کد خبر 1472985
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
عربستان با ورود هیأت صهیونیستی به خاک خود مخالفت کرد

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، عربستان سعودی با ورود یک هیأت صهیونیستی به خاک خود مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری معا فلسطین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از بلومبرگ گزارش داد، مقام‌های سعودی برای یک هیأت اسرائیلی که قصد حضور در یک رویداد گردشگری سازمان ملل متحد در عربستان را داشتند، ویزا صادر نکرده است.

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد از مسئولان اسرائیلی و ساکنان روستای «کفر کاما» در منطقه الجلیل که این روستا را به عنوان یکی از ۳۲ منطقه نمونه گردشگری روستایی برای سال جاری میلادی انتخاب کرده، خواسته بود برای مراسم گردشگری به عربستان سفر کنند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، تصمیم برای جلوگیری از صدور روادید ورود در حالی صورت گرفته که بین ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک توافق شده و با اشاره به اینکه علی رغم صحبت در مورد گفت وگوها برای ایجاد نزدیکی دیپلماتیک عربستان با (رژیم) اسرائیل و تمایل برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان، به نظر می رسد واقعیت کاملاً متفاوت است.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به سازمان جهانی گردشگری نامه فرستاد تا شاید بتواند با میانجیگری این نهاد سازمان ملل متحد، ویزا بگیرد. دوشنبه گذشته هم این سازمان از وزارت گردشگری سعودی درخواست صدور ویزا کرده بود.

فلسطین اشغالی این روزها از یک سو صحنه درگیری شدید میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست است و از سوی دیگر نیز شاهد تنش سیاسی بین گرو های سیاسی است که خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت هستند.

به دنبال اعلام توافق از سرگیری روابط بین ایران و عربستان سعودی شماری از مقامات سابق رژیم صهیونیستی و رسانه‌های این رژیم این رویداد را به عنوان شکستی برای رژیم صهیونیستی تعبیر و از پیامدهای آن ابراز نگرانی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    19 2
    مثل اینکه عربستان فهمیدن این سگ های هار اسرائیل دارن زوزه های اخرشون را میکشن ان شالله
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    1 1
    انشاءالله شروع پایان اسرائیل در منطقه که طی سالیان خیلی هزینه و تبلیغات کردند و به مصر ختم شود تا اینگونه مسلمانان متحدانه کار رژیم اشغالگر را تمام کنند
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 2
    شاید اگه صداقتی در کارشون باشه.. که نیست... و به خاطر منافع هست... از الان باید منتظر جنگ ریاست بین شاهزاده ها در عربستان باشیم............
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 0
      بایدتماماچشم گوش باشیم وهوشیار،
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      یعنیا شماها آدم نمیشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس