کد خبر 1474042
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
وزیر فرهنگ: استقبال از جشنواره موسیقی فجر فراتر از توقع ما بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بیش از ۱۱۷ مجوز برای تولید فیلم در کشور صادر شده است، در جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در حوزه داوری مجبور شدیم.

به گزارش مشرق، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی مهر کوهسنگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص توقیف اکران فیلمهایی مانند "برادران لیلا" در این دولت افزود: هیچ فیلمی توقیف نشده است، همه فیلمهایی که از دوره قبل مانده بودند با همکاری عواملشان به مرحله نمایش رسیده اند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که برخی از فیلمها قبل از اینکه در شورای نمایش مطرح و بررسی شوند، در جشنواره ها به نمایش درآمدند اما این مربوط به دوره قبل است، در دوره جدید هیچ فیلمی در جشنواره به نمایش درنخواهد آمد مگر اینکه شورای نمایش از قبل مجوز آن را صادر کرده باشد، لذا براین اساس هیچ فیلمی توقیف نشده است.

به گفته وی، برخی فیلمها نیز به سبب مشکلاتی که از قبل داشتند وارد چرخه بررسی برای دریافت مجوز نشده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بیش از ۱۱۷ مجوز برای تولید فیلم در کشور صادر شده است، در جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در حوزه داوری مجبور شدیم به جای ۲۲ فیلم، ۲۴ فیلم را به منظور ارتقای کیفی به بخش داوری برسانیم، ۱۱ فیلم اولی نیز در این جشنواره به نمایش درآمد.

اسماعیلی ادامه داد: فیلمهای خوبی هم برای نوروز امسال در نظر گرفته شده است، بخشی از این فیلمها از رسانه ملی پخش می شود که در این راستا شاهد شکوفایی و رونق جدی در حوزه فرهنگ و هنر برای سال آینده خواهیم بود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ممنوع الخروج شدن بازیگران بدون اطلاع خود آنها بیان کرد: این موضوع بحث قضایی دارد که روندهای آن طی شده و ما هم اعلام آمادگی کرده ایم، کما اینکه مشکل برخی از هنرمندان در این زمینه با پیگیری ها حل و سوء تفاهم ها برطرف شد.

وی در خصوص علت اصلی سفر خود به مشهد نیز اظهار داشت: مشهد فرصت بزرگی برای اهالی فرهنگ و هنر و محل برگزاری مهمترین جشنواره ها بویژه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در این شهر است و هر ساله آثار نفیس فرهنگی و هنری در آن رونمایی می شود، امروز هم برای فراهم کردن یک سری مقدمات برگزاری این جشنواره به مشهد سفر کرده ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزراتخانه چند مجموعه مهم فرهنگی و هنری را در مشهد در آستانه افتتاح دارد، همین امسال مشهد به صورت ویژه در جشنواره فیلم فجر دیده شد به طوریکه از ۲۴ فیلم جشنواره ۲۲ فیلم در این شهر به نمایش درآمد و با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 3
    ایکیو فیلمی ساخته شد که توقیفم بشه؟
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      4 0
      تا دلت بخواد ساخته شده
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    میدونی این مدل حرف زدن چی رو نشون میده؟ یعنی ما بخاطر کسب رای در انتخابات هرکاری می کنیم
  • محققی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    فقط باید گفت باتاسف هرآشغالی که تولید شد به اسم حمایت دادیم به خورد جوانان این مملکت که تهش هم سرابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس