بارسلونا در خطر کسر امتیاز/ آنچه در پرونده فساد کاتالان‌ها اتفاق افتاد

بارسلونا به خاطر پرداخت‌ مالی به یک عضو کمیته داوران با چالش بزرگی روبه‌رو شده است که می‌تواند پیامدهای زیادی برای این تیم داشته باشد.

به گزارش مشرق و به نقل از rbs، دادستان‌ها در حال بررسی پرداخت‌های مالی باشگاه بارسلونا به خوزه ماریا انریکس نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته فنی داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا، هستند. او بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مبلغ ۱.۴ میلیون یورو از بارسلونا برای هزینه‌های مشاوره دریافت کرد.

رابطه سیاه

دقیقا یک ماه پیش، در ۱۵ فوریه بارسلونا متهم شد که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به نایب‌رئیس سابق کمیته فنی داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا ۱.۵ میلیون دلار پرداخت کرده است. او از سال ۱۹۹۴ در فدراسیون فوتبال اسپانیا کار کرده است.

من می‌توانم با VAR به شما کمک کنم

فصل ۲۰-۲۰۱۹ که رئال مادرید قهرمان شد، بارسلونا از عملکرد داوران VAR شکایت کرد. در آن زمان نگریرا به سران بارسلونا اعلام کرد که می‌تواند با VAR به این تیم کمک کند. او به سران بارسلونا اعلام کرد اگر علاقه‌مند هستند، با او تماس بگیرند. باشگاه کاتالانی ابتدا به این پیشنهاد توجه نکرد.

فوربس قبلاً گزارش داده بود که بارسلونا ممکن است با مجازات‌های جدی تا حذف از لالیگا یا کسر امتیاز روبه‌رو شود.

بارسلونا در خطر کسر امتیاز/ آنچه در پرونده فساد کاتالان‌ها اتفاق افتاد

در بارسلونا چه می‌گویند؟

نگریرا و پسرش در مقابل دفتر دادستان اظهار داشتند که بارسلونا برای کارهای مشاوره‌ای پول پرداخت کرده است. نگریرا توضیح داد که بازیکنان چگونه باید با داوران رفتار کنند.

بارسلونا نیز در واکنش به اتفاقات پیش‌آمده اعلام کرد این تیم از خدمات یک مشاور استفاده کرده و هیچ گونه تخلفی صورت نداده است. به گفته سخنگوی تیم این عمل در بین باشگاه‌های حرفه‌ای رایج است که برای خدمات مشاوره‌ای پول پرداخت کنند.

این باشگاه خاطرنشان کرد که این خبر در زمانی منتشر شد که بارسلونا با ۱۱ امتیاز بیشتر از رئال مادرید در صدر جدول است و این اخبار به خاطر ایجاد فشار روی تیم است.

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، قاطعانه خریدن داوران یا تلاش برای تأثیرگذاری بر تصمیمات داوری در بازی‌های بارسلونا را تکذیب کرد. او در این زمینه گفت: بارسا هرگز داور نخریده و هرگز قصد خرید داوران را نیز نداشته است. مطلقا، هرگز! همه چیز خوب است ولی کمپینی برای آسیب‌رساندن به منافع بارسا ایجاد شده است.

ژاوی، سرمربی بارسلونا، نیز گفت که در این مورد زیاد با بازیکنان صحبت نکرده است و عنوان کرد امیدوار است این اتفاق باعث اتحاد بیشتر در تیمش شود.

بارسلونا در خطر کسر امتیاز/ آنچه در پرونده فساد کاتالان‌ها اتفاق افتاد

جرارد پیکه، کاپیتان سابق تیم، نیز معتقد است که بارسلونا به داوران رشوه نداده است. او درباره این اخبار و حواشی پیش‌آمده اظهار داشت: فکر نمی‌کنم بارسا داوری را خریده باشد. شما فقط می‌توانید از پول استفاده کنید ولی خریدن داور بازی با آتش است و منطقی است که هیچ تیمی سمت این موضوع نخواهد رفت. ما به توطئه‌ها و کمپین‌ها علیه باشگاه عادت کرده‌ایم. من به باشگاهم اعتماد دارم.

چه کسانی متهم هستند؟

دادستانی بارسلونا رسماً شکایتی را از این باشگاه به دلیل سوءظن به فساد ارائه کرد. علاوه بر باشگاه، دادستان‌ها به خود نگریرا، جوزپ بارتومئو و ساندرو روسل، روسای سابق بارسلونا و اسکار گراو و آلبرت سولر مدیران سابق باشگاه مظنون هستند.

بارسلونا در خطر کسر امتیاز/ آنچه در پرونده فساد کاتالان‌ها اتفاق افتاد

خوزه ماریا دی‌پابلو که وکیل است، درباره عواقب احتمالی و جریمه‌ها برای بارسلونا صحبت کرد. او خاطرنشان کرد: اگر متهمان مظنون به فساد یعنی بارتومئو و راسل توسط دادگاه مجرم شناخته شوند، مجازات حبس از شش ماه تا چهار سال و برای سوءمدیریت از شش ماه تا سه سال خواهند داشت.

اگر بارسلونا متهم به فساد شود ممکن است با مجازات، تا حذف از لیگ یا کسر امتیاز به دلیل اتهامات مواجه شود.

باشگاه کاتالانی تنها در صورتی مقصر شناخته می‌شود که ثابت شود پرداخت‌ها به نگریرا برای تاثیرگذاشتن در داوری‌ها بوده است. در غیر این صورت پرونده بسته می‌شود.

دادستان اسپانیا همچنین از لوئیس انریکه و ارنستو والورده، سرمربیان سابق بارسلونا، خواسته است تا در دادگاه حاضر شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس