کد خبر 1471456
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
باتری

رئیس اتحادیه فروشندگان باتری گفت: بنابر ابلاغ سازمان حمایت هیچ یک از تولیدکنندگان نباید واگذاری باتری نو را در قبال عرضه باتری فرسوده انجام دهند.

به گزارش مشرق، حسین علی ‎اکبری نایب رئیس دوم اتاق اصناف و رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران گفت: درخواست ما این بود که واحدهای صنفی به هیچ عنوان ملزم به ارائه باتری فرسوده هنگام خرید باتری نو از کارخانه نباشند. یعنی کارخانه بابت قیمت تمام شده باتری پول دریافت کند و این نباشد که واحد صنفی را ملزم به ارائه باتری فرسوده کند.

او ادامه داد: متاسفانه برخی کارخانه‌ها برای کسب منافع خود با قیمت باتری فرسوده بازی می‌کردند که سازمان حمایت طی نامه‌ای به انجمن تولیدکنندگان باتری ابلاغ کرده که هیچ یک از تولیدکنندگان حق ندارند واگذاری باتری نو را در قبال عرضه باتری فرسوده قرار بدهند.

علی اکبری گفت: ما در جلسه با سازمان حمایت اعلام کرده ایم که اصولا ارتباطی بین خرید باتری و الزام به دریافت باتری فرسوده وجود ندارد. باتری ساز باید بر اساس قیمت تمام شده باتری را عرضه کند و مواد اولیه را از طریق واردات یا خرید از ضایعاتی‌ها تامین کند و نباید به واحدهای صنفی خسارت وارد شود.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران مرجع قیمت گذاری باتری سازمان حمایت برشمرد و گفت: قرار است اعلام کنیم که از ابتدای سال تاکنون نرخ باتری چند درصد رشد داشته و چقدر از این افزایش نرخ با تایید سازمان حمایت انجام شده است. در قیمت باتری ما به عنوان توزیع کننده نقشی نداریم و این تولیدکننده است که باید درخواست افزایش نرخ باتری را مطرح و سازمان حمایت بر اساس آنالیز موافق یا مخالف افزایش قیمت باشد. اما برخی کارخانه‌ها بدون دریافت مجوز قیمت باتری را افزایش داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    17 0
    همواره تا باطری کهنذو نمی‌دادی باطری نوتحویلت نمیدادند. واگر باطری کهنه نمی‌دادی یک چهارم قیمت باطری نو باید بیشتر پول می‌دادی والانم همینه وجزین نیست .چون درکشور ما فرهنگ اداری شده .اعلام نباید اعمال بشه .همیشه اعلام خوب .واعمال بد.رئیس اتحادیه هم یقینا منظورش همینه والا شماره ای اداره ئی معرفی میکردند جهت رسیدگی بشکایات .گرچه بازم بعیدی که بشکایات اهمیتی داده بشه .واین حرفو بخاطر تجربه در سالهای گذشته میگم
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    انشالله این بهانه نشه برای اینکه قیمت باتری رو بالاتر ببرند و بعد مردم مجبور باشند برند سراغ ضایعاتی ها برای قیمت گذاری روی باتری های کهنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس