آل‌خلیفه در حال فریبکاری است/اتحادیه بین‌المجالس به سرکوب شرم‌آور بحرین توجه کند

بیست و دو نهاد و سازمان حقوق بشری در سراسر جهان در بیانیه‌ای اعلام کردند که رژیم آل‌خلیفه با برگزاری نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی قصد دارد خود را در مجامع بین‌المللی موجه جلوه دهد.

به گزارش مشرق، بیست و دو نهاد و سازمان حقوق بشری در سراسر جهان، طی بیانیه‌ای به سرکوب شدید مردم بحرین واکنش نشان داده و اعلام کردند که رژیم بحرین در حال فریبکاری است.

به گزارش وبگاه عربی ۲۱، در ادامه بیانیه از کشورهای شرکت کننده در اتحادیه بین‌المجالس جهانی خواسته شده که به شرایط مردم بحرین و سرکوب «شرم‌آوری» که با آن مواجه هستند، توجه کنند.

در این بیانیه مشترک آمده است: رژیم بحرین با برگزاری اتحادیه بین‌المجالس جهانی که طی روزهای آینده در این کشور برگزار خواهد شد، به دنبال فریبکاری و موجه جلوه دادن خود در مجامع بین‌المللی است.

بیست و دو نهاد و سازمان حقوق بشری جهان تأکید کردند که رژیم آل‌خلیفه با اعمال محدودیت آزادی بیان، حقوق بشر، فعالیت سیاسی و اجتماعی و همچنین بازداشت مخالفان، به شدت در حال نقض حقوق بشر است.

به گزارش الجزیره، در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: انتخابات بحرین نه آزاد و نه عادلانه است و آرای مخالف به طور سیستماتیک حذف و سرکوب می شوند.

بیست و دو سازمان حقوق بشر از جمله «دیده بان حقوق بشر» و «فرانت لاین دیفندرز»، از اعضای اتحادیه بین‌المجالس شرکت کننده در نشست آتی منامه، خواستند تا نگرانی خود را در مورد «نقض گسترده» حقوق بشر در بحرین ابراز کنند.

طی سال‌های ٢٠١۶ و ٢٠١٧ رژیم آل‌خلیفه، جمعیت الوفاق و حزب الوعد را به دلیل مخالفت با حاکمیت، منحل و بسیاری از اعضای آن‌ها را بازداشت کرده است.

صد و چهل و ششمین مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس قرار است از ۱۱ تا ۱۵ مارس ۲۰۲۳ (۲۰ تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۱) در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 2
    آل خلیفه نباشه بحرین نابوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس