تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ناو اقیانوس‌پیما شهید مهدوی مانند یک شهر دریایی متحرک است، گفت: ارتقای سطح توان رزم در کلاس شناورهای عاشورا و طارق به موشک اندازهای نقطه زن محقق شده است.

به گزارش مشرق، دریادار پاسدار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه درآئین الحاق شناورهای کلاس های مختلف موشک انداز به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه گفت: با الحاق این تجهیزات تخصصی دریاپایه، نیروی دریایی سپاه با هدایت فرمانده ولایی ، رشید ، بصیر و شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر پاسدار حسین سلامی و تلاش دانشمندان و مهندسان جوان و متعهد انقلابی توانسته گام مهم و مؤثری در ارتقای سطح توان رزم دریایی با تبدیل شناورهای راکت انداز در کلاس شناورهای عاشورا و طارق به موشک انداز های نقطه زن با برد موشکی حداقل ۱۰ و حداکثر بیش از ۱۸۰ کیلومتر برد مفید دارد که به نوعی در جهان بی سابقه و برای اولین بار توسط «دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی» اتفاق می افتد.


دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری افزود: در این مرحله الحاق تجهیزات، شناور پشتیبان رزم به نام «شهید عبدالله قربانی» و ناو اقیانوس پیمای «شهید نادر مهدوی» که شناوری سنگین، چند منظوره و دور برد با قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها ، پهپادها ، شناورهای تندرو موشک انداز و سامانه های موشکی، پدافندی و راداری به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه انجام شده است.

وی افزود: ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی به نوعی یک پایگاه دریایی متحرک است به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ ۱۴ هزار تن ، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن، تجهیزات و ادوات قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار مایل دریایی، سرعت ۱۸ گره ، مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر ، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آب گیری و به آب اندازی شناورهای مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.

سردار تنگسیری تصریح کرد: ناو اقیانوس‌پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی ، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امداد رسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه‌ و درخواست کننده و حضور در آب های دور دست می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 1
    عده ای جاسوس و یا نادان خواهند نوشت مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و چرا هزینه امور دفاعی میکنید ....باید در پاسخ بگویم اگر هزینه های ساخت این تجهیزات دفاعی را بر تعداد جمعیت ایران تقسیم کنیم مثل ان است که هر ایرانی در یک روز ( یک پفک و یک چیپس و یک کیک ) نخورد . اما نقش بازدارندگی و استقلال دفاعی آن برای مردم ایران قابل قیمت گذاری نیست.
  • جاسم IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    33 5
    نفتکش رو تبدیل به ناو کردن!! بی زحمت پراید رو هم تبدیل به لامبورگینی کنید !!
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      1 4
      اول سعی بر اینست انسان را آدم کنند بعد مراحل دیگر
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 4
      ممکنه شمارم تبدیلت کنن.البته بهر چیزی که مصلحت بدونن
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      2 8
      تو دنیا ناو پشتیبانی همین جوریه انشاالله ناو جنگی
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 0
      سلام اولا ان شاءالله اصله دوما وقتی تاریخ مصرف پراید تموم شد اون وقت فکرش افتادید؟
    • محمد قزل IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 4
      داری میسوزی پماد بزن خائن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 1
    واقعا لذت میبریم و افتخار میورزیم به جوانان برومند و سلحشورمان که با ابتکارات اینچنینی شناورهای راکت انداز به موشک انداز با بردهای مختلف آن هم برای نخستین بار در دنیا که بلطف خدا و تحریم که باعث شد بخود تکیه کنیم و در عوض خرید سازنده و حتی فروشنده شویم و در مقابل دشمنان عرض اندام جانانه کنیم و بفکر واداریم . شناورهای اقیانوس پیما که سپاه اقدام به ساختن آنها زده نشان از توان رزمی بالای نیروهای مسلح در کنار شناورهای ارتش در صیانت و مراقبت از منافع کشور در دوردست ها که قبلا کسی بفکر آن نبود و یا در حد آرزو بود دارد و تجلی یافته . درود فراوان ما به تمام تلاشگران عرصه های مختلف رزمی کشورمان که با همت و فداکاری مثل چنین دستاوردهای مهم و عزتمند و شکوهمندی را تولید کرده و بمنصه ظهور میرسانند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 1
    بسه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 0
    نگین بابا.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    2 0
    نیروی دریایی ایران نخستین «نیروی دریایی» واقعی بود که در تاریخ پدید آمد. سرعت کشتی‌های ایران قدیم را میان ۴ تا ۱۴ کیلومتر تخمین زده‌اند. یکی از نوآوری‌هایی که در طراحی و ساختن کشتی‌ها در ایران قدیم رخ داد، ساخت کشتی‌های ۳ ردیف پارویی است؛ چنین سازه‌هایی، در نبردها سرعت و توان دفاعی ویژه‌ای داشتند.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 1
    وقتی تمام درها بسته ازبیل کلنگ بسازید وازکلنگ تبر وازتبرمیخ وازمیخ سوزن وازسوزن پارچه دوزی وازپارچه جعبه وازجعبه آتش وازآتش خاکستر وازخاکستر خاک وازخاک بذر وازبذر میوه وازمیوه مصرف مردم ودراین چرخه مردم باید منتظربنشینند تا نسلها پاگیر نشود وکاهش جمعیت نابودی وازنابودی انقراض و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس