بازی رسانه‌ای آمریکا حواس پوتین را از نورداستریم پرت نکرد

رئیس جمهور روسیه ادعاهای مبنی بر اینکه حمله به خطوط لوله نورد استریم احتمالا با دخالت فعالان «حامی اوکراین» صورت گرفته را رد کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر این باور است که حمله به خطوط لوله نورداستریم، خرابکاری یک بازیگر سطح دولتی است.

پوتین در جریان بازدید از یک کارخانه هواپیماسازی در جمهوری بوریاتیا، درباره این ادعاها گفت: اطمینان دارم که این ادعاها، کاملاً بی‌معناست. انفجاری با این قدرت و عمق تنها از عهده متخصصان و با حمایت تمام قد یک دولت دارای فناوری‌های خاص برمی‌آید.

گزارش‌ها درباره اینکه احتمالاً یک گروه در سایه «حامی اوکراین» پشت پرده این انفجارها در اعماق دریای بالتیک بوده، هفته گذشته منتشر شد. نشریه نیویورک‌تایمز به نقل از چند منبع ناشناس نوشت که «هیچ تبعه آمریکایی یا انگلیسی در این عملیات دخالت نداشتند.»

همچنین چند نشریه آلمانی به طور مجزا گزارش دادند که بازرسان آلمانی مسئول تحقیقات درباره این انفجارها، یک قایق پیدا کرده‌اند که در حمله از آن استفاده شده است؛ قایقی متعلق به یک کارخانه لهستانی که دو تبعه اوکراین مالک آن هستند.

بر اساس گزارش‌ها این قایق اندکی پس از انتشار بمب خبری سِیمون هرش، خبرنگار تحقیقی آمریکایی پیدا شده است. هرش گفته است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همراه نروژ پشت پرده انفجارهای نورداستریم بوده‌اند.

مطابق ادعای منابع هرش، غواصان نیروی دریایی آمریکا ژوئن پارسال در پوشش رزمایش ناتو، مواد منفجره را کار گذاشته و در ماه سپتامبر با کنترل از راه دور آن را منفجر کرده‌اند. کاخ سفید بلافاصله این اتهامات را رد کرد و آن را «کذب و خیال‌پردازی محض» خواند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 2
    بزودی شاهد سقوط پوتین جنایتکار وآزادی مردم روسیه خواهیم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس