کد خبر 1473509
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
زلنسکی: اوضاع در شرق اوکراین سخت و دردناک است

رئیس‌جمهور اوکراین با تأکید بر این‌ که اوضاع در شرق اوکراین سخت شده گفت آینده این کشور به نتیجه نبردها در نقاط کلیدی شرقی بستگی دارد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (دوشنبه) تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی شبانه گفت که آینده اوکراین به نتیجه نبردها در نقاط کلیدی در شرق این کشور بستگی دارد.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است-بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

زلنسکی ادامه داد: «بیلوهوریوکا و مارینکا، آویدکا و باخموت و دیگر نقاطی که آینده ما در آن‌ها در حال تصمیم‌گیری است و این‌ها مکان‌هایی هستند که نبرد در آن برای تمام اوکراینی‌ها در جریان است».

شرق اوکراین در حالی مقام‌های اوکراینی را نگران کرده که «یوگنی پریگوژین» مدیر و مؤسس گروه نظامی واگنر روسیه اخیراً در پیامی تلگرامی خبر داد که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

پس از آن، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بر اهمیت عدم سقوط باخموت در شرق اوکراین تاکید کرد. این در حالی است که منابع خبری از تلفات شدید نیروهای اوکراینی در شهر باخموت خبر می‌دهند.

زلنسکی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «اگر نیروهای روس بر باخموت سیطره پیدا کنند، مسیر آن‌ها برای رسیدن به شهرهای اصلی در شرق اوکراین هموار خواهد شد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس