میلگرد یکی از قطعات فولادی است که در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده زیادی می‌شود. در اسکلت بتنی ساختمان به‌منظور افزایش مقاومت کششی میلگردهای متفاوت به کار گرفته خواهند شد. میلگردها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که شاهد تفاوت قیمت میلگرد سایز 32 با قطرهای دیگر آن هستیم.

در زمان خرید، انتخاب قطر درست میلگرد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در نظر داشته باشید. همچنین لازم است در مورد انواع متفاوت آن اطلاعات کافی کسب کنید. برای شناخت بیشتر در مورد میلگردهای مختلف و آشنایی با این قطعه کاربردی می‌توانید به سایت آهن ملل مراجعه داشته باشید.

آشنایی با میلگرد و عوامل اثرگذار بر قیمت میلگرد سایز 32

کاربرد میلگرد در صنعت ساختمان

آشنایی با قطعه‌ای به نام میلگرد

میلگرد در واقع مخفف عبارتی بوده که در زبان انگلیسی به معنای میله‌های تقویت‌کننده است. از میلگرد برای افزایش مقاومت کششی بتن در ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا بتن با وجود استحکام زیاد، در مقابل فشارهای کششی مقاومت چندان خوبی نخواهد داشت. در صنعت ساختمان‌سازی فروش میلگردها رونق بسیار خوبی دارد.

این پروفیل‌های توپر می‌توانند جبرانی برای کمبود مقاومت کشسانی بتن باشند. اغلب در ساختمان‌ها از میلگردهای فولادی استفاده می‌شود. این سازه باعث دوام بیشتر و شکل‌پذیری بهتر در بتن خواهد شد. تنوع در سایز میلگرد ممکن است شما را به‌اشتباه بیندازد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد سایز مناسب و قیمت میلگرد سایز 32 و قیمت میلگرد سایز 40 که دو نوع پرفروش هستند، تحقیقات کافی داشته باشید.

انواع میلگرد بر اساس جنس، ظاهر و حالت

بر اساس خصوصیات ظاهری می‌توان میلگردها را به دو دسته تقسیم کرد: میلگرد ساده و میلگرد آج‌دار. هریک از این دو دسته زیر بخش‌هایی داشته و از نظر ظاهر تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند؛ اما بر اساس استانداردها از نظر جنس و حالت دسته‌بندی جداگانه‌ای برای میلگردها مشخص شده است.

به‌عنوان‌مثال در دسته‌بندی بر اساس حالت دو دسته میلگرد شاخه و میلگرد کلاف را خواهیم داشت. دسته‌بندی این محصول بر اساس جنس نیز بسیار گسترده بوده و زیرشاخه‌های زیادی دارد. می‌توانید برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد این دسته‌بندی‌ها از وب‌سایت آهن ملل کمک بگیرید.

آشنایی با میلگرد و عوامل اثرگذار بر قیمت میلگرد سایز 32

عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری میلگرد

قیمت‌گذاری میلگردها

برای محاسبه قیمت نهایی میلگرد در صنعت ساختمان از وزن آن‌ها استفاده خواهد شد. بعد از کسب اطلاعات در مورد وزن کلی میلگرد لازم برای پروژه، می‌توانید نسبت به دریافت قیمت نهایی اقدام کنید. در هر کارخانه قیمت توزیع محصول متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال مبنای تعیین قیمت میلگرد سایز 32 و قیمت میلگرد سایز 40 تولید شده در کارخانه میلگرد کویر کاشان را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد:

نوع میلگرد

حالت

آنالیز

وزن

واحد

بارگیری

سایز


میلگرد ساده 32 کویر کاشان

شاخه 12 متری

A1

-

کیلوگرم

کارخانه

32


میلگرد 40 کویر کاشان

شاخه

MO40

118

کیلوگرم

کارخانه

40

استفاده از میلگرد در ساختمان‌ها چه اهمیتی دارد؟

میلگرد را برای رفع نقطه ضعف بتن در ساختمان‌ها به کار می‌بریم، یعنی همان ضعیف بودن آن در مقابل تنش‌های کششی. به دنبال این تنش‌ها در بتن شاهد ترک‌خوردگی خواهیم بود؛ به همین دلیل ترکیب بتن و میلگرد استفاده می‌شود. به این سازه بتن آرمه یا بتن مسلح گفته می‌شود.

به‌منظور استفاده از میلگرد باید تست‌های لازم برای آن انجام شده باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به تست‌های مکانیکی و شیمیایی اشاره کرد که بر اساس آن‌ها کیفیت میلگرد مشخص خواهد شد. به دلیل کیفیت متفاوت در این محصول شاهد رنج وسیعی از قیمت میلگرد سایز 32 در بازار هستیم. قیمت میلگرد سایز 40 نیز با اختلاف مشهودی در بازار دیده می‌شود.

آشنایی با میلگرد و عوامل اثرگذار بر قیمت میلگرد سایز 32

انواع متفاوت از مدل‌های میلگرد

عوامل اثرگذار بر قیمت نهایی میلگرد

با کمی تحقیق متوجه تفاوت قیمت‌ فروش در کارخانه‌های مختلف می‌شوید. برای تعیین قیمت کلی میلگرد چندین مورد در نظر گرفته می‌شود. باید بدانید قیمت مواد اولیه ساخت میلگرد و مشخصات فنی آن می‌تواند روی قیمت نهایی اثرگذار باشد. به‌علاوه مواردی مانند تورم جهانی، تعرفه‌های قانونی، عوارض و... نیز روی قیمت نهایی محصول اثر خواهند داشت.

در مورد قیمت میلگرد سایز 32 نیز این موارد صدق می‌کند. مواردی مانند قوانین مربوط به صادرات و واردات و هزینه‌های سوخت نیز در تعیین قیمت بازار مؤثر هستند. با شناخت این عوامل می‌توانید برای خرید خود زمان مناسبی را انتخاب کرده و خریدی با کمترین هزینه را داشته باشید.

کلام آخر

میلگرد سازه‌ای فولادی است که از آن برای قوی کردن سازه‌های بتنی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. باتوجه‌به ضعیف بودن بتن در مقابل تنش‌های کشسانی، برای رفع این نقطه ضعف از میلگردها استفاده می‌کنیم. تنوع در مدل‌های میلگرد در بازار بسیار زیاد است و به همین علت باید قبل از خرید تحقیقات کاملی داشته باشید.

قیمت میلگرد سایز 32 بر اساس وزن نهایی محصول مشخص می‌شود. البته این نکته در مورد تمام مدل‌های دیگر از جمله قیمت میلگرد سایز 40 نیز صدق می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سازه می‌توانید از منابع اطلاعاتی وب‌سایت آهن ملل استفاده کنید.


 

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس