بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی و دستگیر شدند

وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد وحشت و بدبینی نسبت به نظام، وجود دارد.

به گزارش مشرق، وزارت کشور روز شنبه در بیانیه شماره ۴، جزییات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسایل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: در پی اطلاع ‌رسانی‌های قبلی با موضوع وقوع رخدادهایی در بعضی از مدارس و ایجاد عوارضی در تعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می‌شود.

وزارت کشور خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند.

این بیانیه افزود: بررسی اولیه نشان می‌دهد که الف، تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس وتحت تاثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد.

ب، در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت درمردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و ... مورد تحقیق و بررسی است.

وزارت کشور ادامه داد: لازم است تاکید شود به دلیل سوء استفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است، دانش‌آموزان از انجام آن اکیدا خوداری کنند زیرا ابلاغ شده است برابر قوانین توسط مراجع ذی ربط با فرد خاطی برخورد شود.

این بیانیه تاکید کرد: خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخدادهای مدارس روند کاهشی چشمگیری را داشته است و گزارشی از وجود دانش آموزان بدحال گزارش نشده است.

وزارت کشور یادآور شد: همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، فعالیت آموزشی به طور متعارف و مستمر در حال انجام است. به اولیای محترم توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی و تربیتی فرزندانتان و در برپایی کلاسهای درسی، همکاری کامل داشته باشند.

بدیهی است مدیران و معلمان محترم با دانش آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد. مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین محترم و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ارسلان IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    26 3
    همه اشان بی شرف و حیوان اند. اصلا هم گول خورده و ساده لوح نبوده اند. همه را اعدام کنید. ملت و رهبر عزیز را با این کار رنجانده اند.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      14 3
      همه 100 نفر باید اعدام بشن. بیشرفهای حروم لقمه. اون سلیطه جلوی مدرسه تهرانسر هم باید محاکمه بشه
    • وطن پرست DE ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 0
      چقدر ساده ای. همین فردا می گن مسموم کردن که فساد فی الارض نیست و نباید اعدام کنید. یک هفته بعدش هم همه مورد عفو قرار می گیرن یا حداکثر شیش ماه می رن زندان. قوه قضاییه داغونه.
    • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 2
      اونهایی که مواد صرفا بد بو برای شیطنت میانداختند را ضمن تشکیل پرونده و جریمه بعد مدتی حبس آزاد کنید ولی آنها که وابسته به کانونهای شورشی رجوی هستند و از مواد سمی استفاده میکردند در ملا عام اعدام کنید وگرنه فردا منتظر وقوع حوادث مشابه در متروها باشید.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    6 1
    آخه شیطون وماجرا جو چطوری وبوسیله چه شخص واشخاصی به این مواد دسترسی پیدا کردند(به هرحال خواسته وناخواسته عامل هستند)
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    12 1
    قوه قضاییه حالا وقت مجازات عبرت آموز است ،وامنیت گرانبها را به چند تا حرف حدیث مجازی نفروش .
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    6 1
    قوه قضاییه حالا وقت مجازات عبرت آموز است ،وامنیت گرانبها را به چند تا حرف حدیث مجازی نفروش .
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    9 1
    به خطر افتادن امنیت فرزندان یعنی از بین رفتن ساختار اجتماعی کل مملکت. یعنی نابودی مملکت. گذشت از این افراد حتی افرادی که شیطنت کردند هم جایز نیست. توبه گرگ مرگه.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    9 3
    اشد مجازات خاطیان ، بدون عفو دستور رهبری است
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خدا خیرتان بدهد. همه را شدیدا به سزای اعمالشان برسانید و طبق دستور رهبر انقلاب مماشات به هیچ وجه وجود ندارد. خیلی ممنون از زحمات همگی شما
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    من مطمئنم هیچ کس اعدام نخواهد شد
  • غلامرضا IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مردم از این نا امنی ها خسته شده اند . اعدام این افراد ، نشان دهنده قاطعیت قوه قضاییه است . در ژاپن برای یک اینطور شخصی حکم اعدام بریدند .
  • حسین IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 1
    بهترین تنبیه برای این اراذل اعدامهست.
  • یاران امام IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 3
    درود برشرف سربازان گنام امام زمان. بخدا قسم اگر امنیت نباشد زندگی به تباه است. هرروز برای نیروهای زحمت کش دعا می کنم به جرات می توانم بگویم به ابی وانت جندالله المحافظ الایران. خداوند شما را به عالیترین مقام خویش قرار دهد.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    طبق معمول عفو بدید برن تا بریم مرحله بعد ناامنی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    شوی اعترافاتشون کی پخش میشه ؟!
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    این شیطان صفت ها ی بی‌رحم به کودکان ونوجوانان رحم نکردنداول باید آنها را مجاب کنند که از کجا دستور می‌گرفتند وسپس برآبردستور مقام معظم رهبری باید به اشد مجازات برسند قوه قضاءبدون مماشات باید اوامر رهبری رو اجرا کند .
  • مردم بی کس IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    دوستانی که حرف اعدام می زنن در نظر داشته باشند که اینها عوامل اصلی نیستند و کشتن نفرت پراکنی می کند و مسئله مهم اینه که کی می خواهید از اسلام درس یاد بگیرید و همزیستی و مهربانی پیشه کنید
  • ناظر IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اعدام باید گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس