کد خبر 1473573
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
رأی مثبت کنست به پیش‌نویس قانون منع عزل نتانیاهو

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به پیش‌نویس قانونی که مانع عزل بنیامین نتانیاهو می‌شود، رأی مثبت دادند.

به گزارش مشرق، کنست رژیم صهیونیستی در دور نخست با اکثریت آرا به پیش‌نویس قانون منع عزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم رای مثبت داده است.

به گزارش آناتولی، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در اولین قرائت لایحه ای را تصویب کرد که از برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جز در موارد ناتوانی جسمی یا روحی جلوگیری می کند.

از میان ۱۲۰ نماینده کنست، ۶۱ عضو به پیش‌نویس این قانون رای مثبت داده و ۵۱ عضو هم با مخالفت کردند.

در همین رابطه، کانال «۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این قانون اواخر عصر دوشنبه با اکثریت ۶۱ موافق در برابر ۵۱ از ۱۲۰ نماینده در کنست به تصویب رسید.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز دوشنبه لایحه اصلاحیه قانون پایهِ ارایه شده از جانب ائتلاف حاکم را در قرائت اول خود تصویب کرد که کار «گالی باهاراو میارا» دادستان کل این رژیم برای اعلام عدم صلاحیت نتانیاهو برای منصب نخست وزیر را غیرممکن می کند.

براساس این اصلاحیه، فقط در صورت ناتوانی ذهنی یا بدنی، امکان رد صلاحیت نخست وزیر وجود دارد و سه چهارم اعضای کابینه یا حداقل ۹۰ عضو کنست باید ناتوانی وی برای ادامه حضور در منصب نخست وزیری را تایید کنند تا بتوان وی را برکنار کرد.

کاتز، هدف از این اصلاحیه بر روی قانون پایه رژیم صهیونیستی را جلوگیری از سوءاستفاده از قانون موجود توسط کسانی که آنها را "گروه های آنارشیست (ائتلاف مخالفان کابینه نتانیاهو)" دانست، اعلام کرد.

این اقدام کنست رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که برخی گروهها و جریان های داخلی این رژیم در نامه ای به دیوان عالی خواستار اعلام عدم صلاحیت نتانیاهو برای منصب نخست وزیری شده اند.

براساس اصلاحیه جدید قانون پایه رژیم صهیونیستی، دیوان عالی اجازه نخواهد داشت هیچ درخواستی برای رد صلاحیت نخست وزیر را بررسی کند.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    ان شاءالله با این قانون به محو شدن نزدیکتر شوند
  • سیف IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    همونطور که ابتدا ترامپ دیوانه و پس از اون بایدن کم حواس آمریکای جنایتکار را در به سراشیبی سقوط هدایت کرد! قطعا نتانیاهوی روانی هم به لطف الهی در متلاشی شدن رژیم جعلی صهیونیستی تسریع خواهد کرد ان‌شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس