کد خبر 1473741
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
ایران در عراق دخالت نمی کند/ غرب باید شرایط عراق را درک کند

نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.

به گزارش مشرق، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق که به اقلیم کردستان سفر کرده است، صبح امروز سه شنبه پس از سفر به اربیل وارد سلیمانیه شد و مورد استقبال «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق ضمن سخنرانی در کنفرانس سلیمانیه ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک و تأکید بر نقش بغداد در نزدیک کردن دیدگاه‌های تهران و ریاض به یکدیگر گفت: ایران در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کند و ما هرگز نمی‌پذیریم که خاک عراق نقطه شروعی برای تهدید کشورهای همسایه باشد. ما با ایران روابط مثبت و شراکت داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عراق از شراکت پایدار با کشورها و ملت‌های دوست استقبال می‌کند، خطاب به کشورهای غربی گفت: عراق در محوربندی علیه کشورهای منطقه شرکت نخواهد کرد. غرب باید اوضاع عراق را مبنی بر اینکه یک کشور با ادیان و اقوام مختلف است را درک کند. عراق باید از نزاع‌ها و درگیری‌ها دور باشد و همه به حاکمیت ملی آن احترام بگذارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 0
    اصلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس