سلاح پنهان آزادکاران ایرانی برای توقف اسنایدر آمریکایی

نمایش درخشان جوانان ایرانی برابر دارنده هشت مدال المپیک و جهان نشان داد که اعتماد به نفس و خودباوری سلاح پنهان کشتی ایران برای توقف «کایل اسنایدر» است.

به گزارش مشرق، وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد جهان تحت سیطره ۲ ابرقدرت روس و آمریکا قرار دارد. در این وزنه عبدالرشید سعدالله‌یف ملقب به تانک روس‌ها جدال سختی با کایل اسنایدر آمریکایی دارد. جدالی که در بیشتر مواقع به سود ستاره مسلمان کشتی روس‌ها به پایان رسید. سیطره اسنایدر در این وزن از سال ۲۰۱۵ شروع و تا ۲۰۱۷ ادامه داشت. کسب ۲ مدال طلای مسابقات جهانی و مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو از نابغه آمریکایی یک غول شکست ناپذیر ساخته بود.

ظهور عبدالرشید سعدالله‌یف و تغییر وزن او بعد از المپیک ریو از ۸۶ به وزن ۹۷ کیلوگرم و شکست‌های متوالی این آزادکار آمریکایی برابر ستاره کشتی جهان موجب شد تا دست اسنایدر از دومین مدال طلای المپیک کوتاه بماند. اسنایدر در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست نقره، ۲۰۱۹ نورسلطان برنز و ۲۰۲۱ اسلو نقره کسب کرد. او در سال ۲۰۱۹ در دیدار مرحله نیمه‌نهایی به شریف شریف‌اف از جمهوری آذربایجان باخت و در مسابقات کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۲ در نبود تانک روس‌ها مدال طلا کسب کرد. اسنایدر در بلگراد محمدحسین محمدیان را شکست داد و به فینال مسابقات صعود کرد.

محمدیان در آن رقابت‌ها عنوانی بهتر از پنجم کسب نکرد.

سلاح پنهان آزادکاران ایرانی برای توقف اسنایدر آمریکایی

اسنایدر تا پیش از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد ۲ بار با حریفان ایرانی دست و پنجه نرم کرده بود. وی در سال ۲۰۱۵ با شکست ۶ بر سه عباس طحان راه خود را برای نخستین قهرمانی هموار کرد. اسنایدر سابقه شکست برابر نمایندگان ایران را در کارنامه دارد. وی در مسابقات جام پلیکونه ایتالیا با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی مغلوب محمدحسین محمدیان شد. محمدیان در توکیو برابر حریف گرجستانی خود باخت تا رویای شکست تانک روس‌ها به حسرت تبدیل شود.

اوج مبارزه اسنایدر آمریکایی با آزادکاران ایران در سه ماه گذشته بود جایی که دارنده مدال طلای جهان و المپیک در کمتر از یکصد روز سه آزادکار ایران را شکست داد. وی در جام جهانی موفق به شکست پنج بر صفر کامران قاسم‌پور شد و در مسابات رنکینگ زاگرب نیز سه بر صفر امیرعلی آذرپیرای جوان را مغلوب کرد. آخرین حریف اسنایدر دانیال شریعتی‌نیا بود که در جام دانکلوف بلغارستان برابر آزادکار آمریکایی با نتیجه ۱۴ بر چهار شکست خورد.

سلاح پنهان آزادکاران ایرانی برای توقف اسنایدر آمریکایی

یکه تازی اسنایدر در غیاب عبدالرشید سعدالله‌یف موجب شده تا کارشناسان کشتی ایران به دنبال راهکاری برای توقف او باشند. کشتی آزاد ایران بی‌تردید سلاح لازم برای مبارزه با این نابغه جهان کشتی را دارد. استفاده از ظرفیت کشتی‌گیران جوان و آنالیز دقیق کشتی‌های اسنایدر می‌تواند مسیر حرکت این آمریکایی پرقدرت برای فتح قله وزن ۹۷ کیلوگرم را ناهموار کند.

در این وزن محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیچ، امیرعلی آذرپیرا، دانیال شریعتی نیا و کامران قاسم‌پور مدعی هستند و می توانند به سد محکمی در برابر قهرمان آمریکایی تبدیل شوند.

ضربه فنی اسنایدر توسط محمدیان، نمایش خوب آذرپیرا در برابر تانک آمریکایی و کسب چهار امتیاز توسط دانیال شریعتی‌نیا نشان داد که اسنایدر مانند باروز غول شکست ناپذیری نیست، بلکه کادر فنی می‌تواند با استفاده از هنر جوانان ایرانی برابر دارنده سه مدال طلای قهرمان جهان به پیروز برسند.

مهمترین مولفه برای شکست اسنایدر افزایش اعتماد به نفش کشتی‌گیران جوان ایرانی است. امیرعلی آذرپیرا بعد از نمایش درخشان برابر اسنایدر به خبرنگار ایرنا گفت: همه کشتی را دیدند. من تلاش خودم را انجام دادم و کم کاری نکردم. حتی اخطار ۳۰ ثانیه اول به او داده شد و در چند ثانیه پایانی امتیاز گرفت. من اگر می‌ایستادم و کاری نمی‌کردم آن امتیاز برای من بود. اسنایدر به راحتی امتیاز نمی‌دهد اما او نتوانست از من امتیاز فنی بگیرد.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان افزود: در کشتی با این غول آمریکایی به این باور رسیدم که راه رسیدن به موفقیت خودباوری است. در آوردگاه زاگرب شاید اعتماد به نفس لازم برای شکست اسنایدر نداشتم. این تجربه خوبی بود و بی‌تردید در مبارزات بعدی به خوبی می‌توانم کشتی را مدیریت کنم.

سلاح پنهان آزادکاران ایرانی برای توقف اسنایدر آمریکایی

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    شما یادتون نمیاد زمانی که رضا یزدانی این امریکای را نابود کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس