای سنگ و کاشی را کاهش می‌دهند و سرعت اجرای کار را زیاد می‌کنند. چسب سنگ معمولاً قدرت بیشتری از چسب کاشی دارد و می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند.

لیست قیمت و خرید انواع چسب صنعتی از دکتر تامین

لیست قیمت انواع چسب صنعتی

چسب‌های صنعتی، باتوجه به کاربرد و برندی که دارند، می‌توانند قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. بدون شک اگر قصد خرید چسب صنعتی دارید باید از قیمت انواع چسب صنعتی آگاهی داشته باشید.

برای مشاهده قیمت انواع چسب صنعتی، پیشنهاد ما به شما وب‌سایت دکتر تامین است. دکتر تامین، یک فروشگاه آنلاین برای خرید انواع مصالح ساختمانی و چسب صنعتی به شمار می‌رود. شما در این وب‌سایت می‌توانید از قیمت چسب بتن یا انواع دیگر چسب، مانند چسب یک دو سه یا چسب مخصوص کاشی و بتن نیز اطلاع حاصل فرمایید.

قیمت مناسب، تنوع بسیار بالا در محصولات، ارسال کالا به سراسر ایران و ضمانت کیفیت کالا، همگی از مزایای خرید از مجموعه‌ی دکتر تامین به شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی قیمت انوع چسب صنعتی و ارتباط با کارشناسان مجموعه، می‌توانید به آدرس اینترنتی «WWW.DRTAMIN.COM»‌ مراجعه فرمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس