افتتاح بیمارستان حضرت مهدی(عج) توسط رئیسی

رئیس جمهور پس از افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) گفت: برنامه دولت تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه های نیمه تمام است.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت، بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) را تهران افتتاح کرد که بزرگترین و مجهزترین بیمارستان خاورمیانه به شمار می رود.

رئیسی: برنامه دولت تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه‌های نیمه تمام است

رئیس جمهور پس از افتتاح این بیمارستان در سخنانی فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امامزمان(عج) را تبریک گفت و اظهار داشت: نیمه شعبان شب قدر است زیرا ظرف تولد یک انسان کامل است و امیدواریم در این ایام با برکت خداوند برکات خود بر امت اسلامی نازل کند.

آیت الله رئیسی: برنامه دولت به سامان رساندن کارهای نیمه تمام است

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی برای خدمت به مردم افتتاح شده است، از همه دست اندرکاران ساخت آن از دولت های گذشته و نیز خیرانی که در این پروژه نقش داشتند، طراحان، مهندسان، شرکت های پیمانکاری، ناظران و کارگران، وزرای سابق و اسبق بهداشت و وزیر کنونی بهداشت تشکر کرد که کمک کردند یک مرکز درمانی آبرومند و مجهز افتتاح شود.

رئیس جمهور برنامه دولت سیزدهم را تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه های نیمه تمامی دانست که سالها بر زمین مانده اند و در این باره توضیح داد: همه این کارها در کارنامه و به نام نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای خدمت به مردم عزیز ایران نزد خدا ثبت می شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که ده یا پانزده سال نیمه‌کاره رها شده باید ساماندهی شود؛ تمام این پروژه‌های نیمه‌تمام در سبد نظام جمهوری اسلامی ایران است و هرکس آجر روی آجری گذاشته به مردم خدمت کرده‌است.

تجهیزات پزشکی ایران قابل رقابت با دنیا است/ ۹۷ درصد دارو در کشور تولید می‌شود 
 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و اتاق عمل ایران به دست شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان ما تولید شده که قابل رقابت با تجهیزات پزشکی دنیاست، گفت:۹۷ درصد دارو در کشورمان تولید می شود که باید شرکت‌های داروسازی مورد حمایت قرار گیرند.

آیت الله رئیسی با اشاره به آمادگی شرکت های داروسازی برای جذب نخبگان، اظهار داشت: امروز شرکت های داروسازی علاوه بر رفع نیاز داخلی، امکان صادرات را دارند که این برای دولت مسئولیت آور است و باید از این شرکت ها حمایت کند.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان هوشمند امام مهدی (عج) بیان داشت: حضور ۴۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاهها در این مرکز درمانی از افتخارات کشور است تا اساتید ما علاوه بر پرورش دانشجو بتوانند در حوزه کاربردی هم وارد شوند و به ارتقای کیفیت درمان در کشور کمک کنند.

وی از کادر درمان خواست که کیفیت حوزه درمان در کشور را حفظ کنند و بیان داشت: نباید از کیفیت کار کاسته شود؛ همین عاملی است که پزشکی ما را در منطقه و دنیا نام آور کرده است برخی مقامات کشورهای دیگر که ملاقات می‌کنم، به من می‌گویند که مردم کشورشان ترجیح می دهند به جای اروپا برای درمان به ایران بیایند چون سطح پزشکی جمهوری اسلامی را بالا می‌دانند.

آیت الله رییسی با اشاره به قطب های گردشگری سلامت در شهرهای شیراز، مشهد ، یزد و دیگر استانها بیان داشت: این از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و همت والای پزشکان متخصص ایرانی و نیروهای دلسوزی است که دغدغه سلامت مردم را دارند.

وی با قدردانی از همه پرستاران و کادر درمان کشور به دلیل مقابله همه جانبه با کرونا اظهار داشت: همه پرستاران عزیز در مسیر مقابله با کرونا برای صیانت از جان مردم افتخار آفریدند و کاری مثال زدنی انجام دادند.

رییس جمهور احداث بیمارستان ها، اورژانس ها و کلینیک ها در کشور را از ضروریات دانست و بیان داشت: باید اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف که چندین سال عقب مانده است در دستور کار قرار گیرد و دولت در تلاش است تا هر چه زودتر این پروژه ها را به اتمام برساند این از کار های مهمی است که باید انجام شود.

رئیس‌جمهور بر رفع کمبودها در حوزه های پزشکی بیمارستانی تاکید کرد و گفت: باید اقداماتی انجام دهیم که روند درمانی و پزشکی افراد به بیمارستان و اتاق عمل کشیده نشود.

آیت الله رئیسی به سفر اخیر خود به بوشهر بیان داشت: در منطقه کنگان عسلویه با توجه به آلایندها  امراضی وجود دارد باید  در این زمینه پیشگیری کنیم  که به درمان  نیاز نداشته باشیم.

وی سرمایه گذاری در حوزه بهداشت را برای دولت بسیار پر اهمیت عنوان کرد و گفت: بر اساس تقدم پیشگیری بر درمان باید برای پیشگیری اهمیت قائل شویم و کار متفاوتی در این حوزه انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یوسف IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    3 2
    چرا همه بیمارستان ها تو بالاشهر تهران فقط به فکر مرفهین هستند خب تو جنوب شهر هم به فکر مردم باشید اون منطقه این همه بیمارستان داره ترافیک هم است
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      1 0
      اتفاقاً مرفهين بى درد هر چه بيشتر از جمهورى اسلامى خدمات ميگيرند ، طلبكارتر و با نظام دشمنانه تر برخورد دارند،،،!!؟
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 0
    ضد انقلاب خفه شده.اخه از امریکا دارن سفارش میدن از ایران براشون دارو ببرن🤣🤣تلفات کورونا چند؟؟
  • US ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 2
    اگه در شهرستانهی مرزی و دور دست هم به موازات تهران و اصفهان و ،... چند تا بیمارستان صد و یا حتی ۱۰ تختخوابی هم ساخته بشه، هم عدالت رعایت میشه و هم مردم خوشبینتر.
  • وطن پرست DE ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 2
    امیدوارم قبلش بررسی کنید که ایا طرح اصلا درست بوده یا نه تا مثل دریاچه ارومیه نشه.
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      3 0
      عزيز جان! شما همونجا درزير پرچم اجنبى روزگار سركنى بهتره ، چه دانى قيمت نقل و نبات رااااا؟!!
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 1
    انشالله
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    بجای اینهمه(بیانیه،سناریو )راست وحسینی وطبق (شریعت خداوند،اسلام،قرآن،پیامبروامامان شهید صادق وانقلابی...)تمام آمران وعوامل ریز ودرشت این وحشت بزرگ را دستگیر ومحاکمه علنی کنید
  • سيد مجتبى بنيادى IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    جناب رئيسى اميدواريم اين افتتاح ها و استفاده از آنها براى اقشار طبقه متوسط به پايين و دست تنگ هم ملجأ اميدى باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس