کد خبر 1471970
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
باغ‌وحش صفا‌دشت تعطیل شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ملارد از ممنوعیت ورود بازدید کنندگان به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت خبر داد و گفت: این مجموعه فعلا تعطیل شد.

به گزارش مشرق، مهناز مدیریان، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ملارد گفت: بر اساس دستور مراجع قضائی ورود بازدید کنندگان به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت به علت عدم رعایت ضوابط زیست‌محیطی و عدم اقدام مؤثر مسئولین مربوطه برای رفع نواقص محل نگهداری گونه‌های حیات‌وحش و تلف شدن تعدادی از گونه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی افزود: عدم رعایت استانداردهای ملاک عمل علیرغم صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی وبازدیدهای مستمر، در سال جاری منجر به تلف شدن گونه‌های جانوری دراین مرکز شده است.

مدیریان گفت: تا زمان رفع نواقص و اصلاح محل نگهداری مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست، پیگیری‌های لازم توسط این اداره صورت خواهد پذیرفت.

پیش از این نیز دو گورخر و یک ببر در سال ۹۸ در این باغ وحش تلف شدند که با حواشی زیادی همراه بود. همچنین سال گذشته نیز این مرکز شیر دریایی به نام «بوریس» را از دست داد. این شیر دریایی تنها بازمانده دلفیناریوم برج میلاد بود که پس از مرگ یک دلفین، برای همیشه تعطیل شد.

گفتنی است طی چند ماه اخیر نیز دو زرافه در این باغ‌وحش تلف شدند که این امر منجر به افزایش حساسیت افکار عمومی و سازمان محیط‌زیست نسبت به این باغ وحش پرحاشیه افزایش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    2 0
    صفازو
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    6 0
    آزارگاه حیوانات فلک زده تعطیل شد.
  • مهدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    1 0
    من اونجا رفته بودم، نه‌تنها شرایط نگهداری حیوانات اصلا جالب نبود، بنظرم قفس‌ها هم از امنیت کافی برخوردار نبود. کافی بود شیرها یا ببرها کوچکترین تلاشی برای خروج از قفس بکنن. ارتفاع حصار نگهداری حیوانات درنده هم خیلی کم بود. کلا جای افتضاحی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس