کد خبر 1473343
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
قتل

مرد جوان که خودروهای مدل بالا کرایه می‌داد وقتی یکی از خودروهایش به سرقت رفت فکر نمی‌کرد هنگام پس گرفتن خودرو باعث مرگ یک مرد میانسال شود.

به گزارش مشرق، بامداد ۱۳ اسفند مرگ مشکوک مرد میانسالی در یکی از بیمارستان‌های شمال تهران به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام شد.

بدنبال این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

در بررسی‌های اولیه پسر وی به مأموران گفت: شب گذشته خودروی گران‌قیمت و شاسی بلندم را در اختیار پدر ۶۲ ساله‌ام قرار دادم.

او با خودرو به خیابان دربند رفت اما ظاهراً چند خفتگیر و سارق به شیوه تصادف ساختگی خودرو را متوقف کرده و با بیرون کشیدن پدرم از داخل ماشین، خودروی مدل بالایم را سرقت کرده‌اند.اما پدرم بعد از این حادثه جان باخت.

در معاینات اولیه نیز مشخص شد مرد میانسال به‌دلیل شوک و ایست قلبی فوت کرده است.با این شکایت دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت نیز مورد بازبینی قرار گرفت و مشخص شد مرد میانسال در حال عبور از خیابان بوده که یک خودرو با خودروی اسپورتیج وی تصادف کرده اما ناگهان چهار مرد از خودرو بیرون آمده و مرد میانسال را از خودرو بیرون کشانده و خودشان سوار بر خودرو مسروقه از محل متواری شده‌اند. بدین ترتیب دستور بازداشت آنها از سوی بازپرس جنایی صادر شد و در نهایت یکشنبه گذشته کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق به دستگیری یکی از سارقان و یافتن خودروی اسپورتیج شدند.

سندسازی برای خودرو

زمانی که مرد جوان مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، ادعایی متفاوت را مطرح کرد: من و شرکایم کارمان اجاره دادن خودروهای مدل بالا است. حدود ۸ ماه قبل مردی به نام اردلان به نمایشگاه ما آمد و این خودروی اسپورتیج را کرایه کرد.

چند روزی خودرو دست اردلان بود تا اینکه او به نمایشگاه آمد و خواست خودرو را برای یک ماه دیگر اجاره کند. ما هم قبول کردیم. اما برای اطمینان کارمان وقتی که خودرو را کرایه می‌دهیم از اجاره کننده مدارک و تصویر می‌گیریم‌. آن روز اردلان خودرو را برد و دیگر خبری از او نشد. ما حتی برای سرقت خودرو شکایت هم کردیم. از آنجا که خودروهای ما اغلب مجهز به سیستم ردیاب است منتظر بودیم ردیاب خودرو روشن شود تا اینکه شامگاه ۱۳ اسفند متوجه شدیم فعال شده است، محلی که به ما نشان می‌داد دربند بود. فوراً به همراه سه نفر از همکارانم راهی محل شدیم.

از آنجایی که می‌ترسیدیم راننده با دیدن ما فرار کند، تصادف ساختگی ایجاد کردیم بعد هم ما بدون هیچ درگیری راننده را که مرد میانسالی بود از خودرو بیرون آوردیم و تصور نمی‌کردیم این موضوع باعث مرگ وی شود.

در حالی که مرد جوان چنین اظهاراتی داشت، پسر متوفی گفت: من اظهارات این فرد را قبول ندارم چون خودرو را چند ماه قبل به مبلغ دو و نیم میلیارد تومان از صاحبش خریداری کرده‌ام و مدارکش هم در اختیارم است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که اردلان پس از سرقت خودرو با سندسازی، خودرو را به پسر متوفی فروخته‌ و اسناد جعلی است و او متوجه این موضوع نشده بوده است. بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری دیگر سارقان در حالی ادامه دارد که مرد نمایشگاه دار در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    بالاخره نمایشگاه دار سارق بود یا اردلان؟!
  • شیوا IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    چرا یک سیستمی یا نظارتی نیست که برای معاملات ، سند را بررسی کنند که جعلی نباشد ؟!! هر خلافکاری راحت می تونه با سند قلابی در عرض نیم ساعت به راحتی ۲/۵ میلیارد پول به جیب بزنه !!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    عجب
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    چه کلاه تو کلاهی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس