کوچه‌به‌کوچه در جستجوی گلوله‌هایی با کالیبر خاص برای آقای زلنسکی!

یک نشریه انگلیس مدعی شد که تیمی از کماندوهای سرویس هوایی ویژه انگلیس(اس‌اِی‌اس) به منظور یافتن گلوله‌هایی با یک کالیبر خاص برای توپخانه‌های ارتش اوکراین، در گوشه و کنار جهان پخش شده‌اند!

به گزارش مشرق، همزمان با انتشار گزارش‌ها درباره اتمام مهمات زرادخانه تسلیحاتی که اوکراین در سال ۱۹۹۱ از شوروی به ارث برده است، دیلی‌اکسپرس در گزارشی نوشت که تیمی متشکل از کماندوهای سرویس هوایی ویژه انگلیس در سراسر دنیا پخش شده‌اند تا گلوله‌های با کالیبر ۱۲۲ میلیمتر برای توپخانه‌های ارتش اوکراین پیدا کنند!

به نوشته اکسپرس، این افراد به همراه ماموران اطلاعاتی و مقامات وزارتخانه‌های خارجه انگلیس به آفریقا، خاورمیانه و آسیا سفر کرده‌اند.

این گروه که خود را دلال اسلحه جا می‌زنند، «مقادیر قابل توجه پول نقد» به همراه دارند تا گلوله‌های ۱۲۲ میلیمتری برای توپخانه‌های اوکراین بخرند.

یک منبع نظامی گفته است که این افراد سراسر جهان را زیر و رو می‌کنند تا این مهمات را پیدا کنند و گرچه در بسیاری مواقع به بن‌بست می خورند اما تاکنون موفقیت‌هایی هم به دست آورده‌اند.

به گفته وی، این تیم تاکنون به آنگولا، مصر، اردن، قزاقستان و ویتنام سفر کرده اما برخی منابع هفته جاری مدعی شدند که معامله برای خرید این محموله در یک کشور نامشخص اروپایی جوش خورده است!

کارخانه‌های اسلحه‌سازی بلغارستان و رومانی هنوز مهمات و سلاح‌های مناسب برای ادوات جنگی عصر شوروی را تولید می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به‌تازگی علاوه بر درخواست جنگنده، از کشورهای غربی خواست مهمات بیشتری برای کی‌یف تامین کنند. به گفته وی، «مهمات در اولویت نیازهای اوکراین است.»

کریستوفر کاولی، فرمانده ارشد ناتو در اروپا گفته است که ارتش اوکراین ماهانه حدود ۱۰۰ هزار گلوله شلیک می‌کند و این رقم برای ارتش مسکو، ۶۰۰ هزار عراده است.

پس از تلاش ناکام ناتو در تابستان ۲۰۲۲ برای خرید ده‌ها هزار گلوله ۱۲۲ میلیمتری از پاکستان، این تیم انگلیس برای ماموریتی مشابه اعزام شده است. این گزارش مدعی است که محموله‌ای با ۴۰ هزار توپ، با هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس از پایگاه نورخان پاکستان به فرودگاه بین‌المللی کلوژ در رومانی روانه شده بود تا به یک دلال محلی اسلحه که نقش واسطه را ایفا می‌کند، تحویل داده شود اما هیچکدام به دست اوکراین نرسید. وزارت خارجه پاکستان ۱۶ فوریه اعلام کرد که گزارش‌ها درباه ارسال ادوات دفاعی از اسلام‌آباد به اوکراین، کذب است.

ارتش امپراتوری روسیه قبل از جنگ جهانی اول از گلوله‌های ۱۲۲ میلیمتری استفاده می‌کرد. این گلوله‌ها تا پس از انقلاب ۱۹۱۷ روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت و ارتش سرخ شوروی نیز از آن بهره برد و در حال حاضر، ارتش روسیه و سایر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی و همچنین کشورهای عضو پیمان ورشو از آن بهره می‌برند.

اوکراین تا پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور که پارسال شروع شد، حدود ۴۴۰ عراده گلوله ۱۲۲ میلیمتری توپخانه هویتزر و ۶۰۰ گلوله توپخانه «گِووزدیکا» داشت. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که از آغاز جنگ، دست کم ۱۴۶ توپخانه هویتزر و ۱۰۵ توپخانه گِووزدیکا ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    3 32
    ینی پوتین مدعیه اینجوری و با این آمادگی غرب میخواسته به روسیه حمله کنه ؟ خر خودشه
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      25 5
      ۲۲:۵۷ خر تویی و آمریکای جنایتکار بماند که آمریکا مثل همیشه با برآورد و برنامه ریزی غلط باعث شروع جنگ شده و مثل افغانستان و عراق و سوریه به غلط کردن میوفته
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      1 3
      کامنت دومی ،،، اولا مگه تو پوتینی که بهت برخورد ؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      1 0
      اتفاقا نشان میدهد که پوتین هم اینکه خوب برنامه هاش رو اجرا کرده و هم اینکه نشان داد در مقابل همه غرب و آمریکا و اسرائیل جنایتکار ایستاده است. خیلی باوجود است. مثل این سیاستمدارهای پشمکی غرب و آمریکا نیست.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 12
    جوینده ، یابندس
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    روسیه حتی اگه از بمب اتم هم استفاده کنه باز شکست نمیخوره
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 2
    درود بر ناتو ...مرگ بر روسیه..
    • DE ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 1
      مرگ بر ناتو درود بر روسیه 😂😂😂 بشین بقیه عمرت را با شعار به پایان برسون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس