خسارت زلزله ترکیه بیش از ۱۰۰میلیارد دلار برآورد شده است

سازمان ملل متحد، خسارتی واردشده به ترکیه پس از زلزله مرگبار ماه گذشته در این کشور و سوریه را بیش از ۱۰۰میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد اعلام کرد که بر اساس برآورد این نهاد، زلزله ویرانگری که ماه گذشته ترکیه و بخش‌هایی از سوریه را لرزاند، تنها به ترکیه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

لوئیزا وینتون که به عنوان نماینده سازمان ملل در «برنامه توسعه و عمران» این نهاد فعالیت می‌کند، دراین‌باره گفت: تاکنون محرز شده که خسارات وارده شده، به‌تنهایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به گفته وی هزینه‌های بازسازی هم به این رقم باید اضافه شود. دو زلزله مرگبار ۷.۸ و ۷.۷ ریشتری در ششم فوریه و پس‌لرزه‌های آن، تاکنون جان بیش از ۵۰ هزار نفر را در ترکیه و سوریه گرفته است.

بانک جهانی هفته گذشته برآورد کرد که این زلزله ویرانگر، در ترکیه خسارتی بیش از ۳۴ میلیارد دلار به بار آورده و هزینه بازسازی این رقم را دوبرابر خواهد کرد.

با این حال وینتون گفت است که با توجه به محاسابات انجام شده که سه نهاد بین‌المللی آن را تایید کرده‌اند، مبلغ خسارت وارده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود و این مبلغ در کنفرانس خیرین که هفته آینده در بروکسل برگزار می‌شود، رقم پایه اعلام می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس