کد خبر 1473351
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
تصمیم مهم قلعه نویی در خصوص هواخواهان نکونام/ قلم قرمز ژنرال روی نام چند ستاره قدیمی تیم ملی

تعدادی از بازیکنان تیم ملی که بعضا باسابقه و قدیمی هم هستند به‌دنبال این بودند تا جواد نکونام به صندلی داغ این تیم برسد.

به گزارش مشرق، انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی شاید فوتبال ملی ما را از بلاتکلیفی خارج کرد، اما این مربی باتجربه در آستانه ۶۰‌سالگی چالش‌های زیادی را برای حضور روی نیمکت تیم ایران خواهد داشت. قلعه‌نویی اگرچه مدتی پیش که نام ۷ مربی ایرانی به‌عنوان کاندیداهای نشستن روی نیمکت تیم ایران اعلام شد، با انتشار بیانیه‌ای انصراف داد اما ظاهرا قلبا دوست نداشت این فرصت طلایی را از دست بدهد و از دومین حضور در جام ملت‌های آسیا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی محروم شود. در روزهای گذشته رایزنی‌های پشت‌پرده زیادی از سوی افراد مختلف صورت گرفت تا نفرات مدنظر خود را روی نیمکت تیم ایران بنشانند. از طرفی برخی به‌دنبال مربی خارجی بودند و از سوی دیگر تعدادی از مربیان ایران و اطرافیان‌شان به‌دنبال این بودند که گزینه خود را به نیمکت یوزها نزدیک کنند.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی به خاطر پول سرمربی تیم ملی نشد

درنهایت مهدی تاج و سایر مدیران فدراسیون به این نتیجه رسیدند که قلعه‌نویی هدایت تیم ایران در جام‌ملت‌ها را برعهده داشته باشد، اما حالا پس از اینکه او روی نیمکت تیم ایران نشست باید دید در نخستین گام چه نفراتی را به نخستین اردوی تیم برای فیفادی پیش‌رو دعوت خواهد کرد و چه تغییراتی را در تیمش ایجاد می‌کند.

براساس اطلاعات تعدادی از بازیکنان تیم ملی که بعضا باسابقه و قدیمی هم هستند به‌دنبال این بودند تا جواد نکونام به صندلی داغ این تیم برسد و در این مسیر تلاش زیادی نیز انجام دادند. حالا قلعه‌نویی باید تصمیم بگیرد که چگونه با آنها تعامل کند و آیا به‌دنبال حذف کامل آنها خواهد بود یا سناریوی دیگری را در ذهن دارد. او سه راه پیش‌رو دارد؛ یا باید با آنها تعامل کرده و درصورتی‌که به همه آنها احساس نیاز کند و برای اینکه فضای تیم‌ملی به‌هم نریزد مشکلاتش با آنها را حل کرده و همچنان آنها را در تیم نگه دارد. راه بعدی حذف برخی از آنها خواهد بود تا سایرین متوجه شوند که ژنرال با کسی شوخی ندارد و راه سوم هم حذف همه آنهاست که شاید این سومی بسیار سختگیرانه باشد و باعث جنجالی تازه در تیم شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    8 1
    تنها و تنها و تنها راه موفقیت تیم ملی برگشت ارامش به تیم و همدلی بچه هاست نه التهاب و شورش و... ان شالله
    • یدالله میش دو قلی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      د اشتباه میکنی دیگه الان باید روح و روان مردم درست باشه نه این چیزا . امروز داشتم تو خیابون راه میرفتم دیدم یه پیرمرد سوار دوچرخه شده و با خودش مدام تکرار میکنه : << چطوری قُمبُل شکم >> . حال نظر تو چیه؟ بنظر تو آیا این پیرمرد روانی نیست؟
    • یدالله میش دو قلی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      این همه راه تو چسبیدی به همین یه راه؟
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    4 1
    جناب امیر خان قلعه نوعی : بهتر است از همین ابتدا تکلیف اون بازیکنانی که میخواهند به جای سرمربی تیم ملی کشور تصمیم بگیرند را مشخص کنید وگرنه وسط کار ممکن است یک شکست سنگین به تیم ملی تحمیل کنند که باعث کناره گیری یا کنارگذاشتن شما بشود. " علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد " . داستان بازیکنانی که علیه مرحوم پرویز دهداری طومار جمع کردند را هم همیشه به خاطر بسپارید. ایضا داستان مرحوم ایویچ را. موفق باشید
  • الحق IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 2
    سرانجام لجاجت در انتخاب ومتاسفانه گرایش به مربیان سوخته ایرانی شکست افتضاح در اسیا خواهد بود
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 3
    ساختن تیم ملی کار هر کس نیست .. تیم ملی فعلی حاصل تلاش دو مربی خارجی قبلی است ... و این بازیکنان با تفکرات دو مربی قبلی آشنایی دارند و هم تیم‌ها بازی همدیگر را می‌دانند... عوض کردن بازیکن در چند پست به عنوان بازیکن ذخیره می‌تواند کمک بزرگی به تیم و تصمیمات مربی جدید داشته باشد اما گزینه تعویض کل تیم ملی شاید کمکی به صعود تیم نکند... اما انصافآ خارج از تیم ملی بازیکنان کاملی در حد تیم ملی هستند که مربی جدید باید نگاهی هم به آنها داشته باشد
  • همرزم هادی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    این آقایان هدفشان رضای خداست نه پول الله اکبر اگر اون اولین کسی که این جمله را دراین مملکت بزبان آورد ببینم حتما ازاو خواهم پرسید ؟؟؟؟؟!!!!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      رضای خدا اونم با 50 میلیارد الله اکبر
  • امیر IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 1
    باید از تمام نفرات استفاده کنه، اگه غیر از این کار را کرد موفق نمیشه و باید خودش را برکنار کنن
  • فامیل دور IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    بازیکنان قدیمی و کسانی همراه آشوبگران بودند باید از تیم ملی کنار گذاشته بشن باید به جوانها اعتماد کرد
    • همایون IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      تسبیح رو بچرخون و از خدا شفا بخواه
  • عبدالله IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    نکونام به هیچ وجه لیاقت نشستن روی صندلی مربی گری و کادر فنی تیم را ندارد.
  • CN ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    باید بدون در نظر گرفتن تیم و شهر و نام یا لژیونر بودن، شایسته ترین و آماده ترینها را به تیم ملی دعوت کند و در صورت غرور و خودبزرگ بینی بازیکن، بی درنگ آن بازیکن را از تیم حذف کند.
  • ایران من IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    به گفته آقای قلعه نوعی چهل سال در این مملکت ظلم شده...حالا چجوری با این همه ظلم مربی گری تیم ملی رو قبول کرده...خدایا همه ما رو به راه راست هدایت کن
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    نه، دوستی کنند
  • عدالت علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    بنظرم بهترین راه برای موفقیت تیم ملی خانه تکانی کامله ک هم برا جام اسیا خوبه هم جام جهانی ۲۰۲۶.فک کنم بهترین تیمی ک داره فوتبال نشون میده گل گهره.امیرخان باید بیشتر بازیکناش از گل گهر انتخاب کنه
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    امیرخان آدمی نیست که به کسی باج بده، بدون شک تنها مربی با ابهت و موفق فوتبال ایران بوده
  • میثم IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    بهترین تصمیم برای موفقیت تیم ملی حذف کامل آنهایی که ساز مخالف می زنند و یا کسانی که برای خود جایگاهی تعریف کرده اند. باید مقتدرانه در مقابل این آدمهای از خود راضی ایستاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس