کد خبر 1473465
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
جزئیات طرح کمیسیون فرهنگی مجلس درباره عفاف و حجاب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح این کمیسیون درباره حجاب و عفاف را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، بیژن نوباوه وطن در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب، گفت: نمایندگان و ملت ایران در خصوص ساختارشکنی بسیار مهم رخ داده در طی ماه‌های گذشته نگران هستند که با مسئله حجاب و عفاف نمایان شد و بسیار به جا و منطقی بود.

وی بیان کرد: گزارش کمیسیون فرهنگی با همکاری وزارت کشور، ستاد عفاف و حجاب و همکاری دیگر نهادها تهیه و متن آن قرائت شد. در این گزارش ۷ ماده پیشنهادی درخصوص برخورد غیرمستقیم و هوشمند آمده است، به شکلی که هیچ گونه برخورد فیزیکی در اعمال قانون صورت نگیرد و در عین حال حجاب ملت حفظ شود و قانون گریزان نیز متنبه شوند اما نمی دانم چرا قرائت نشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی سران قوا با مواد پیشنهادی در این گزارش موافقت کامل دارند و در شورای عالی امنیت ملی نیز در این خصوص بحث شده است. موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که تنها مجلس شورای اسلامی حق قانونگذاری دارد و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تذکر داده اند.

نوباوه وطن ادامه داد: مردم باید بدانند نمایندگان آنها در خصوص مسئله حجاب و عفاف کاملاً حساس هستند؛.در مواد این طرح آمده که در راستای اجرای ماده ۱ بند (د) مصوبه ۳۳۰۶۱۸ مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ شورای عالی امنیت ملی و و ماده (د) بند ۲ مصوبه ۸۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای مواجهه هوشمند و غیرمستقیم با معضل کشف حجاب و بدن نمایی در اماکن و انظار عمومی، مواردی تقدیم می‌شود. فراجا و ضابطین قضایی تحت نظارت دادستانی‌ها از طریق دوربین و سایر ابزار فنی نسبت به جمع آوری ادله و شناسایی افرادی که در دستگاه‌ها و ارگان‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه از قبیل معابر، اماکن عمومی، وسایل نقلیه و فضای مجازی، کشف حجاب یا بدن نمایی می‌کنند، حسب جداول اقدام به مجازات متخلفین می‌کنند.

وی افزود: در ماده ۱ آمده است افردی که در وسایل نقلیه اعم از هوایی، زمینی، ریلی و دریایی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۱ جدول اعمال قانون می‌شوند. در ماده ۲ نیز آمده است که مالکان، متصدیان یا مشتریانی که در اماکن صنفی یا مراکز خرید و مال‌های تجاری اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۲ جدول اعمال قانون می‌شوند. مسئولیت رعایت حجاب و اجرای قوانین حجاب در مراکز خرید و مال‌ها برعهده مالکان و متصدیان این مراکز می‌باشد.

نوباوه وطن اظهار داشت: براساس ماده ۳ افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می‌شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    6 2
    این هم بدل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اوباش و اراذلی که به بهانه مهسا رمز فحشا مانور بی حیایی راه انداخته و کشف حجاب کرده اند هرچند این اراذل تعدادشان قابل ذکر نیست اما از ظاهر آن ها پیداست که کینه عجیبی نسبت به عفاف داشته و کنار گذاشتن حجاب را وسیله ای برای امرار معاش خود قرار داده و حسابی کاسبی بی غیرتی راه انداخته اند در این چند ماه بسیار گفته شد اما گوششان بدهکار نبود و البته منغعل شدن ضابطین قانونی عفاف و حجاب نیز غیر قابل توجیه بود الحمدلله نمایندگان مردم به صحنه آمده و با روزآمد سازی قانون عفاف و حجاب می روند که اقلیت ناچیز بی حجابان متجاهر و ظالم که چهره شهرهای ایران اسلامی کریه ساخته اند جمع آوری کرده و ملزم به رعایت قانون کمند.
  • S.m IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی با توجه به شرایط و حساسیت ها و فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور به شرح موارد زیر : تصویب قوانین در مجلس به صورت دقیق ، هوشمند ، جامع ، به روز غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های هوشمند مالی و اداری و  اجتماعی و تحصیلی. ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب ، ابتدا می بایست شناسایی شخص و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین و تهیه فیلم وعکس در نرم افزارهای هوشمند به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب. ۳- اعلام شدن به صورت سیستمی با پیام رسان رسمی و در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی احضار به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع به مراکز قانونی میبایست محدودیت های مالی و اداری و اجتماعی هوشمند و دقیق اعمال شود. ۵- در موارد شدید و پر تکرار معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه  به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و اداری و اجتماعی تا تکمیل دورها و کلاسها. ۶- تعیین مجازات تخلف به صورت محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی ، اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ تا ۶ ماه ، عدم صدور بلیط برای مراکز تفریحی و موسیقی و هواپیمایی و ... ، مسدودی و محدودیت موقت سیمکارت تلفن همراه ، محدودیت موقت در مقدار و تعداد تراکنش های بانکی و پولی و تعلیق و تاخیر در  وام بانکی  و عدم تایید شخص متخلف  به عنوان ضامن و  گرانتر بودن هزینه بعضی از خدمات اجتماعی به صورت موقت ، محدودیت های تحصیلی ، بالاتر بودن هزینه تحصیلی ، محدودیت ارائه مدارک تحصیلی برای خارج از کشور بین ۱ تا ۵ سال و ... که باید محدودیتها و مجازات ها با توجه به تکرار تخلف کم و زیاد شوند. ۷- در مورد موارد تخلف حاد و منافی عفت باید  جداگانه به صورت مقتدرانه و مقتضی البته بدون تنش عمومی جرم انگاری و برخورد شود. ۸- در مورد تشویق کنندگان و حامیان بی حجابی و بی قانونی و اغتشاش مخصوصا در مورد افراد مشهور هنری
  • صادی ایذه خوزستان IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 2
    بالاخره درهرجانعه ای قرارنیست اکثر مردم خوب باشند..دزدهم هست..
  • mahzrb IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    حجاب یک مسئله روان پزشکی و بی حجابی یک بیماری روحی پس آقایان مسئووووول بفهمید همانگونه که برای کرونا ستاد زدید باید حجاب هم یک ستاد با محوریت وزارت بهداشت داشته باشد همان گونه که نمی توان در حضور یک کرونایی نفس نکشید در جامعه هم نمی توان برای در امان ماندن از نگاه فاسد چشم بسته راه رفت
  • حامد IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    خب اصل کاری کو؟ یعنی اون جداول جریمه کجاست؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    خیلیها بخاطر نداشتن هزینه روسری وچادر ولباس وبیکار وبیگاری وگرانی اختلاف طبقاتی وبی عدالتی وهزینه های دیگر)اصلا توان اجرای پوشش خاص حجاب را ندارند-
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    آقا مردم تمام حاضرند حجاب را رعایت کنند-بشرطی که پول یا چادر خوب بهشون بدهید کار وامکانات دیگری که خودتان دارید را به بقیه مردم بدهید بعد درخواست حجاب افراطی کنید
    • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      اولا حرف الکی نزن دوما حجاب افراطی نیست و باعث سوزش شماها هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس